کد خبر: 1722

تاریخ بروزرسانی : 1397/09/20

توفیق اجباری: قبولی در آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

توفیق اجباری: قبولی در آزمون دکتری

این داستان بسیار عبرت آموز است:

ژاپنی‌ها عاشق ماهی تازه هستند؛ اما آب‌های اطراف ژاپن سال‌هاست که ماهی تازه ندارد؛ بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن، قایق‌های ماهیگیری بزرگ‌تر شدند و مسافت‌های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی‌تری را طی می‌کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیش‌تر طول می‌کشید.

اگر برای بازگشت بیش از چند روز طول می‌کشید ماهی‌ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی‌ها مزه‌ی این ماهی‌ها را دوست نداشتند.

برای حل این مسئله شرکت‌های ماهیگیری فریزرهایی در قایق‌های‌شان تعبیه کردند. آن‌ها ماهی‌ها را می‌گرفتند و روی دریا منجمد می‌کردند. فریزرها این امکان را برای قایق‌ها و ماهیگیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت‌زمان طولانی‌تری را روی آب بمانند؛ اما ژاپنی‌ها مزه‌ی ماهی تازه و منجمد را متوجه می‌شدند و مزه‌ی ماهی یخ‌زده را دوست نداشتند.

بنابراین شرکت‌های ماهیگیری مخزن‌هایی را در قایق‌ها کار گذاشتند و ماهی‌ها را در مخازن آب نگهداری می‌کردند. ماهی‌ها پس از کمی تقلا آرام می‌شدند و حرکت نمی‌کردند. آن‌ها خسته و بی‌رمق، اما زنده بودند. متأسفانه ژاپنی‌ها مزه‌ی ماهی تازه را نسبت به ماهی بی‌حال و تنبل ترجیح می‌دادند؛ زیرا ماهی‌ها روزها حرکت نکرده و مزه‌ی ماهی تازه را از دست داده بودند. شرکت‌های ماهیگیری به گونه‌ای باید این مسئله را حل می‌کردند. آن‌ها چه طور می‌توانستند ماهی تازه بگیرند؟ اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می‌دادید؟

ژاپنی‌ها چه‌طور ماهی‌ها را تازه نگه می‌دارند؟

برای نگه داشتن ماهی تازه، شرکت‌های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق‌ها استفاده می‌کنند اما حالا آن‌ها یک کوسه‌ی کوچک به داخل هر مخزن می‌اندازند.

کوسه‌ چند تایی ماهی می‌خورد اما بیش‌تر ماهی‌ها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می‌رسند؛ زیرا ماهی‌ها تلاش کردند که از دست کوسه جان سالم به در ببرند.

دوستان من توجه داشته باشید که بشر تنها در مواجهه با محیط چالش‌انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می‌کند. در مطالعه‌ی درسی برای قبولی آزمون دکتری ، اگر به اندازه‌ی کافی مبارزه کنید و به طور پیوسته تلاش کنید، قطعا پیروز شوید در آزمون دکتری موفق خواهید شد.

پس در طول زمانی که مطالعه می‌کنید هرگز خسته و دلسرد نشوید و همواره خود را با چالش جدیدی آزمایش کنید. پس از کسب موفقیت آرام نگیرید. شما مهارت‌هایی دارید که می‌توانید با آن‌ها تغییرات و تفاوت‌هایی را در دنیا ایجاد کنید.

دریافت رایگان سرفصلهای آزمون دکتری 

نتیجه:
– به جای فرار ازمشکلات، به میان آنها شیرجه بزنید و با برنامه ریزی به هدفتان که همان قبولی در آزمون دکتری است برسید.

-با برنامه ریزی ویژه آزمون دکتری مجبور خواهید بود درس بخواهید و با آرامش به مسیر خود ادامه دهید.

-با کاهش تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری امسال احتمال و شانس بیشتری دارید پس هوشمندانه رفتار کنید.

 

***برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان آزمون دکتری ، کافیست رشته و ایمیل خود را برای 09306406058 پیامک کنید.***

مشاوران ما گوش به زنگ شما هستند.

 

مهره‌های‌تان را برای قبولی در آزمون دکتری درست بچینید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری

دیدگاه بسته شده است.