کد خبر: 14837

تاریخ بروزرسانی : 1403/01/14

دانشگاه سمنان در لیست دانشگاه‌های یک درصد برتر کشور

منابع آزمون دکتری

دانشگاه سمنان

دانشگاه سمنان در لیست دانشگاه‌های یک درصد برتر کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اعلام کرد : این دانشگاه در لیست یک درصد برتر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور قرار گرفت.

روابط عمومی وزارت علوم با اعلام این خبر گفت : دانشگاه سمنان  در بین دانشگاه‌های جامع با 28 مورد مقاله در ردیف دانشگاه‌های یک درصد برتر کشور قرار گرفت.این دانشگاه از بین 37 دانشگاه جامع دارای مقاله یک درصد، رتبه 9 را به دست آورد 

 مقالات یک درصد برترشامل مقالاتی هستند که در مجلات ISI منتشر و نسبت به مقالات دیگر دارای استنادهای بیشتری می باشد.

اعلام نتایج بررسی پرونده متقاضیان پسادکتری دانشگاه سمنان

پایگاه استنادی ISI هر دو ماه یک‌بار بر اساس میزان استنادهایی که مقالات در سطح بین‌المللی دریافت میکنند به معرفی مقالات یک درصد برتر می پردازد که در آخرین گزارش دانشگاه سمنان با 28 مورد مقاله در زمره تولیدکنندگان مقالات یک درصد برتر قرار گرفت.

فراخوان پذیرش دکتری استعدادهای درخشان 1403

دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه معین استان، مسئول نظارت و ارزیابی مراکز آموزش عالی استان و نیز شورای بررسی موارد خاص استان است. این دانشگاه میزبان دبیرخانه هیأت ممیزه دانشگاه سمنان، هیأت امنا دانشگاه‌های منطقه البرز جنوبی ،دبیر‌خانه شورای هم اندیشی روسای دانشگاه‌های استان، ستاد پژوهش استان و همچنین حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان می باشد.

دانشگاه سمنان به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جامع در استان، متولی نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان می‌باشد. از زمانی که نخستین مرکز آموزش عالی در شهر سمنان فعالیت خود را آغاز کرد، بیش از چهل و پنج سال می‌گذرد. مدرسه‌ی عالی تکنولوژی سمنان به‌عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۵۳ در سمنان تأسیس شد. این مرکز آموزش عالی به صورت هیئت امنایی، با زیر بنایی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع در ۷ رشته کاردانی با ۵۸۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت این مرکز تا پیروزی انقلاب اسلامی به همین صورت ادامه داشت و پس از آن بود که تصمیم به گسترش فعالیت‌های این مدرسه عالی گرفته‌شد. در همین راستا این مرکز در دو رشته کارشناسی الکترونیک و مهندسی عمران دانشجو پذیرفت و با توسعه نسبی در سال ۱۳۶۷ به مجتمع آموزش عالی سمنان تبدیل‌شد. در سال ۱۳۷۲ این مجتمع به گسترش فعالیت‌های خود از جمله افتتاح دانشکده‌های مهندسی، تربیت دبیر مهدی‌شهر و آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد پرداخت. در حال حاضر دانشگاه سمنان با داشتن بیش از ۸۰۰ هکتار فضا، پنج پردیس با نام‌های پردیس هنر، پردیس فنی و مهندسی پردیس علوم پایه، پردیس علوم انسانی و پردیس علوم و فناوری‌های نوین، ۲۰ دانشکده و ۲ آموزشکده، ۲ پژوهشکده، ۹ گروه پژوهشی فعال، یک پارک علم و فناوری، ۲ مرکز رشد واحدهای فناور در سمنان و مهدی‌شهر، پردیس دانشگاهی بین‌المللی و مرکز آموزش‌های مجازی (الکترونیکی) ،۳۴۰ عضو هیئت علمی ثابت، بیش از ۱۶۵۰۰ دانشجو و پذیرش بیش از ۵۰۰۰ نفر دانشجوی جدیدالورود در سال تحصیلی ۹۳–۱۳۹۲ در ۶۶ رشته دکتری، ۱۰۲رشته کارشناسی ارشد و ۷۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۲ رشته کاردانی به یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایران تبدیل شده‌است.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

اعلام فهرست نهایی پذیرفته شدگان دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه سمنان

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داداشی
میهمان
داداشی
24 آذر ، 1402

از اساتید محترم دانشگاه می‌توان به دکتر امجدی، دکتر اکبری، دکتر جزایری، دکتر اسکندریان و دکتر احمدیه را اشاره کرد که هر یک در فیلد کاری خود جزء اساتید برتر در کشور هستند.

دانشگاه سمنان در تعدادی رشته دارای کادر هیئت علمی قوی هست که به نسبت سایر رشته ها سر آمد تر هست.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x