کد خبر: 17238

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/23

حداقل و حداکثر تعداد رشته های انتخابی در تکمیل ظرفیت دکترا

منابع آزمون دکتری
 تکمیل ظرفیت دکتری

حداقل و حداکثر تعداد رشته های انتخابی در تکمیل ظرفیت دکترا

تکمیل ظرفیت دکتری فرصتی است طلایی برای کسانی که در آزمون دکتری نتوانسته اند به موفقیت برسند . پس با کمی دقت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری میتوانید شانس قبولی خود را افزایش دهید.

یکی از نکات مهم برای شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری شرکت در آزمون دکتری است . اگر در آزمون دکتری شرکت کرده اید میتوانید برای تکمیل ظرفیت دکتری نیز شرکت کنید.

ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری را مطالعه کنید. در این دفترچه رشته محل هایی که ظرفیت انها تکمیل نشده اعلام شده است.

 بعد از بررسی این رشته محل ها و رتبه و تراز ثبت شده در کارنامه خود میتوانید اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری کنید.

یکی دیگر از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری علاوه بر شرکت در آزمون دکتری داشتن نمره کل مثبت می باشد.(برای دریافت نکات مهم میتوانید نکات کلیدی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری کلیک کنید)

امسال تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری برگزار نمی شود

البته کسانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و جزء قبول شدگان نهایی اعلام شده باشند نیز مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری هستند.

اگر این دسته از متقاضیان در تکمیل ظرفیت دکتری نیز قبول شوند قبولی قبلی انها لغو میگردد. و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام کنند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان 1404-1403

هر داوطلب میتواند برای تکمیل ظرفیت دکترا دانشگاه سراسری 15 انتخاب رشته محل و برای تکمیل ظرفیت دکترا آزاد 20 رشته محل را در انتخاب های خود قرار دهد.

و در اخر اعلام می شود کسانی که در آزمون دکتری شرکت نکرده اند یا شرکت کرده ولی قبول نشده اند و یا دعوت به مصاحبه نشده اند نمیتوانند در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ، بر اساس اعلام سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1401 برگزار نخواهد شد.

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری 1401، طبق مصوبه هفتمین جلسه مورخ 96/12/22 و دوازدهمین جلسه مورخ 1398/1/1 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، در سال 1401 مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x