کد خبر: 9263

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/24

جزئیات Research Statement در apply گرفتن

منابع آزمون دکتری

جزئیات Research Statement در apply گرفتن

در این مطلب به جزئیات Research Statement در apply گرفتن می پردازیم ؛ در زمان apply به منظور ادامه تحصیل برای مقطع PhD ،علاوه بر اینکه نیاز به ارائه مدارک وسوابق پژوهشی و علمی درقالب رزومه و تهیه یک Cover Letter مناسب می باشد همچنین نیاز به ارائه متنی نسبتا کوتاه ولی مفصل نیز هست که آن را تحت نام Statement of Research Interest و یا بطور خلاصه Research Statement می شناسیم.

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

محتوای Research statement خیلی متنوع است ، به همین خاطر دراین مقاله راهکارهایی برای تهیه یک Research statement خوب که درموفقیت دانش پژوهان برای پذیرش در مقطع تحصیلی دکترا و یا پسا دکترا مفید باشد بیان می شود.منظور محقق از تدوین Research statement ، بیان یک خلاصه از شرایط کلی وی در تحقیقات وپژوهش های انجام شده گذشته و همچنین برنامه های آینده وی برای انجام و ادامه تحقیقات به منظور ارائه به موسسه علمی مورد تقاضا میباشد.معمولاً Research statement چیزی در حدود 1 تا 3 صفحه می باشد اما ممکن است دانشگاه مورد تقاضا مقادیری بیشتر یا کمتر از این را درخواست نمایند.با توجه به زمینه علمی محقق ، ممکن است در حدود 2 تا 4 پاراگراف تدوین شود اما در بعضی از موضوعات مقدار بیشتری را می گنجانند. برای تدوین مقاله با حداقل تعداد پاراگراف مثلاً سه پاراگرافی در پاراگراف اول مقدمه قرار داده می شود. در این پاراگراف معرفی مختصری از سابقه ی پژوهشی و تحصیلی خود ارایه می دهد. در پاراگراف های بعدی یافته های علمی و فعالیت های کنونی مطرح می شود.و در ادامه درباره تحقیقات پیش روصحبت می شود. در حالت کلی نباید Research statement را با رزومه اشتباه گرفت چرا که هدف آن ارایه یک معرفی از برنامه ها وشرایط محقق در تحقیقات می باشد. در صورت امکان توسط افراد با تجربه در این زمینه تدوین شود.(شیوه نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل و خارج از کشور دانشگاه تبریز)

اگر تمایل داشتید به صورت ویژه برای شما انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری نوشته بشود، در واتساپ به شماره ی 09306406058 پیام دهید.

پاراگراف سوم و مهم انگیزه نامه رشته حقوق

I know that England is a country with a perfect system of human rights protection and solutions of social problems. Active youth human rights advocates assert its rights decisively and implements new ways of solving of social problems. As a leader of the youth community and a member of NGO I have a lot of goals and plans.
These goals are improvement of youth well-being, involvement of young people into social life, finding and promotion of young leaders. It’s very important for me. That’s why I strive to take part in your educational establishment together with progressive international youth.
I aim to join in researching and developing of projects together with the best world academics, journalists, activists, officials, and leaders in human rights protection in order to solve global problems of mankind as well as challenges of my community.

من می دانم که انگلستان کشوری است که دارای سیستم کاملی برای حمایت از حقوق بشر و راه حلهای معضلات اجتماعی است. مدافعان جوان فعال حقوق بشر حقوق خود را با قاطعیت ادعا می کنند و راه های جدیدی برای حل مشکلات اجتماعی پیاده سازی می‌کنند. من به عنوان رهبر جامعه جوانان و عضو سازمان غیردولتی اهداف و برنامه های زیادی دارم.
این اهداف بهبود بهزیستی جوانان ، دخالت جوانان در زندگی اجتماعی ، یافتن و ترقی رهبران جوان است. این برای من بسیار مهم است به همین دلیل من سعی می کنم همراه با جوانان بین المللی مترقی در دانشگاه شما شرکت کنم.
هدف من این است که با بهترین دانشگاهیان جهان ، روزنامه نگاران ، فعالان ، مقامات و رهبران حمایت از حقوق بشر در زمینه تحقیق و توسعه پروژه ها به منظور حل مشکلات جهانی بشر و همچنین چالش های جامعه خود بپیوندم.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x