کد خبر: 7166

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/14

مجلات معتبر دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران برای مصاحبه دکتری

منابع آزمون دکتری

درميان موسسات و سازمان هاي وابسته به آموزش عالي كشور دانشگاه تهران  از هرحيث و از هر نظر از جايگاهي رفيع بهره مند است . در واقع  اگرمتغيرهايي چون سابقه و قدمت ، تدريس استادان بنام و بلند مرتبه ،تحصيل دانشجويان ممتاز، كثرت دانشجويان ، استادان و كاركنان ،ارزش مدارك تحصيلي در كشور و خارج از آن ، پيوند و تعامل با دستگاههاي اجرايي و موسسات و شركت هاي صنعتي ، اداري ، اجرايي  و…،داشتن كتابخانه ها و آزمايشگاه ها غني و مجهز، تعدد رشته ها و دانشكده هاو موسسات پيوسته و وابسته ، واقع شدن در پايتخت  و در مركز شهر و… را ازمعيارهاي تعيين اعتبار و اهميت يك دانشگاه  برشماريم ، بيگمان دانشگاه تهران را بايد معتبرترين و مهم ترين  دانشگاه هاي كشور دانست . بي جهت نيست كه از اين دانشگاه با تعبير((دانشگاه مادر))و((نمادآموزش عالي )) ياد شده است .

مجله دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران از سال 1337 (كه در آن زمان نام دانشكده علوم معقول و منقول بود) با نام “علوم معقول و منقول ” كار خود را آغازكرد و از سال 1349 با عنوان مجله ((مقالات و بررسيها))به كار خود ادامه داد كه اين مجله در بر گيرنده مقالات تخصصي در تمامي حوزه رشته هاي موجود در دانشكده بود.

در سال 1364 براساس تصميم متخذ در نشست مورخ 12اسفند 1364، كميسيون نشريات علمي وزارت فرهنگ و آموزش عالي اين مجله درجه علمي – پژوهشي گرفت.

از سال 1388 تابه امروز ،مجله مقالات و بررسيها به  5 مجله علمي پژوهشي مستقل تبديل شد،كه هر يك به يكي از گروههاي علمي دانشكده الهيات تعلق دارد ، شامل :مجله اديان وعرفان ،پژوهشنامه تاريخ تمدن اسلامي ،مجله علوم قرآن و حديث،مجله فلسفه و كلام اسلامي ،مجله فقه و مباني حقوق اسلامي .

در حال حاضر هر كدام از مجله هاي اين دانشكده به صورت دو فصلنامه چاپ مي شود و علاوه بر دسترسي به صورت چاپي بصورت الكترونيكي نيز در سايت دانشگاه تهران ،در سايتهاي زير قابل رويت است.

 

پايگاه استنادي علوم جهان اسلامwww.isc.gov.ir
اطلاعات و مدارك علمي ايرانwww.irandoc.ac.ir
مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوريwww.srlst.com
بانك اطلاعات نشريات كشورwww.magiran.com
اطلاعات علمي جهاد دانشگاهيwww.sid.ir
مجلات تخصصي شبكه جهاني نورwww.noormags.com

 

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x