کد خبر: 10466

تاریخ بروزرسانی : 1396/05/15

راه اندازی 1800 رشته دکتری دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد : در سه سال گذشته دانشگاه های سراسری 300 مجوز رشته در مقطع دکتری صادر شد ولی برای دانشگاه ازاد 1800 رشته ایجاد شده است.

از سال 93 به بعد تعداد دانشجویان کشور در حال کاهش است که یکی از دلایل ان کاهش جمعیت متقاضی تحصیل و دلیل دیگر ان برنامه های وزارت علوم برای توسعه هدفمند آموزش عالی و توقف رشد بی رویه نیز در این کاهش تاثیر گذار است.

یکی از برنامه ریزی جدید وزارت علوم ماموریت گرایی است و ماموریت دانشگاه پیام نور برای آموزش نیمه حضوری و مجازی باعث شده است در دو سال اخیر ۲۵۰ رشته محل نیمه حضوری و مجازی به این دانشگاه اضافه شود.

برنامه دیگر وزارت علوم برنامه ریزی متناسب با بازار کار است و در سه سال اخیر دریافت مجوز رشته های گروه کشاورزی و دامپزشکی با توجه به نیاز بازار کار از وزارت جهاد و کشاورزی انجام میگیرد و در سایر رشته ها نیز در حال هماهنگی با وزارت کار هستیم.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو استعداد درخشان دکتری دانشگاه ارومیه در سال 1404-1403

از سال 93 تا امروز رشته های دانشگاه‌های دولتی ۶۰ درصد، رشته های موسسات آموزش عالی غیر دولتی 7 و دانشگاه پیام نور ۲۷ درصد کاهش داشته ولی در همین دوره رشته های دانشگاه آزاد اسلامی 65 درصد افزایش یافته است.

۴میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در کشور شاغل به تحصیل اند که ۳۷ درصد آن در دانشگاه آزاد ، ۱۶ درصد در دانشگاههای دولتی، ۱۶ درصد در دانشگاه پیام نور، ۹ درصد در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند. که 20 درصد دانشجویان در منطقه یک و استان تهران و ۸۰ درصد دانشجویان در سایر مناطق قرار گرفته اند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x