کد خبر: 9501

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/20

ساخت نانوجاذب برای اندازه‌گیری دقیق آفت‌کش‌ها به دست محققین دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر حسن سرشتی، محقق دانشگاه تهران و مجری طرح، با اشاره به اینکه عسل ماده غذایی با ارزشی است و باید عاری از هرگونه ماده شیمیایی باشد گفت: «هدف از انجام این طرح سنتز یک نانوجاذب سازگار با محیط زیست بوده به نحوی که بتوان مقادیر هرچند اندک سموم ارگانوکلر را در عسل اندازه‌گیری کند».
محقق دانشگاه تهران در ادامه به تشریح فرایند انجام طرح پرداخت و گفت: «در پژوهش حاضر یک جاذب نانوکامپوزیتی با استفاده از یک روش حرارتی ساده و بدون نیاز به حلال‌های آلی خطرناک و با استفاده از مواد اولیه غیرسمی به‌صورت تک‌مرحله‌ای سنتز شد. پس از انجام آزمون‌های شناسایی و مشخصه‌یابی، نانوجاذب مذکور برای اندازه‌گیری میزان ۱۶ نوع آفت‌کش ارگانوگلرین مورد استفاده قرار گرفت و شرایط بهینه استخراج این نانوجاذب با در نظرگرفتن متغیرهایی نظیر حجم جاذب استفاده شده،pH و غیره تعیین شد».
همچنین سرعت بالای آماده‌سازی نمونه، قابلیت بازیابی راحت، گزینشی عمل‌کردن جاذب نسبت به برخی سموم کلره و جذب و حذف آلاینده‌ها از محیط‌های آبی در صنایعی از جمله صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی از مزایای دیگر این نانوجاذب به‌شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

سامانه مشاوره تخصصی آزمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x