کد خبر: 26379

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/19

جزییات و شرایط چاپ کتاب

منابع آزمون دکتری

جزییات و شرایط چاپ کتاب

جزییات و شرایط چاپ کتاب

در این بخش در زمینه مراحل ، شرایط و جزییات چاپ کتاب به صورت مفید و مختصر راهنمایی صورت میگیرد.

تبدیل پایان نامه به کتاب

مرحله اول

برای چاپ کتاب بعد از نوشته شدن کتاب ، تایپ، ویراستاری و صفحه ارایی کتاب می باشد. ب هتر است در این مرحله از ناشر خواسته شود که یک نمونه کتاب صفحه بندی شده با شابک را در اختیار ما قرار دهد، تا با شکل ظهری کتاب و کیفیت چاپ ناشر آشنا شویم. شماره استاندارد بین المللی کتاب که به اختصار “شابک” گفته می شود از سال ۱۳۷۲ ( حدودا ۲۷سال پس از راه اندازی این استاندارد در دنیا) در کشور ما به کار گرفته شده است و “موسسه خانه کتاب” نمایندگی این نظام را بر عهده گرفت. در حال حاضر شابک یا (ISBN) یک کد ۱۳ رقمی است که در قسمت شناسنامه و فیپای کتاب و پشت جلد کتاب به صورت بارکد نوشته می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد، مثلا داشتن شابک برای شناسنامه دار شدن کتاب و اخذ فیپا ضروری است و وقتی اطلاعات فیپا و شابک قانونی بر روی کتاب درج شده باشد، همه حقوق مادی و معنوی کتاب برای همیشه برای نویسنده حفظ خواهد شد. به عبارت دیگر شابک و فیپا، دقیقا نقش سند مالکیت را برای کتاب شما بازی می‌کنند و برای داوطلبانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند یک گواهی بین المللی به حساب می آید.

برای دریافت مشاوره چاپ کتاب ازطریق واتس اپ پیام دهید

09306406058

 

مرحله دوم

بعد از اماده شدن کتاب باید برای گرفتن شابک اقدام گردد. شابک شماره ی شناسه بین المللی یک کتاب است که توسط خانه کتاب ارائه میشود. بعد از گرفتن شابک فایل کتاب به همراه شابک به کتابخانه ملی داده میشود تا فیپا صادر گردد. فیپا همان شناسنامه کتاب در کتاب خانه ملی می باشد. بعد از گرفتن فیپا فایل نهایی کتاب به وزارت ارشاد برای گرفتن مجوز ارسال میشود.

برای اطلاعات بیشتر شماره شابک (بارکد شناسنامه کتاب)به چه معناست؟ کلیک کنید

مرحله سوم

اصولا مدت زمان گرفتن فیپا و مجوز وزارت ارشاد بین 7 روز تا 6 ماه می باشد.دریافت فیپا از سوی ناشر برای مولف بین ۱۰-۱۵روزکاری زمان می برد. کلیه مشخصات شما بر مبنای کارت ملی توسط ناشر به فیپا ارسال می گردد و دادن اطلاعات غلط اعم از حذف پسوند نام خانوادگی –کوچک کردن تاریخ تولد و…… مولف را از حقوق قانونی خود در آینده محروم می نماید. فیپا مخفف «فهرست نویسی پیش از انتشار» است که اصطلاحا به تهیه اطلاعات‌ کتاب شناختی‌ شامل جزئیات‌ مربوط‌ به‌ یک‌ اثر مثل‌ نویسنده‌، عنوان‌، ناشر، تعداد جلدها، پیوست ها، بها، تصویرپرداز و… شناخته می شود که لازم‌ برای‌ شناسایی‌ و بازیابی‌ یک‌ کتاب‌ بر مبنای‌ ضوابط‌ و استانداردهای‌ بین‌المللی قبل از چاپ گفته می شود‌ که در مهر ۱۳۷۷ “کتابخانه ملی”‌ با همکاری‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ اجرای‌ این طرح‌ را به‌ طور رسمی‌ در ایران آغاز کرده است و در حال حاضر هم اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا به درخواست ناشران و صرفا به صورت الکترونیک در کشور .می باشد

مرحله چهارم

بعد از گرفتن مجوز ها مرحله چاپ کتاب شروع میشود. چاپ کتاب به شکل های چاپ دیجیتال ، چاپ افست می باشد. چاپ دیجیتال مناسب کتاب های با تیراژ زیر 200 جلد می باشد اما چاپ افست مناسب کتاب های با تیراژ  بالای 1000 جلد می باشد.

