کد خبر: 14409

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/25

دانشجویان دکتری با سرپرست وزارت علوم دیدار کردند

منابع آزمون دکتری

برخی از دانشجویان دکتری دانشگاهها با سرپرست وزارت علوم در مورد برخی از مسائل صنفی و آموزشی خود دیدار کردند.

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : انتقاد و پیشنهاد دانشجویان در مورد مسائل خود و مباحث کلان آموزش عالی کشور مطرح شد و وظیفه مسئولان وزارت علوم پاسخ دهی به مطالبات دانشجویان است.

ارتباط هدفمند و نهادینه شده دانشجویان با مسئولان وزارت علوم امری است مهم و دانشجویان برای منتقل کردن مسائل صنفی، آموزشی و تحصیلی خود از ظرفیت شورای صنفی دانشجویان که با حضور نمایندگان دانشجویان در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تشکیل می گردد میتوانند استفاده کنند و این نهاد رسمی را تقویت کنند.

تلاش وزارت علوم بر این است که تا جایی که اختیارات قانونی و امکانات آموزش عالی امکان می دهد به مطالبات پاسخ داده شود زیرا پاسخ به تعدادی از مطالبات به زمان بیشتر و فراهم شدن برخی زمینه های قانونی و ساختاری نیازمند است.

یکی دیگر از اهداف این وزارتخانه استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها در بخش های مختلف جامعه است که برقراری پیوند بیشتر بین آموزش عالی و جامعه را طلب می نماید.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

همچنین تمرکز اصلی دانشجویان دکتری بر آموزش، پژوهش و نوآوری باید باشد اما در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از نگاه نقادانه دانشجویان دانشگاهها به مسائل آموزش عالی نیز استقبال میشود.

در انتهای جلسه پیشنهاد شد کمیته ای 3 نفره توسط دانشجویان دکتری دانشگاهها تشکیل گردد تا با برقراری ارتباط و تشکیل جلسات با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، برنامه ها و راهکارهای لازم برای پاسخگویی به مطالبات را به سرپرست وزارت علوم ارائه کنند

تسهیل در پرداخت وام ویژه دکتری، حذف شهریه سنوات اضافی، افزایش بودجه پژوهشی دانشگاهها، اجرای طرح سربازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاهها، مراکزپژوهشی و فناوری، پیشنهاد کاهش زمان سربازی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری با هماهنگی مبادی ذیربط قانونی و برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها از مهمترین مطالبات دانشجویان دکتری دانشگاهها از سرپرست وزارت علوم در این جلسه بود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x