کد خبر: 10459

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/04

طی کردن دروس جبرانی مقطع دکتری اجباری نیست

منابع آزمون دکتری

طی کردن دروس جبرانی مقطع دکتری اجباری نیست

طی کردن دروس جبرانی مقطع دکتری اجباری نیست

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون آموزشی دانشگاه آزاد در صحبتی اعلام کرد : طول دوره دکتری تخصصی دانشگاه ازاد افزایشی نداشته و گذراندن واحدهای جبرانی برای دانشجویان این دوره اجباری نیست.

در پی اعتراض دانشجویان دکتری تخصصی ، به گذراندن ۱۰ واحد دروس جبرانی دانشگاه ازاد اعلام کرد دانشگاه ازاد برای دانشجویان، مجموع دروس نظری و رساله را از ۴۴ واحد به ۳۶ واحد تقلیل داده و این امر باعث کاهش یک نیمسال تحصیلی و درنتیجه کاهش حدود ده میلیون تومانی شهریه شده است. در نتیجه در مجموع ۸ واحد کاهش یافته شامل ۴ واحد نظری و ۴ واحد رساله است.

لیست مجلات مورد تایید دانشگاه آزاد

ایشان ادامه داد : گذراندن ۱۰ واحد جبرانی الزامی نیست ولی ۴ واحد از این 10 واحد باید گذرانده شود و مابقی ۶ واحد در صورت کسب نکردن ۳۳.۳۳ درصد دروس کنکور دکتری تخصصی لازم الاجرا می شود که شهریه این ۱۰ واحد، طبق کارشناسی ارشد محاسبه می شود.این مبلغ به مراتب کمتر از شهریه ۸ واحد کاهش یافته دروس دکتری تخصصی است.

در سال های گذشته تعداد زیادی از مقالات ارسال شده از سمت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مجلات معتبر به خاطر ضعف زبان و عدم رعایت اصول تحقیق و نگارش مقاله، توسط ناشرین معتبر دنیا رد شده که بر این اساس  قرار گرفتن ۴ واحد جبرانی دروس روش تحقیق پیشرفته و زبان تخصصی پیشرفته به صورت الزامی برای کلیه دانشجویان دکتری تخصصی به خاطر بالا بردن سطح معلومات دانشجویان برای ارائه مقالات با کیفیت بالاتر بوده است.

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

اکثریت دانشجویان به خاطر داشتن حداقل کیفیت دروس آزمون مطابق بخشنامه مشمول ۶ واحد جبرانی نشده اند. اصولاً این ۶ واحد برای ارتقای سطح علمی پایه ای دانشجویان تعریف شده که قبلا به صورت غیررسمی اما قانونی در اختیار گروه ها بوده و توسط برخی گروه ها ارائه می شد.

پس چنانچه یک گروه آموزشی یا واحد دانشگاهی بدون بررسی سوابق آزمون دانشجویان، ۱۰ واحد جبرانی را الزامی کرده باشد، باید ان را اصلاح کند و این دروس بر اساس بخشنامه باید ارائه شود چراکه ۶ واحد جبرانی تنها مختص دانشجویانی است که در آزمون ورودی دکتری تخصصی موفق به اخذ حداقل ۳۳.۳۳ درصد نشده اند.

 

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x