کد خبر: 10828

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/20

دانشگاه محقق اردبیلی در لیست مقالات یک درصد برتر

منابع آزمون دکتری

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم پروفسور محمد نریمانی اعلام کرد : مقالات 1 درصد برتر، شامل فقط یک درصد از مقالاتی است که در مجلات ISI منتشر می‌شود. درست است که انها 1 درصد از مقالات کل دنیا را تشکیل می‌دهند، اما ۱۸ درصد از استنادهای آن را دریافت می‌کنند.

ایشان اضافه کرد : پایگاه استنادی ISI هر 2 ماه یک‌بار بر اساس میزان استنادهایی که مقالات در سطح بین‌المللی دریافت کرده‌اند به معرفی مقالات یک درصد برتر می پردازد.

به گزارش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و مشهد دارای بیشترین مقالات یک درصد برتر کشور بودند و دانشگاه محقق اردبیلی برای نخستین بار با تعداد 9 مقاله برتر در رتبه ۲۲ دانشگاه‌های جامع این لیست قرار گرفته است.

به طور متوسط مقالاتی که در مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی (ISI) منتشر می‌شود از تاثیرپذیری  بیشتری نسبت به سایر مقالات علمی دنیا استناد بالاتری دریافت می‌کند، اما همه مقالاتی که در مجلات ISI منتشر می‌شود به یک نسبت استناد دریافت نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

تعداد استنادهای دریافتی مقالات یک دانشگاه تأثیر زیادی در رتبه یک دانشگاه دارد. امروزه یکی از شاخص‌های مهم در نظام‌های رتبه بندی ملی و بین‌المللی شاخص استناد است. استنادها یعنی میزان استفاده از آثار علمی. هر چه تعداد استنادهای یک مقاله بیشتر باشد یعنی که آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x