کد خبر: 2933

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/27

سرفصل های درس نظریه های کارافرینی

منابع آزمون دکتری

سرفصل های درس نظریه های کارافرینی

نام بسته درسی : سرفصل های درس نظریه های کارافرینی

———————————————–

فهرست:

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی هیستریچ ترجمه دکتر فیض بخش و دکتر تقی یاری

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی (تعاریف،نظریات و الگوها)  تالیف دکتر محمود احمدپور داریانی

🌏 خلاصه کتاب جامع کارآفرینی(اولین کتاب جامع درس وتست کارآفرینی) تالیف دکتر محمود احمدپور،بهروز جمالی و احسان قاسمی

🌏 خلاصه کتاب مبانی کارآفرینی تالیف دکتر محمود احمدپور و دکتر سید محمد مقیمی

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی دکتر محمود احمدپور و دکتر محمد عزیزی

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی تالیف دکتر ایرج بابایی،بهزاد رستم نژاد،محمود نیکخواه بهرامی

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی shane

🌏 خلاصه کتاب مبانی کارآفرینی Alvarez

🌏 خلاصه اصول و مبانی کارآفرینی مهندس مهدی سعیدی کیا

🌏 خلاصه کتاب دانشگاه کارآفرین تالیف دکتر محسن نیازی و محمد کارکنان نصر آبادی

🌏 خلاصه کتاب کارآفرینی یک دقیقه ای تالیف دکتر محمود احمدپور و صبا ابراهیمی

🌏 نمونه تستهای کنکور 90 درس نظریه های کارآفرینی با پاس

بخش هایی از بسته درسی سرفصل های درس نظریه های کارافرینی

برای دریافت نسخه کامل این بسته درسی 

به شماره 09306406058 پیام دهید.

بخش نخست ، ابعاد کارآفرینی

فصل اول:

فصل اول از بخش نخست کتاب حاضر ، به ماهیت و تحول کارآفرینی می پردازد. در قرون وسطی کارآفرینی در ارتباط با مشاغل خاص استفاده می شد، ولی این مفهوم توسعه یافته است و امروزه بیشتر مفاهیم مرتبط با فرد را شامل می شود.

در فراز و نشیبی که کارآفرینی طی کرده مفاهیم ریسک پذیری، نوآوری و ثروت آفرینی بسط یافته است. تعریف کارآفرینی در این کتاب فرایندی است که با صرف وقت و تلاش کافی که توام با ریسک مالی ، روانی و اجتماعی است، چیزی نو و با ارزش خلق می کند و پاداش های مالی ، رضایت شخصی و استقلال از نتایج را دریافت می کند.

تصمیم گیری درباره راه اندازی کسب و کار این مراحل را در برمی گیرد:

🔴 تصمیم گیری به ترک شغل و سبک زندگی فعلی

🔴 تصمیم به اینکه مطلوب نظر فعالیت کارآفرینانه باشد،

🔴 تصمیم به اینکه عوامل داخلی و خارجی، خلق فعالیت کارآفرینانه نوپا را ممکن می کند.

🔴 تصمیم به اینکه عوامل داخلی و خارجی ، خلق فعالیت کارآفرینانه نوپا را ممکن می کند.

امروزه مطالعه کارآفرینی اهمیت کاربردی کسب کرده است . این اهمیت فقط به دلیل کمک به کارآفرینان در درک بهتر نیازهای شخصی آنها نیست ، بلکه به خاطر سهم اقتصادی فعالیتهای کارآفرینانه نوپا نیز هست. فعالیت کارآفرینی نیروی مثبتی است در رشد اقتصادی که نقش آن در ایجاد پلی بین نوآوری و بازار بیش از تاثیر آن در افزایش در آمد ملی از طریق ایجاد شغل اهمیت دارد. کارآفرینی درون سازمانی پیوند دهنده قابلیتهای تحقیقاتی و مهارتهای تجربی است که از شرکتی بزرگ انتظار می رود ، ولی در عمل می بینیم که شرکتهای زیادی از این آرمان فاصله دارند. بنابراین باز هم کارآفرین ، که غالبا با کمبود مهارتهای فنی و تجاری روبه روست ، حلقه واسط اصلی در فرآیند توسعه نوآوری و احیا و رشد اقتصادی مطرح است.

