کد خبر: 2939

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/13

ضریب تاثیر IF یا Impact factor در مصاحبه آزمون دکتری چیست؟

منابع آزمون دکتری

ضریب تاثیر در مصاحبه آزمون دکتری

ضریب تاثیر در مصاحبه آزمون دکتری

فاکتور تأثیر یا ضریب تآثیر، برای نخستین بار در سال 1995 و توسط بنیانگذار ISI گارفیلد Garfield مطرح شد و به سرعت به صورت دستورالعملی جهت گزینش بهترین مجله ها به کار رفت. ارزش یک مقاله بر مبنای میزان تاثیر آن بر مقالات بعدی تعیین می شود. عامل تاثیر حاصل نسبت تعداد استنادها به تعداد مقالات چاپ شده در 2 سال قبل است که معرف این تاثیر است. در واقع ضریب تاثیر در مصاحبه آزمون دکتری عامل تاثیر میزان مراجعه در سال های بعد به مقاله را نشان می دهد.

این ضریب همه ساله توسط موسسه ISI برمبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود و نتیجه در گزارشات ارجاع مجله یا JCR، منتشر می شود(جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری).

محاسبه بر مبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. برای مشخص سازی ضریب تاثیر IF یک مجله می توان به سایت مربوطه به آن مجله مراجع کرد و اطلاعات لازم را بدست آورد. همچنین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده می توان از سایت های معتبری چون JCR , Bioxbio استفاده نمود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

نگارش مقاله برای قبولی در مصاحبه دکتری

یکی از مهم ‌ترین مراحل در مقاله نویسی، هنر اخذ پذیرش از ژورنال‌های معتبر در حوزه رشته و مقاله نگارش شده می‌باشد. یافتن ژورنال معتبر و تخصصی بسیار زمان‌ بر بوده و نویسنده می بایست با فرآیند پذیرش ژورنال‌ها در رتبه علمی ISI، علمی پژوهشی و ISC و نحوه گرفتن ضریب تاثیر (Impact Factor) و همچنین دسترسی به ژورنال‌های معتبر اعم از ژورنال های ایندکس شده در تامسون روترز می‌باشد. گام بعدی ارسال مقاله و مکاتبه از طریق ایمیل با ژورنال مربوطه و پیگیری انجام مراحل داوری و رفع ایرادات وارده به مقاله و نهایتا اخذ گواهی پذیرش (acceptancee) از ژورنال و در مرحله آخر پیگیری چاپ مقاله است.

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور)

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x