کد خبر: 10725

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/22

مالیات حق التدریس اساتید 10% کاهش یافت

منابع آزمون دکتری

مالیات حق التدریس اساتید 10% کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم تا امروز مالیات حق التدریس اساتید 10% کاهش یافت و تا این لحظه ۹ لایحه، تدوین و برای تصویب شدن به هیئت وزیران و بعد از ان  به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. از این لوایح 2 لایحه با عناوین اصلاح ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده که با تصویب لایحه مالیات‌های مستقیم، مالیات حق‌التدریسی اساتید 10 درصد کاهش و مالیات پژوهش نیز 5 درصد کاهش یافته است.

طبق قوانین قبلی اعضای هیئت علمی اگر در دانشگاه‌های مهمان تدریس می‌کردند، باید ۲۰ درصد به عنوان مالیات پرداخت می کردند و اگر هم هزینه های دریافتی آن‌ها از سقف معافیت های مالیاتی بیشتر می‌شد، در برخی موارد به صورت پلکانی تا ۳۰ درصد نیز مشمول مالیات می‌شدند که این رقم هم اکنون به درصدهای قطعی ۱۰ و ۵ درصد به ترتیب در امر تدریس و پژوهش کاهش پیدا کرده است.

۳۲ هزار استاد حق التدریس دانشگاه آزاد «عضو هیات‌ علمی» شدند

با گسترده تر شدن دوره های تحصیلات تکمیلی، آمار تعدادی از تخلفات افزایش می یابد و لازم است قانون جامعی تصویب شود تا خلاءهای قانونی را پوشش دهد و در ضمن وزارت خانه های علوم و بهداشت از ابزارهای قانونی برای برخورد با این پدیده زشت در اختیار داشته باشند. که تصویب قانون دوم در این امر کمک می نماید.

مطلب پیشنهادی :  آغاز ثبت نام آزمون دکتری رشته‌ های داروسازی از اول اردیبهشت

به همین دلیل تهیه، عرضه و یا واگذاری آثاری مانند رساله، پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب یا آثار مکتوب و ضبط شده پژوهشی – علمی و یا هنری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به قصد انتفاع و به عنوان حرفه یا شغل – با هدف ارائه کل اثر و یا بخشی از آن توسط دیگری به عنوان اثر خود، جرم محسوب و مرتکب یا مرتکبان علاوه بر واریز وجوه دریافتی به خزانه دولت، مشمول مجازات های مندرج در قانون می شوند.

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کنکوری
میهمان
کنکوری
22 شهریور ، 1402

عرض سلام کسر مالیات از حقوق بسیار ناچیز اساتید حق التدریس هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد. اساتید حق التدریس را حمایت کنید، بهترین سالهای عمر و جوانی شان را به پای تدریس گذاشتند. با تشکر

شادان
میهمان
شادان
22 شهریور ، 1402

بی اعتنایی به اساتید دانشگاه یعنی فرهنگ و تربیت نسل جوان و عزیزان ما؛ تقریبا هیچ ارزش و اهمیتی برای دولت ندارد! ای کاش لااقل بگویند تدریس در دانشگاه ها رایگان است؛ تا فشار روانی کمتری به اساتید وارد شود و بتوانند حداقل برنامه ریزی را؛ برای زندگی خود داشته باشند! سکوت و بی تفاوتی و بی اعتنایی تا کجا؟!

غیاث الدین جمشید کاشانی
میهمان
غیاث الدین جمشید کاشانی
22 شهریور ، 1402

با سلام .والله سه ترم از سال 97 دانشگاه حقوق ما را نداده واینکه حقوقهای قبلی را هم با کسر مالیات پرداخت میکرد .لطفا در جهت احقاق حقمان و دریافت حقوقخای معوقه اقدام نمایید و اینکه کسر مالیات حذف گردد

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x