کد خبر: 13891

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/11

دانشگاه تبریز جایگاه نخست کشور را در رتبه بندی معتبر تایمز کسب کرد

منابع آزمون دکتری

دانشگاه تبریز

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : در آخرین رتبه بندی تایمز، ۱۸ دانشگاه از ایران دراین لیست قرار دارند که دانشگاه تبریز در بین دانشگاه های جامع به همراه دانشگاه تهران با قرارگرفتن در رتبه بندی ۶۰۱ تا ۸۰۰ جایگاه اول کشور را کسب کرده است. دراین رتبه بندی معیارهایی مانند آموزش، پژوهش، ارجاعات، ارتباط با صنعت و شهرت بین المللی دانشگاه های جهان مورد سنجش قرارمیگیرد. همینطور براساس رتبه بندی تایمز دانشگاه های شیراز، فردوسی مشهد، شهیدبهشتی، اصفهان و گیلان در رتبه بندی ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ و دانشگاه های زنجان، یزد و بیرجند و الزهرا نیز رنکینگ بالای ۱۰۰۰ را به دست اورده اند.

در میان تمامی دانشگاه‌ها اعم از صنعتی، جامع و پزشکی، دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، خواجه نصیر و علوم پزشکی تهران در رتبه بندی ۶۰۱ تا ۸۰۰ با دانشگاه تبریز و تهران سهیم هستند. این رتبه بندی یکی از معروف ترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی دنیا است که بار اول در سال ۲۰۰۴ بنیان گذاشته شد. در سال ۲۰۱۰ روش‌شناسی جدیدی برای این رتبه‌بندی ارائه شد و در سال ۲۰۱۱ در این روش‌شناسی تغییرات زیادی ایجاد گردید که امروزه مورد اعتماد اکثر کشورها و محققان و دانشمندان می باشد.

مطلب پیشنهادی :  آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

قابل ذکر است ۱۷ دانشگاه اعلام شده به همراه دانشگاه نوشیروانی بابل که بهترین عملکرد را دراین رتبه بندی داشته اند، جزء 18 دانشگاه ایرانی حاضر در لیست تایمز هستند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x