کد خبر: 17432

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/15

شرایط شرکت در دکتری پژوهش محور گروه علوم پزشکی

منابع آزمون دکتری

دکتری پژوهش محور

شرایط شرکت در دکتری پژوهش محور گروه علوم پزشکی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مرکز سنجش آموزش پزشکی، جزئیات شرایط شرکت در دکتری تخصصی پژوهشی را برای متقاضیان گروه علوم پزشکی در آزمون دکتری  اعلام کرد. داوطلبان دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) دقت داشته باشند که تنها از طریق آزمون کتبی می توانند در دانشگاههای علوم پزشکی پذیرفته شوند.
با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفندماه ۹۴ مجلس شورای اسلامی و با توجه به بند ب ماده ۵ این قانون، شرط اولیه ورود به دوره های دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) فقط از طریق شرکت داوطلبان در آزمون کتبی پذیرش دانشجو برای تمامی رشته های مقطع دکتری تخصصی است.

نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس تغییر کرد

داوطلبان دوره پژوهشی باید در آزمون دکتری (Ph.D) که هر ساله برگزار می شود شرکت کنند. این داوطلبان همانند سایر داوطلبان دوره های آموزشی و پژوهشی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سنجش و پذیرش در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی با سه مورد صورت می گیرد. 

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی ﺑﺪون آزﻣﻮن داﻧﺸﮕﺎه علامه طباطبائی ﺳﺎل تحصیلی۱۴۰۴_۱۴۰۳

شرایط پدیرش در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی:

✅ نکته اول این است که آزمون کتبی (۳۰ درصدسوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و سنجش علمی (۳۰ درصد) و تهیه طرح واره (۲۰ درصد) از نمره را شامل می شود.
✅ نکته دوم این است که داشتن حداقل ۲ مقاله (چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور)) تحقیقی اصیل منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های PubMed یا Web of Science به عنوان نویسنده اول یا مسئول الزامی است.
✅ نکته سوم این است که در مورد مدرک زبان، ثبت نام داوطلبان این دوره به صورت مشروط غیر قابل قبول است.

سایر شرایط و ضوابط برای این داوطلبان مشابه دوره آموزشی دکتری است و داوطلبان باید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط این دوره به دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی مراجعه کنند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x