کد خبر: 12341

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/25

شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی 10 درصد افزایش یافت

منابع آزمون دکتری

شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی 10 درصد افزایش یافت

شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی 10 درصد افزایش یافت

دبیر اتحادیه دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی اعلام کرد : در سال جدید دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی می توانند تا 10 درصد شهریه خود را افزایش دهند.

ایشان در زمینه شهریه دانشجویان افزود : تقریبا  ۳ سالی است که تعیین شهریه دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به هیات های امناء دانشگاه ها سپرده شده است. به همین دلیل اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای اینکه شهریه ها نوسان نیابد، امسال به هیات امناء دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی پیشنهاد داده است تا سقف ۱۰ درصد شهریه ها را میتوانند افزایش دهند.

جدول شهریه دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی

وی خاطر نشان کرد : مقدار ۱۰ درصد برای این مشخص شده است که دانشگاه های دیگر مثل دانشگاه آزاد نیز در همین حدود افزایش شهریه دارند. از طرفی نیز نمی خواهیم که افزایش شهریه منجر به رها کردن تحصیل توسط دانشجویان گردد.

به همین دلیل به دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی پیشنهاد شد تا سقف ۱۰ درصد برای سال تحصیلی جدید افزایش شهریه داشته باشند که دانشگاه ها و موسسات نیز آن را رعایت خواهند کرد.

با تحلیل اطلاعات موجود در خبرگزاری‌های برجسته و مقایسه با اخبار قبلی، می‌توان متوجه شد که هزینه تحصیل در دوره دکتری غیرانتفاعی در دانشگاه، معمولاً هر سال حدود 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. در جدول زیر محدوده تقریبی شهریه دکتری غیرانتفاعی بر اساس اطلاعات سال گذشته نمایش داده شده است:
🔵 سال 1: مبلغ
🔵 سال 2: مبلغ + 10% تخفیف
🔵 سال 3: مبلغ + 15% تخفیف
🔵 سال 4: مبلغ + 10% تخفیف
🔵 سال 5: مبلغ + 15% تخفیف

www.phdphd.org

مطلب پیشنهادی :  مردان بیشترین آمار پذیرفته شدگان اولیه آزمون دکتری 1403
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x