کد خبر: 9331

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/15

درجه بندی نشریات علمی داخلی

منابع آزمون دکتری

 

درجه بندی نشریات علمی داخلی

درجه بندی نشریات علمی داخلی

درجه بندی نشریات علمی داخلی در ایران توسط معاونت های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود. بالاترین درجه مجلات دانشگاهی در ایران علمی–پژوهشی است و درجه مصوب دیگر، علمی–ترویجی نسبت به آن در سطح پائین‌تری قرار دارد.

دانلود فایل اکسل فهرست نشریات علمی رتبه بندی شده

علمی–پژوهشی

یک مقاله علمی پژوهشی دنبال «جستجوی حقایق و کشف بخشی از معارف» است یا به «بیان اندیشه‌ای از طریق مطالعه‌ای نظام‌مند و برای یافتن روابط اجتماعی میان پدیده‌های طبیعی» می‌پردازد. این مقالات باید از اصالت و ابداع برخوردار باشند. مخاطبان این نشریات، استادان دانشگاه، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران مؤسسات تحقیقاتی هستند. برخی از مجلات علمی–پژوهشی ایرانی در موسسه اطلاعات علمی (ISI) نیز نمایه شده‌اند.

ویژگی های مقاله های علمی ترویجی و علمی پژوهشی

علمی–ترویجی

یک مقاله علمی–ترویجی برای ارتقای سطح اطلاعات خواننده موضوعی علمی را ترویج می‌کند. اصولاً این مقالات جزء آشناسازی هدفی ندارند و می‌توانند ترجمه با تألیف باشند. مخاطب این نشریات، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، مخترعان، افراد دارای تحصیلات غیررسمی هستند. (اصول نگارش مقاله علمی ترویجی برای تقویت رزومه)

انواع مقالات براساس محل و بستر انتشار

علمی–عمومی

آئین‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی، درجه پائین‌تری از مجلات را که علمی–پژوهشی یا علمی–ترویجی نیستند را نیز تحت عنوان علمی–عمومی به رسمیت می‌شناسد که مطابق تعریف عبارتند از مجلاتی که «هر شماره آن با تاکید بر یک رشته علمی یا یک گروه آموزشی منتشر می‌شود» و از کمیسیون مجلات این دانشگاه دارای مجوز باشند، اما از وزارت علوم درجه مصوبی نداشته‌باشند.

فهرست انتشارات و مجلات جعلی و نامعتبر

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x