کد خبر: 3379

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

دانشگاه آزاد پتانسیل جذب ۷۰ هزار دانشجوی دکتری را دارد

منابع آزمون دکتری

طبق اعلام رئیس دانشگاه ازاد،دانشگاه ازاد پتانسیل جذب ۷۰ هزار دانشجوی دکتری را داراست که فقط نیمی از این ظرفیت را در سال های اخیر جذب کرده است.

در جلسه 374 هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و سیزدهمین جلسه هیات امنای استان گلستان پس از شنیدن نقطه نظرات اعضای هیات امنای استان گلستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز دیگر دانشگاه دهه سوم نیست. این دانشگاه که با تلاش و همت موسسان آن شکل گرفته توانسته بار بزرگی را در حوزه آموزش عالی از دوش دولت بردارد.

در حال حاضر ۲ هزار و ۸۵۵ موسسه آموزش عالی(شامل پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و …) در کشور وجود دارد که ۵۰۵ مورد آن ( با احتساب آموزشکده های سما) به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد، و این به این معناست که دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۲هزار و ۳۰۰ رقیب است.

وی همچنین توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را یکی از بهترین طرح های فرهنگی جامعه دانست و گفت: این طرح باعث شد تا ۹۶ درصد رشته محل های دوره کاردانی، ۷۱ درصد رشته محل های کارشناسی ارشد و ۵۰ درصد رشته محل های دکترا بومی گزینی شوند. طی سه سال اخیر بیش از ۱۱ هزار عضو هیات علمی جذب شده اند، همچنین این دانشگاه دارای ۱۹ هزار عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری است که ۱۴ هزار نفر آنها واجد شرایط تربیت دانشجوی دکتری هستند. در واقع دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل جذب ۷۰ هزار دانشجوی دکترا را داراست که فقط نیمی از این ظرفیت را طی سال های اخیر جذب کرده است.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

میرزاده اضافه کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی باعث شده تا دانشگاه آزاد اسلامی برای سومین سال متوالی در صدر تولید علمی کشور قرار دارد، ۵۳ درصد تولیدات علمی این دانشگاه نیز در مدت ۴ سال اخیر تولید شده است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x