کد خبر: 10800

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/16

صلاحیت عمومی و علمی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد بررسی میگردد

منابع آزمون دکتری

اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد

صلاحیت عمومی و علمی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد بررسی میگردد

طبق اعلام مدیر کل امور هیأت علمی دانشگاه آزاد بخشنامه ای در حال تنظیم است که در این بخشنامه صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس این دانشگاه ساماندهی میگردد.اساتید حق‌التدریس باید مرحله مصاحبه علمی و عملی را نیز با موفقیت پشت سر گذارند(نکات مصاحبه استخدامی)

با توجه به اينكه در برخی از واحدهاي آموزشي، عضو هيات علمی به تعداد كافي وجود ندارد و يا ساعت تدريس برخي از درس ها در حدي نيست كه براي تدريس آن احتياج به استخدام عضو جديد باشد.

یکی‎ ‎از معیارهای کیفیت آموزش، نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه است که هرچه کوچک‌تر باشد، بهتر است. توضیح آنکه این نسبت در دانشگاه‌های معتبر دنیا بین سه تا شش دانشجو متغیر است اما در ایران با این تعداد دانشجو گاهی از تعداد ۴۵ دانشجو نیز عبور می‌کند، واضح است که وضعیت موجود نمی‌تواند به همین روند ادامه یابد.

رئیس انجمن اساتید حق التدریس استان اصفهان در خصوص اخذ مالیات از اساتید حق التدریس ابراز داشت: علی رغم وجود قانون و ائین نامه صریح مبنی بر حداقل حقوق ومیزان معافیت از مالیات این قانون به بهانه‌های واهی رعایت نمی‌شود و ۱۰ % مالیات از حق الزحمه ناچیز اساتید حق التدریس که در بهترین شرایط به ماهی ۷۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد کسر می‌شود.

وی با اشاره به لزوم انجام استخدام واقعی به جای نه فراخوان‌های صوری و کاغذ بازی‌های دنباله دار گفت: این امر برای انحراف ارزیابان وزارت علوم جهت رساندن نسبت «استاد به دانشجو طبق استاندارد» و پذیرش بیشتر دانشجو و در نهایت استخدام نورچشمی‌ها یا در صورت عدم وجود آنها عدم جذب استاد انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  آغاز ثبت نام آزمون دکتری رشته‌ های داروسازی از اول اردیبهشت

وی تاکید کرد: اساتید برخی دانشگاه‌ها کمر به نابودی اساتید حق التدریس بسته اند زیرا واحدهای درسی آنها را ابتدا از ۴۰ به ۳۰ و بعد از ۳۰ به ۱۶ رساندند که به دلیل عدم استخدام آنها بسیار اذیت کننده است و این امر به بهانه استخدام نیروهای جدید است که تمام هم هدف آن برگزاری آزمون‌های صوری برای اخذ مبالغ از متقاضیان است.

برای دریافت اخبار هیات علمی کلیک کنید

در این شرایط دانشگاه ها مي‌توانند از بين اعضاي هيات علمی شاغل يا بازنشسته يا افراد غير عضو هيات علمی كه داراي مدارك تحصيلي دانشگاهي هستند  و يا افرادی كه در رشته‌هاي خاص صلاحيت و مهارت و تجربه داشته ولي مدارك تحصيلي دانشگاهي ندارند براي انجام امور آموزشي نظري يا عملي كمبود نيروي انساني مورد نياز را بعد از تامين اعتبار با پرداخت حق‌التدريس از ميان افراد دارای صلاحيت تامين کنند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x