کد خبر: 8614

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

روش افزایش تمرکز در کنکور دکتری

منابع آزمون دکتری

برای یک لحظه چشم‌های خود را ببندید و تصور کنید که در جلسه‌ی کنکور دکتری نشسته‌اید و منتظر هستید تا پاسخ‌گویی به سؤالات را آغاز کنید. در این لحظه چه احساسی دارید؟ حس موفقیت، احساس آرامش، حس مسابقه دادن و رسیدن به خط پایان، کمی احساس نگرانی، حس رقابت یا حس غلبه بر سؤالات آزمون دکترا. ممکن است حس‌های متفاوت دیگری هم داشته باشید. چشمانتان را باز کنید و احساس خود را بر روی کاغذ بنویسید. بعد از انجام این کار یک مجموعه‌ی تست انتخاب کنید و در مدت‌زمان تعیین‌شده به آن‌ها پاسخ دهید. بعد از پاسخ‌گویی به سؤالات، یک بار دیگر احساس خود را بعد از آزمون بنویسید و نوشته‌های قبل و بعد از آزمون خود را با یکدیگر مقایسه کنید. به نظرتان انجام این کار ساده می‌تواند چه کمکی به شما بکند؟ الان به این سؤال پاسخ ندهید و یک بار، این روش را امتحان کرده و سپس به آن جواب دهید.

مهم‌ترین تأثیر خودنگاری یا همان نوشتن احساس قبل و بعد از آزمون  دکتری این است که اعتمادبه‌نفس خود را افزایش می‌دهید؛ یعنی قبل از شروع به حرکت، یک بار توانایی‌های خود برای پیمودن مسیر را به صورت کاملأ روشن و شفاف بررسی می‌کنید و آگاه‌تر و با آرامش بیش‌تری حرکت را آغاز می‌کنید و متمرکزتر می‌شوید. فراموش نکنید که دو فاکتور مهم برای موفقیت در کنکور دکتری، حفظ آرامش و افزایش تمرکز است.

در روز کنکور با توکل به خدا، آزمون دادن را شروع کنید و برای موفق شدن و کسب یک نتیجه‌ی خوب که همان قبولی در ازمون دکتراست تلاش کنید. مطمئن باشید که احساس شما بعد از پایان آزمون، چیزی جز خوشحالی و حس خوب موفقیت نخواهد بود.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x