کد خبر: 10384

تاریخ بروزرسانی : 1397/09/28

رشد 130 درصدی سهم کشور از کل مقالات داغ دنیا

منابع آزمون دکتری

رشد 130 درصدی سهم کشور از کل مقالات داغ دنیا

مقایسه تعداد مقالات داغ در پایگاه شاخص‌ های اساسی علم ISI در سال 2018 حاکی از یک رشد 130 درصدی است.در سال 2017 میلادی ایران 1.2 درصد از مقالات داغ دنیا را تولید کرده بود که در سال 2015 میلادی به 2.5 درصد و در 2018 به 4 درصد رسیده است. البته آمار سال 2018میلادی هنوز در حال کامل شدن است.

تعداد مقالات داغ ثبت‌شده از جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شاخص‌های اساسی علم در سال 2015 میلادی تعداد 23 مورد در سال 2017 به 53 مورد افزایش یافته و در سال 2017 این مقدار برابر با 8 است که آن را به صورت نسبی و در مقایسه با کل مقالات دنیا در این سال باید مقایسه کرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دکتر محمدجواد دهقانی با تایید مطالب فوق بیان کرد: تولید علم دنیا در پایگاه استنادی ISI بر اساس کیفیت طبقه‌بندی می‌شود. بر همین اساس مقالات یک دهم درصد برتر دنیا در این پایگاه مشخص شده‌اند. این مقالات آنهایی هستند که از بیشترین میزان اثرگذاری در دنیای علم برخوردار بوده‌اند. در پایگاه شاخص‌های اساسی علمISI هر دو ماه یکبار مقالات یک دهم درصد برتر دنیا معرفی می‌شوند.

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

معیارهای سنجش یک مقاله معتبر

مقالات برتر (Top papers) به گروه اندکی از مقالات اطلاق می‌شود که تعداد استنادهای زیادی را دریافت کرده‌اند. این مقالات به نام مقالات یک درصد و یک دهم درصد برتر نیز شناخته می‌شوند که شامل مقالات پراستناد و داغ است.
مقالات برتر به دو دسته مقالات داغ (Hot papers) و مقالات پراستناد (Highly cited papers) تقسیم می‌شوند. مقاله داغ به مقاله‌ای اطلاق می‌شود که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در رشته موضوعی خود در زمره مقالات یک دهم درصد برتر قرار گرفته است، در حالی که مقاله پراستناد در زمره مقالات یک درصد برتر قرار می‌گیرد. بازه زمانی برای محاسبه مقالات داغ دوماهه و برای مقالات پراستناد یک ساله است.

نکات مهم در ارسال مقاله به مجلات بین المللی و ISI

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x