کد خبر: 11489

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

شکل گیری پارک های خصوصی علم و فناوری در ایران

منابع آزمون دکتری

به گفته وزیر علوم اکنون 38 پارك علم و فناوري در كشور در حال فعالیت هستند و وزارت علوم در نظر دارد پارك هاي خصوصي علم و فناوري در کشور راه اندازی نماید.

روابط عمومي وزارت علوم گزارش داد : افرادی که متقاضی تاسيس پارك هاي خصوصي علم و فناوري هستند درخواست خود را ارائه كرده اند و هدف وزارت علوم براي تحقق اين امر است. 

طبق اعلام وزیر علوم هدف پارك هاي علم و فناوري تبديل دانش به ثروت است و از میان تقریبا دو هزار شركت دانش بنيان بیشتر از 585 شركت دانش بنيان در پارك هاي علم و فناوري کشور در حال فعالیت اند.

دكتر فرهادي با اشاره به حوزه های فعاليت مراكز مختلف رشد و فناوري در پارك هاي علم و فناوري اعلام کرد همه علوم انساني، تئوري نيست و تعدادی از علوم اين حوزه كاربردي هستند و بايد در محيط هاي صنعتي به كار گرفته شوند ، از اين رو،‌ با ايجاد مراكز رشد علوم انساني در كشور نیاز کشور را برطرف مینماییم. 

‌تجاري سازي محصولات،‌ نيازمند به كارگيري علوم انساني است و در صدد ايجاد اين مراكز رشد هستيم. در ادامه وزیر علوم اضافه کرد : تحقق دانشگاه هاي كارآفرين در كشور امری ضروری است و با اینکار ‌ارتباط دانشگاه ها و پارك هاي علم و فناوري در كشور اسان میگردد.

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

ایشان افزود:‌كارگروه پژوهش و فناوري به زودي در استان ها به رياست استانداران تشكيل خواهد شد. علاوه بر این زمينه سازي برای فعاليت شركت هاي دانش بنيان انجام میگیرد و شرکت در مناقصه هاي دستگاه ها باید با اولويت شركت هاي دانش بنيان انجام گیرد.

همچنین با توجه به افت نسبي ثبت اختراع در کشور باید مراحل ثبت و تاسيس شركت براي تحقق آنها فراهم شود تا تمام کارهای فناورانه و خوب در كشور به ثبت برسد.

فعاليت هاي دانش بنيان پایه سياست هاي اقتصاد مقاومتي است و بايد براي تامين نيازهاي كشور و حل مشكلات از شركت هاي دانش بنيان حمايت انجام گیرد. به این منظور تسهيلات اسان در اختیار این شرکت ها قرار گیرد و بخش خصوصي نيز سرمایه گذاری در این بخش انجام دهد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x