کد خبر: 5390

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/16

فرصت های شغلی و بازار کار رشته علوم اقتصادی 

منابع آزمون دکتری

فرصت های شغلی و بازار کار رشته علوم اقتصادی 

فرصت های شغلی و بازار کار رشته علوم اقتصادی 

به دلیل اینکه رشته اقتصاد در جامعه ما جایگاه خود را پیدا نکرده است، کارشناسان اقتصاد نیز در جای مناسب خود نیستند و تنها فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند و مشتاق که در دوران دانشجویی مهارت های لازم را کسب کرده‌اند، می‌توانند بازار کاری مرتبط با رشته تحصیلی خویش پیدا کنند فارغ التحصیلان دوره کارشناسی بیشتر پیرامون اطلاعات اولیه و پایه علوم اقتصادی مطالعه می‌کنند، در نتیجه نباید انتظار فعالیت کاربردی و تخصصی پس از فارغ‌التحصیلی داشته باشند. البته این به آن معنا نیست که در حال حاضر فارغ‌التحصیلان این رشته بازار کار ندارند بلکه می‌توانند در بخش‌های مختلف وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه، بانک ها و مراکز آمار و یا در بخش‌ های خصوصی به عنوان مدیر و کارشناس اقتصادی فعالیت کنند.

ادامه تحصیل در رشته علوم اقتصادی مزایای بسیاری دارد زیرا در حال حاضر فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد به تعداد قابل توجهی در جامعه حضور دارند و مؤسسات و سازمان های خصوصی و دولتی نیز ترجیح می‌دهند که این دسته از فارغ‌التحصیلان را استخدام کنند زیرا این افراد اطلاعات کاربردی‌تر و تخصصی‌تری در زمینه‌های مختلف از جمله عملکرد بازارهای ارزی، مالی، پولی و سرمایه، نفت، مالیات، ارزیابی و توجیه طرح های اقتصادی و کارشناسی مؤسسات خرد و بنگاه ها دارند. و با توجه به احساس نیاز جامعه به تخصص عالمان اقتصادی، انتظار ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و مناسبتر برای فارغ‌التحصیلان این رشته به ویژه در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری در آینده می رود.

لیست مجلات معتبر دکتری دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی

فرصت های شغلی و بازار کار رشته علوم اقتصادی با مدرک کارشناسی ارشد بانک های مختلف دولتی و خصوصی، مؤسسات مالی و اعتباری، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان برنامه و بودجه، دفاتر اقتصادی سازمان ها و وزارتخانه ها، دفاتر اقتصادی و ارزیابی و توجیه طرح های کارخانه ها و ….می باشد که البته انتظار می رود فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد قادر باشند با رویکرد پژوهشی به فعالیت در این مؤسسات بپردازند. این گونه فارغ التحصیلان امکان جذب در موسسات پژوهشی را دارند. از فارغ التحصیلان گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی بیشتر برای برنامه ریزی در حوزه های کلان اقتصادی استفاده می شود. فارغ التحصیلان گرایش اقتصاد انرژی بیشتر در صنایع نفت، گاز، برق و… و به عبارت کلی، هر فعالیتی که به طور عمده با مصرف انرژی سر و کار دارد به کار گرفته می شوند. از فارغ التحصیلان گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی بیشتر در حوزه برنامه ریزی بنگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود. گرایش اقتصاد و تجارت الکترونیک در ایران خیلی بازار کار مشخصی ندارد ولی انتظار می‌رود که فارغ التحصیلان این گرایش توانایی انجام مبادلات و فعالیت های تجاری و مالی خصوصاً در فضای بازارهای مجازی را داشته باشد. البته در برخی سال ها این گرایش پذیرش نداشته است.

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x