کد خبر: 13088

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/24

مجوز جذب دانشجوی خارجی دانشگاه شهرکرد

منابع آزمون دکتری

 مجوز جذب دانشجوی خارجی دانشگاه شهرکرد

روابط عمومی وزارت علوم گزارش کرد : وزارت علوم با درخواست دانشگاه شهرکرد و به شرط رعایت مقررات و قانون و فراهم کردن زیرساخت های آموزشی، رفاهی، فرهنگی و کنسولی و با توجه به اینکه دانشگاه شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری جز دانشگاه های مادر است، با دریافت مجوز پذیرش دانشجوی خارجی به این دانشگاه به مدت یک دوره تحصیلی موافقت نموده است.

اعلام نتایج پذیرفته شدگان استعدادهای درخشان دانشگاه شهرکرد

دانشگاه شهرکرد دارای بیش از ۸ هزار دانشجو در ۱۸۴ رشته تحصیلی (۵۳ رشته کارشناسی، ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۴۸ رشته دکتری تخصصی و یک رشته دکتری حرفه‌ای) می باشد، همچنین ۳۲۱ نفر عضو هیئت علمی شامل ۲۹ استاد، ۹۲ دانشیار، ۱۸۶ استادیار و ۱۴ مربی در ۸ دانشکده (کشاورزی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و علوم زمین، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، علوم ریاضی، هنر و علوم انسانی فارسان)، ۵ پژوهشکده (فناوری جنین، زیست‌فناوری، بیماری‌های مشترک انسان و دام، مرکز تحقیقات منابع آب، نانوتکنولوژی)، یک قطب علمی آنالیز غیرخطی- بهینه‌سازی و کنترل، یک گروه پژوهشی فتونیک و یک مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه مشغول به فعالیت های علمی و پژوهشی می باشند.

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه شهرکرد

معرفی دانشگاه شهرکرد

گام آغازین جهت ایجاد دانشگاه شهرکرد در خردادماه سال ۱۳۵۶ با تأسیس دانشکده‌ی دامپروری شهرکرد در یک ساختمان استیجاری واقع در میدان دانشگاه برداشته شد. با پایان یافتن انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۶۲، دانشکده‌ی دامپروری به آموزشکده‌ی کشاورزی تبدیل شد و به‌عنوان زیر مجموعه‌ی ای از دانشگاه صنعتی اصفهان با پذیرش ۳۰ دانشجودر دو رشته‌ی امور زراعی و امور دامی در مقطع کاردانی به کار خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۷ آموزشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی ارتقاء یافت و در تاریخ ۱۶ دی‌ماه۱۳۷۰ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور مجتمع آموزش عالی شهرکرد به “دانشگاه شهرکرد” تبدیل شد. فضاهای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی موجود در دانشگاه بالغ بر ۱۴۷۰۰۰ متر مربع بوده و ۴۰۰۰۰ مترمربع نیز در دست احداث می‌باشد. دانشگاه شهرکرد در حال حاضر دارای ۳۳۰ عضو هیأت علمی، بیش از ۳۰۰ کارمند، بیش از ۷ هزار دانشجو و ۴۹ رشته در مقطع کارشناسی،۷۹ رشته کارشناسی ارشد ۳۶ رشته دکتری تخصصی و ۱ رشته دکتری حرفه‌ای می‌باشد. در حال حاضر دانشگاه دارای ۸ دانشکده (فنی و مهندسی،ادبیات و علوم‌انسانی،علوم پایه، ریاضی، دامپزشکی، کشاورزی،منابع طبیعی و علوم زمین، علوم انسانی و هنر فارسان) ،۶ پژوهشکده (فناوری جنین دام، زیست فناوری، بیماریهای مشترک انسان و دام، مرکز رشد، مرکز تحقیقات منابع آب و نانو) می‌باشد. در سال ۱۳۹۵مرکز شتابدهی نوآوری و مرکزتخصصی آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امدادرسانی) در دانشگاه راه‌اندازی گردید.دانشگاه شهرکرد در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان و هم چنین در زمره دانشگاه‌های موثر مهندسی جهان قرار گرفت و به لحاظ تولید بیشترین مقالات یک درصد برتر ISI در میان دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه ۱۸ گردید. این دانشگاه از سال ۱۳۹۶ شروع به جذب دانشجویان خارجی در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و حقوق کرده است.

مطلب پیشنهادی :  زمان برگزاری آزمون‌ زبان دکتری دانشگاه پیام نور (PNUET) ۱۴۰۳

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x