مدل کارآفرینی 4E زاویر مندوزا

زندگی کارآفرین ساده نیست . او درحالی که سرمایه اش را برای فروش و تولید محصولات و خدمات به خطر انداخته است باید در مقایسه با متوسط افراد هر فعالیت اقتصادی انرژی بیشتری را صرف نوآوری کند.

با تمام تفاسیر آینده کارآفرینی روشن است . دولتهای گوناگون علاقه فزاینده ای به ارتقای رشد کارآفرینی نشان می دهند. افراد هر روز تشویق می شوند فعالیتهای اقتصادی جدیدی تشکیل دهند و از حمایتهای دولتی از قبیل تشویق های مالیاتی ، ساختمانها ، جاده ها و سیستم های ارتباطی به منظور تسهیل فرآیند تشکیل فعالیت اقتصادی برخوردار شوند. شرکتهای بزرگ نیز در آینده به شکل خاص کارآفرینی مربوط به خودشان – درون سازمانی- علاقه نشان خواهند داد.

معرفی جامع و تخصصی رشته کارآفرینی،آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی

فصل دوم:

فصل دوم از بخش نخست کتاب با عنوان «دید کارآفرینی و کارآفرینی درون سازمانی» به توضیح وجوه مختلف فرآیند کارآفرینی ، تفاوتهای میان حوزه های کارآفرینی و مدیریتی، مشخصه های عمومی کارآفرین درون سازمانی و فرآیند برقراری کارآفرینی درون سازمانی در سازمان می پردازد. مدخل ورودی این فصل به تجربه اوینگ ماریون کافمان ، یکی از کارآفرینان حوزه تولید و پخش دارو در آمریکا اشاره دارد. کافمن از درون سازمانی که کارمند آن بود تجربه آموخت و خود سازمانی تاسیس کرد.

سازوکارهای رسمی و غیررسمی برای شناسایی فرصت های فعالیت اقتصادی فراهم است .پس از اینکه فرصت شناسایی شد ، فرآیند ارزیابی آغاز می شود.

اساس فرآیند ارزیابی، شناخت عواملی است که فرصت را خلق می کنند، عواملی مانند فناوری ، تغییرات بازار ، رقابت یا تغییرات در قوانین دولتی . اداره فعالیت کارآفرینانه نوپا از خیلی جهات با اداره کار موجود فرق دارد، بویژه در پنج بعد کلیدی جهت گیری راهبردی، تعهد در قبال فرصت ،تعهد منابع ، کنترل منابع ، و ساختار مدیریتی. فشارهای اقتصادی و اجتماعی باعث افزایش در خلق فعالیت کارآفرینانه نوپا ، هم در درون و هم در بیرون ساختار بنگاه های موجود شده است. این روح و تلاش کارآفرینانه در درون ساختار بنگاه را کارآفرینی درون سازمانی گویند.

کارآفرین درون سازمانی باید خصوصیات رهبری خوب را نیز داشته باشد. این کارآفرین علاوه بر اینکه باید خلاق ، بلند پرواز و انعطاف پذیر باشد ، باید بتواند در ساختار آن بنگاه نیز کار کند. کارآفرین درون سازمانی باید کار گروهی را ترغیب کند و مدبرانه در ساختارهای ایجاد شده کار کند . بحث آزاد و حمایت قوی اعضای گروه نیز از جمله موارد مورد نیاز است . کار آفرین درون سازمانی برای غلبه بر موانع و مشکلات اجتناب ناپذیر باید پایدار باشد.

