کد خبر: 10457

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

راه اندازی دانشگاه های مشترک با ایران

منابع آزمون دکتری

طبق اعلام وزیر علوم تحقیقات و فناوری تا به امروز چندین کشور برای مشارکت در ساخت دانشگاه های مشترک با ایران درخواست داده اند که توضیحات بیشتر در این خصوص در آینده اعلام خواهد شد.

در تفاهم نامه هایی که با کشورهای مختلف امضا شده است موضوع راه اندازی دانشگاه مشترک طرح شده اما درحال بررسی، نوشتن برنامه ها و راهکارها هستیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. توضیحات بیشتر در این خصوص بعد از انجام بخشی از کار اعلام میگردد.

هم اکنون ایران با کشورهایی مثل آلمان و فرانسه دوره های تحصیلی مشترک به خصوص در مقطع دکتری دارد. این طرح در برنامه 6 توسعه مطرح شده است و باید شرایط و امکانات لازم فراهم شود. این دانشگاه ها نیازمند فضای فیزیکی لازم، اعتبارت خاص و برنامه های تحصیلی مشخص می باشد.

قائم‌ مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد : دانشگاه علوم پزشکی کرمان و تهران برنامه مشترک خود برای پذیرش دانشجو  در قبرس را آغاز کرده‌اند و این برنامه تا پایان سال 96 در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اجرایی می شود.

این اولین برنامه مشترک پذیرش دانشجوی خارجی با دانشگاه‌های خارج از کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی می باشد و در اینده در دانشگاه های دیگر نیز ادامه می یابد و برخی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همدان نیز در حال آماده کردن برنامه‌های خود با دانشگاه‌های خارجی برای جذب دانشجو هستند.

مطلب پیشنهادی :  مردان بیشترین آمار پذیرفته شدگان اولیه آزمون دکتری 1403

در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی تهران اولین شعبه بین‌المللی خود را در کشور مجارستان بازگشایی نمود و کارهای مقدماتی آن تمام شده و به زودی پذیرش دانشجو شروع می‌شود.

طبق برنامه مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل و خارج از کشور پذیرش دانشجویان خارجی شروع شده و این دانشجویان می‌توانند نصف دوره آموزشی را در دانشگاه‌های خارج از کشور و نصف آن را در دانشگاه‌های داخل کشور طی کنند.

ایشان اضافه کرد : دانشگاه‌های ما در صحنه‌های بین‌المللی حضور فعال نداشتند. در نتیجه درخواست دانشجو برای ادامه تحصیل در کشور ما کمتر از سایر کشورهاست. براساس این برنامه مشترک ایت درخواست ها افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی میشد با روندی که در نظر گرفته شده است، پذیرش دانشجوی خارجی در کشور افزایش یافته و دانشگاه‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه سریع‌تر ساماندهی کنند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x