کد خبر: 3907

تاریخ بروزرسانی : 1398/11/06

راه های کسب آرامش در موفقیت آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

راه های کسب آرامش در موفقیت آزمون دکتری

راه های کسب آرامش در موفقیت آزمون دکتری

1- یاد خدا آرامش بخش دل هاست : توانمندی هایی را که خالق هستی به شما ارزانی داشته باور کنید.

2- تعیین اهداف واقع بینانه  آزمون دکتری : اگر اهداف تعیین شده در حد توان شما باشد زمینه های موفقیت در کنکور دکتری را برای شما فراهم خواهد آورد و استمرار آن منجر به حس توانایی و برخورداری از آرامش بیشتر خواهد شد.

3- با برنامه ریزی در آزمون دکتری درس بخوانید : با برنامه ریزی صحیح و به موقع ، به تدریج خود را برای آزمون دکتری آماده خواهید کرد.

4- انتظارات معقولانه در آزمون دکتری : به یاد داشته باشیم تمامی انسان ها متفاوت از یکدیگرند. با دیدی واقع بینانه توانایی های خود را معین کنید و آن گاه با آرامش و اطمینان جهت رسیدن به موفقیت در آزمون دکترا تلاش کنید.

5- پرهیز از فشارهای رقابتی: رسیدن به آرامش بزرگترین رمز پیروزی و خوشبختی است با پرهیز از فشارهای رقابتی که تمام شدنی ست خود را در حالات آرام و راحت و بدون تنش تصور کنید.

6- ورزش : فعالیت بدنی مهم ترین راه کاهش اضطراب در آزمون دکتری و آرام کننده روح و جسم است تمرینات موزون ، معتدل و یکنواخت بهترین انتخاب است مانند قدم زدن ، شنا کردن ، دوچرخه سواری و آهسته دویدن.

7- استفاده از تکنیک های تن آرامی: در مواقع بروز علایم اضطراب آزمون دکتری از فنون آرام بخش استفاده کنید :

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو استعداد درخشان دکتری دانشگاه ارومیه در سال 1404-1403

الف – تنفس عمیق : با یک شماره نفس عمیق بکشید ، تا چهار شماره نفس را درسینه حبس کنید و با دو شماره نفس را از راه بینی بیرون دهید.

ب- روش آدم آهنی و عروسک پارچه ای: حدود 5 تا 8 ثانیه تمام عضلات خود را مثل یک آدم آهنی سخت و منقبض کنید ، سپس همانند یک عروسک پارچه ای تمام عضلات را شل و راحت کنید و این عمل را چندین نوبت تکرار کنید .

8- معاشرت با دیگران : هنگام فشارهای روانی تنها نمانید ، با دیگران صحبت کنید وضمن پرهیز از معاشرت با افراد بدبین که ذهن شما را آلوده و گرفتار می کنند با افراد شوخ طبع وگشاده رو که از تنش شما کم می کنند معاشرت داشته باشید.

9- تغذیه و استراحت مناسب در حین مطالعه منابع دکتری: ضمن استراحت کافی از مصرف چای ، قهوه نوشابه و شکلات که حاوی کافئین هستند پرهیز کنید چون زمان کوتاهی شمارا سرحال می کنند ولی بعد از مدتی وضعیت معکوس خواهد شد.

10- انتظار ناکامی و شکست را در آزمون دکتری داشته باشید: به یاد داشته باشید  خوشبختی ، داشتن هدف در زندگی است نه صرفا” رسیدن به آن.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x