 

برای اطلاعات تکمیلی در مورد امتیاز تالیف کتاب در مصاحبه دکتری کلیک کنید

امتیاز تالیف کتاب در مصاحبه دکتری + جدول نحوه محاسبات امتیازات پژوهشی(حداکثر40 امتیاز) مصاحبه دکتری

در طی سالیان گذشته آزمون دکتری و مصاحبه دکتری دچار فراز و نشیب های زیادی شده است . برای موفقیت در آزمون دکتری و مصاحبه دکتری رزومه قوی یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در آزمون دکتری است. در مصاحبه دکتری از مجموع 40 امتیاز پژوهشی 4 امتیاز متعلق به تالیف یا ترجمه کتاب می باشد . با توجه به امتیاز پایین این بخش نسبت به مقالات باید به این کته توجه کرد که اساتید نگارش و چاپ کتاب را یک ویژگی مثبت در فرد مصاحبه کننده می دانند.چاپ کتاب و امتیازی که در پی دارد برای بسیاری از دانش آموختگان قابل چشم پوشی نیست. همانطورکه داوطلبان دکتری در جریان هستید، اهمیت داشتن یک مقاله علمی و پژوهشی و یا داشتن کتاب در مصاحبه دکتری از امتیاز ویژه ای برخوردار بوده از طرفی ساخت یک مقاله علمی پژوهشی بسیار زمانبر است؛ و زمان داوری آن نیز به نسبت طولانیست در حالیکه امکان چاپ پایان نامه خود و تبدیل آن به کتاب برای داوطلبان بسیار راحتتر بوده و بهتر است برای استفاده از مزایای پژوهشی به چاپ کتاب بپردازیم.

مطلب پیشنهادی :  این دانشگاه غیرقانونی است

سوالات متداول داوطلبان 

1- من چند مقاله دارم، به نظر شما بهتر است تعداد مقالات خود را بیشتر کنم و یا برای چاپ کتاب اقدام نمایم؟

دوست عزیز باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که معمولا اساتید در دانشگاه های مختلف سقف مشخصی برای امتیاز مقالات و سایر کارهای پژوهشی درنظرمی‌گیرند. بنابراین شما حتی اگر 100 مقاله هم داشته باشید ، نمره بالاتری از سقف امتیاز تعیین‌شده برای مقالات در آزمون مصاحبه دکتری را کسب نخواهید کرد! توصیه ما به شما این است که به منظور تکمیل رزومه علمی خود حتما اقدام به چاپ حداقل یک کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ( تالیف یا ترجمه ) خود نمایید.

برای دریافت مشاوره جزییات و شرایط چاپ کتاب ازطریق واتس اپ پیام دهید

09306406058

2- با توجه به زمان محدود باقیمانده تا مصاحبه دکتری، صرف زمان و هزینه برای چاپ کتاب معقول تر است یا چاپ مقاله در مجلات خارجی؟

برای کسب حداکثر امتیازات ممکن در مصاحبه داشتن هر دو مورد ( کتاب و مقاله ) می تواند بسیار مفید باشد ولی اگر به هر دلیل شما مجبور به انتخاب یکی از این دو می باشید ، بی تردید چاپ کتاب در اکثر موارد ، هم از لحاظ زمانی و هم از نظر مالی نسبت به چاپ مقاله برای شما به صرفه تر خواهد بود.

3- آیا فاکتورهای ظاهری کتاب مثل تعداد صفحات ، طرح جلد و … در نمره ای که بابت چاپ کتاب در مصاحبه دکتری لحاظ می گردد، اهمیت دارند؟

قطعا تراز محتوای علمی کتاب در درجه اول اهمیت قرار دارد ولی گاهی اساتید مصاحبه کننده کتاب هایی که حجم بسیار کمی دارند ( مثلا زیر 100 صفحه) را زیاد جدی نمی گیرند و امتیاز خوبی برای آن ها لحاظ نمی کنند ، اما خدا را شکر تا به حال نشنیده ایم که چاپ رنگی کتاب یا گلاسه بودن اوراق آن در هیچ دانشگاهی به عنوان امتیاز مثبت لحاظ گردد!

مزایای داشتن کتاب در مصاحبه دکتری

📢 گرفتن ۱ تا ۴ امتیاز پژوهشی در مصاحبه آزمون دکتری معادل دومقاله علمی پژوهشی
📢 گرفتن ۲ نمره باقی‌مانده پایان نامه ( ویژه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی)
📢 اخذ امتیازهای لازم برای استخدام و ارتقای شغلی
📢 امکان استفاده ازبیمه تامین اجتماعی وبیمه تکمیلی درصورت عضویت درسرای اهل قلم
📢 امکان عضویت درسرای اهل قلم درصورت داشتن دوکتاب
📢 کمک به بالا بردن سطح علمی کشور با به جریان انداختن ذخایر علمی
📢 افزایش احتمال بالا رفتن حقوق و مزایا

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

تضمین قبولی مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x