کد خبر: 3746

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/27

فرم توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

فرم توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

فرم توصیه نامه برای داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی

توصیه نامه یا سفارش نامه که با اصطلاح ریکامندیشن لتر (Recommendation Letter) نیز استفاده می شود، انواع مختلفی دارد و با اهداف متفاوتی نیز نوشته می شود که نوع تحصیلی آن در میان دانشجویان شناخته شده است و برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند ضروری و بسیار کاربردی است.
توصیه نامه یا سفارش نامه چیست؟ در اصطلاح توصیه نامه به نامه ای گفته می شود که شخصی معتبر و با درجه علمی بالا برای شخصی دیگر می نویسد و نظر و عملکرد وی را توضیح می دهد. توصیه نامه هایی که یک شخص متقاضی تحصیل در خارج نیاز دارد، معمولا توسط اساتید دانشگاهی نوشته می شود.گاهی برخی از افراد توصیه نامه را نیز یکی از مدارک مصاحبه دکتری بر می شمرند. توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری توسط سه تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد به خصوص استاد راهنما نوشته می‌شود. به طور کلی توصیه نامه مهارت و توانایی‌های علمی داوطلب را از منظر اساتید دوره ارشد تشریح می‌کند.

چگونه توصیه نامه به دانشگاه مقصد ارسال شود؟

توصیه نامه معمولا توسط توصیه شونده به دانشگاه مقصد ارسال می شود. مگر آنکه دانشگاه در این زمینه الزامی ارائه نکرده باشد و هر کس بتواند به دانشگاه مقصد، توصیه نامه را ارسال نماید. توصیه نامه ها بایستی ضمیمه مدارک تحصیلی داوطلبان شود و به واحد پذیرش دانشگاه ADMISSION DEPARTMENT یا GRADUATE DEPARTMENT یا Undergraduate Department ارسال می شود و مسئولان هماهنگی این واحد ها، نسبت به بررسی توصیه نامه ها و ارسال آن به دانشکده مقصدی که اپلای کردید، اقدام می کنند.

تفاوت مصاحبه دکتری آزاد و سراسری در چیست؟

چگونه می‌توان از کسی توصیه نامه درخواست کرد؟

هیچ حقه‌ی جادویی‌ای وجود ندارد؛ مجبورید درخواست کنید و پیش از آن‌که از دل‌شوره دست‌هایتان را در هم گره بزنید و عرق کنید، متوجه باشید که نه‌تنها مدیران، رؤسا، معلمان و افراد مشابه با شنیدن درخواست نوشتن در توصیه نامه غریبه نیستند، بلکه احتمالا از کمک کردن به شما نیز بسیار خوشحال می‌شوند؛ با وجود این، راه‌هایی وجود دارند که در فرایند درخواست برای در توصیه نامه کم‌تر معذب شوید؛ این راه‌ها عبارت‌اند از:
روراست باشید: به فرد موردنظر بگویید که از شما خواسته‌اند در کنار فرم تقاضای خود، در توصیه نامه ای حرفه‌ای نیز ارسال کنید و بسیار خوشحال می‌شوید اگر ایشان بتوانند آن را برایتان بنویسند؛
اطلاعات بدهید: جزئیات درخواست خود و موعد تحویل توصیه‌نامه را در اختیار نویسنده بگذارید؛
به برخی از مواردی که باید بنویسند اشاره کنید: با بیان بعضی از موارد برجسته‌ی کاری یا صفات مثبت شخصیتی به نویسنده‌ی در توصیه نامه کمک کنید؛
پیشنهاد کنید که خودتان نامه را بنویسید: این امر آن‌قدر که به نظر می‌رسد عجیب نیست و معمولا اتفاق می‌افتد. افراد پرمشغله‌اند، بنابراین می‌توانید پیشنهاد دهید که شما خودتان نامه را بنویسید و برای آنان ارسال کنید و ایشان در صورتی که با نوشته‌ی شما موافق باشند، می‌توانند آن را امضا کنند.

نمونه فارسی توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

با سلام

بدین وسیله تأیید می گردد که سرکار خانم/جناب آقای … که مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه … به اتمام رسانده اند در طول دوران تحصیل خود از جمله دانشجویان بسیار سختکوش، با استعداد و پرانگیزه گروه … بوده اند. نامبرده دروسی را نیز با اینجانب داشته اند و در تمامی این دروس جزو دانشجویان بسیار شاخص و ممتاز بوده اند.

براین اساس و باتوجه به شناختی که اینجانب از شخصیت اجتماعی ارزشمند ایشان دارم ایشان را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری آن دانشگاه معظم و هر دانشگاه تراز اول دیگری قویا توصیه می کنم. تردیدی ندارم که در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی اسعداد شگرف ایشان در سایه پشتکا، سخت کوشی و توکل به خداوند متعال خواهیم بود.

با احترام فراوان
….. (نام استاد)
استاد گروه … دانشگاه  ….
شماره تماس
آدرس پست الکترونیک

فایل Word توصیه نامه داوطلب پذیرش دوره دکترا دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نمونه انگلیسی

To whom it may concern,

I have known Mr/Mrs …. since ….. (insert year for example 2010) as a graduate student in ….. (name of the university) at …… (name of the depatment). He/She has passed the ….. (name of the subject) with me where she/he was one of my top students.

She has successfully passed her MSc thesis titled “……” with me and has submitted several papers to international journals and conferences from her thesis. During this thesis, I found Mr/Mrs. …… a hard working student, interested in the subject, and with a very good perseverance. Her team work is excellent.

So it is a great pleasure for me to strongly recommend her to participate in a Ph.D program and I am sure that she can fulfill Ph.D with qualified excellent dissertation

Sincerely
SUPERVISOR NAME, Ph.D
FACULTY NAME
University of ….

Contact No

Email

فرم توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

 

www.phdphd.org

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x