فرآیند ایجاد کارآفرینی درون سازمانی در داخل سازمان موجود مستلزم تعهد مدیریت ، به ویژه در سطح مدیریت ارشد، است.این سازمان باید به دقت رهبران کارآفرینانه درون سازمانی را انتخاب کند، دستورالعمل هایی برای فعالیت کارآفرینانه تهیه کند و انتظارات طرح را قبل از اینکه برنامه کارآفرینانه درون سازمانی آغاز شود ترسیم کند.

سازمان همزمان با معرفی الگوها و فعالیتهای کارآفرینانه سازمانی باید نظام حمایتی سازمانی نیرومندی همراه با سیستم ایجاد انگیزه و پاداش برای تشویق اعضای گروه تدوین کند  همچنین ساختاری تنظیم نماید که فعالیتهای کارآفرینانه موفق را توسعه بخشیده و فعالیتهای ناموفق را کنار بزند.

برای دریافت نسخه کامل این بسته درسی 

به شماره 09306406058 پیام دهید.

 

فصل سوم:

عنوان فصل سوم از بخش نخست، کارآفرین فردی است . کتاب در این فصل اهمیت الگوهای نقش و سیستمهای پشتیبانی ، تعیین تشابه ها و تفاوتها ی میان کارآفرینان مرد و زن و تفاوتهای میان مخترعان و کارآفرینان می پردازد.

ویژگی های خاص کارآفرینی در حوزه سوابق تجربی و خانوادگی برای شخص کارآفرین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. تشویق بزرگترها، الگوهای نقش والدین موفق در کارآفرینی و ارتباط پشتیبانی که فرد را به استقلال و توفیق ترغیب می کند عوامل مهمی اند که رفتار کارآفرینان بعدی را شکل می دهند.

ویژگی ها و مهارتهای شخصی ای که مستمرا در کارآفرینان موفق دیده می شود مانند خصایص رهبری، خلاقیت، فرصت طلبی و شم قوی تابه حال هیچ ترکیب منحصر به فردی از خصایص ، تجارب و مهارتهای اکتسابی کارآفرینان موفق را از کارآفرینان ناموفق و حتی از مدیران  متمایز نکرده است.

در این فصل به این نکته تاکید می شود که متغیرهای درگیر زیادی در تصمیم گیری برای کارآفرین شدن دخیل اند. تعداد زیادی از پیشرفت های شغلی در زمینه مدیریت شرکتهای تجاری دیده شده است . اگر چه شکل گیری فعالیت کارآفرینانه نتیجه شم قوی فرد است ، فعالیت کارآفرینانه نوپا در عمل نیاز به پشتیبانی فرد یا گروهی از افراد دارد تا اطلاعات، توصیه و راهنمایی های لازم را فراهم آورند. نظام های پشتیبانی زیادی وجود دارد از دوستان و خانواده گرفته تا در مقیاس وسیع تر برقراری ارتباط با متخصصان ، مشتریان و سازمانهای صنعتی. کارآفرینان زن و مرد تشابهات زیادی با هم دارند . اگر چه برخی ویژگی های شخصیتی و خصوصیات فردی در بین دو جنس متشابه است ، انگیزه ، نحوه شروع و مهارتهای حرفه ای آنان با یکدیگر اختلافات فاحشی دارند. تفاوت در نوع فعالیت اقتصادی راه اندازی شده را می توان تا حدود زیادی مربوط به تفاوت های ناشی از تحصیلات و تاریخچه شغلی دانست .

در تعریفی واحد از کارآفرین باید گفت چندین شخصیت وجود دارد که به نظر کارآفرین می رسند. یکی از آنها مخترع است که اگر فعالیت اقتصادی خود را در محدوده کالای اختراع شده آغاز کند ، می تواند نقش کارآفرین را ایفا کند. مشکلات پیش روی هر مخترع در این مسیر عبارتند از: نداشتن پشتکار، کمال گرایی ، تمایل به ساده کردن بیش از حد هر چیز و کج خیالی .

برای دریافت نسخه کامل این بسته درسی 

به شماره 09306406058 پیام دهید.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر


مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری

دیدگاه بسته شده است.