کد خبر: 15045

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/29

عدم دسترسی به پایگاه‌های بین‌المللی علمی به دلیل بدهی دانشگاه ها

منابع آزمون دکتری

 

 

پایگاه‌های بین‌المللی علمی

عدم دسترسی به پایگاه‌های بین‌المللی علمی به دلیل بدهی دانشگاه ها

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،  معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: هنوز مشکل مالی دانشگاه ها برای دسترسی به پایگاه های علمی بین المللی برطرف نشده است. بررسی میکنیم تا بتوانیم این موضوع را به زودی رفع کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: بدهی از سوی دانشگاه ها است و وزارت علوم نقش کمک به دانشگاه ها را در زمینه دسترسی به پایگاه های علمی بین المللی دارد. احمدی افزود: دانشگاه ها به صورت مشارکتی عمل می کنند و بر این اساس با کمک وزارت علوم هماهنگی های لازم برای دسترسی به پایگاه های بین المللی را انجام می دهند. وی گفت: وزارت علوم از دانشگاه ها حمایت مالی و قانونی برای دسترسی به پایگاه‌های بین‌المللی علمی انجام می دهد.اگر بدهی دانشگاه ها که حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است پرداخت نشود دسترسی آنها به این پایگاه ها قطع خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  این دانشگاه غیرقانونی است

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: با دفتر دولت مکاتبه کردیم که به نظر می آید دولت آمادگی کمک در این زمینه را دارد اما هنوز به صورت قطعی موضوعی مطرح نشده است. نمایه کردن مجلات در پایگاه های علمی یکی از مفاهیم بنیادی در این زمینه است. برای سهولت دسترسی به مجله، برای هر مجله شناسه ای توسط پایگاه های علمی در نظر گرفته می شود که سبب افزایش ضریب تاثیر، ارجاع به مجله و مشاهده مجله در جوامع علمی می شود. نمایه گذاری مجله هم از طریق پایگاه های علمی داخلی امکان پذیر است و هم از طریق پایگاه های علمی بین المللی. مجله می تواند به طور همزمان از طریق چندین پایگاه نمایه گذاری شود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x