کد خبر: 9048

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/13

شرایط تحصیل دوره دکتری در کشور هلند

منابع آزمون دکتری

هلند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان،که تمایل به جذب دانشجو در مقاطع مختلف در آن بسیار مشاهده می شود. افراد بسیاری به دنبال تحصیل در مقطع دکترا با هزینه های مناسب یا گاها بورسیه و فاند تحصیلی می باشند، کشور هلند با توجه به سابقه طولانی خود در جذب دانشجوی دکترا یک گزینه مناسب جهت تحقق بخشیدن به هدف شما و تحصیل در مقطع PHD با استفاده از تحصیل رایگان یا همراه با بورسیه می باشد.

شهریه هر ترم در دوره دکترا معادل 5000 یوروست ولی با اخذ بورسیه تحصیلی 3000 یورو کاهش می یابد دوره های آمادگی و زبان دانشگاه ها از 2 ماه (تابستان) تا 10 ماه متغیر و شهریه آن ها از 2900 یورو تا 7800 یورو می باشد. اگر دارای رزومه قوی تحصیلی باشید میتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید. معمولا دوره دکتری مشمول دریافت حقوق بین 1500 تا 2500 یورو در سال می باشد.

برای ورود به دوره دکترای کشور هلند داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. دانشجویان دانشگاه های دولتی داخلی از شانس بیشتری جهت اخذ پذیرش برخوردارند، مقطع دکتری نیاز به گذراندن هیچگونه واحد درسی را ندارد، مگر آنکه استاد مربوطه واحد های درسی را جهت گذراندن به شما ارائه دهد. این دوره 4 تا 5 سال میباشد و شما در این مدت به تحقیق و مطالعه ی دانشگاهی می پردازید. اکثر رشته ها در مقطع دکترا در هلند به زبان انگلیسی تدریس می شود. قابل ذکر است که dead line  خاصی برای پذیرش در مقطع دکترا در هلند وجود ندارد و مهمترین مورد، یافتن یک سوپروایزر است و شما بایستی بتوانید به یک position باز برای PHD خود دست یابید. مدارک مورد نیاز برای ارسال به استاد مربوطه جهت رضایت وی عبارتند از :

  • ترجمه ی اصل و ریز نمرات مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف
  • ارائه رزومه
  • نامه ای دال بر شرکت در کنفرانس ها یا سمینارها
  • داشتن مقاله های ISI یا داخلی
  • گواهی سوابق کاری
  • توصیه نامه از چند استاد
  • نمره زبان آیلتس 6.5 یا تافل – تحصیل دو ساله در یک دانشگاه انگلیسی زبان می تواند جایگزین نمره زبان گردد.
  • داشتن پروپوزال حدودا 12 صفحه ای قوی و بسیار مناسب

پذیرش در مقطع دکترا در هلند به روش اکسترنال بوده و تحصیل برای فرد رایگان است. اگر این پذیرش با فاند همراه باشد که حقوق دانشجوی دکترا در هلند ماهی 1800 یورو می باشد که این مبلغ سالیانه افزایش خواهد یافت.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x