کد خبر: 12629

تاریخ بروزرسانی : 1396/10/11

ساخت میکرو رآکتورهای نانوساختار توسط پژوهشگران دانشگاه کاشان

منابع آزمون دکتری

محققان دانشگاه کاشان ساخت میکرورآکتورهای نانو ساختار را انجام دادند که به کمک آن میتوان هیدروژن ناخالص تولیدشده در مراکز صنعتی از جمله پالایشگاه و پتروشیمی‌ها را تصفیه کرد.  در این میکرورآکتورها از فناوری نانو استفاده میکنند و میتوانند جایگزین رآکتورهای حجیم کنونی شوند.

خالص‌سازی گاز هیدروژن قبل از استفاده از آن به‌عنوان خوراک پیل سوختی به عنوان یک ضرورت به حساب می اید. خالص‌سازی هیدروژن در سامانه‌ی فراورش سوخت در 2 مرحله انجام میشود که معمولاً حدود ۵۰ درصد حجم سامانه را اشغال می‌کند. پس استفاده از یک فرایند جایگزین به ‌منظور کاهش حجم سامانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این روش فرآیند خالص‌سازی 2 مرحله‌ای با یک فرآیند 1 ‌مرحله‌ای جایگزین شده است که این میکرورآکتور نانوساختار طراحی شده عضو اصلی فرایند تک‌مرحله‌ای خالص‌سازی هیدروژن خواهد بود. این روش باعث کاهش فضای اشغال شده و هم هزینه‌های مربوط به فرآیند می گردد.

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

در این طرح یک کاتالیست با ترکیب شیمیایی Ni-K/CeO2 سنتز شده و بر روی یک صفحه از جنس فولاد زنگ نزن با استفاده از روش الکتروفورتیک پوشش داده شده و در داخل میکروراکتور شیاردار درمحدوده دمایی ۳۰۰ تا ۳۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد فعالیت بسیارخوبی از خود نشان داده است.

هدف از این پژوهش دست‌یابی به بهترین پوشش کاتالیستی جهت به دست آوردن بالاترین میزان فعالیت واکنشی می باشد که از نتایج به دست امده در شرایط بهینه میزان تبدیل مونواکسید کربن ۹۳ درصد بوده است.

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x