کد خبر: 7340

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/19

مجلات معتبر دکتری موسسه عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی

منابع آزمون دکتری

با توجه به نقش و اهمیت بیمه در شکوفایی، رشـد و توسعـه اقتصـادی کشورها، به همت مدیـران وقت صنعت بیمه در سال ۱۳۴۸ (  ۱۹۶۹میلادی)، مدرسه عالی بیمه تهران (Tehran College of Insurance) توسط اعضای مؤسس آن  به عنوان یک مؤسسه غیرانتفاعی تشکیل و اساسنامه آن به تصویب وزارت علوم رسید و از سال ۱۳۴۹ اقدام به پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی مدیریت بیمه نمود.
مدرسه عالی بیمه تهران در ابتدای کار از دو بخش فارسی و انگلیسی تشکیل شد به طوری که بخش انگلیسی آن، مدرسه عالی بین‌المللی بیمه RCD نام گرفت. این بخش از مدرسه عالی در چارچوب سازمان همکاری منطقه‌ای برای توسعه (RCD) و به منظور تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص تحت عنوان کارشناس بیمه جهت کشورهای عضو یعنی سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان فعالیت خود را آغاز نمود،که البته این موضوع به پیشنهاد هیأت مدیره صندوق بیمه اتکایی RCD و تصویب شورای وزیران سه کشور (COM) انجام شد.
در سال ۱۳۸۲ شورای وزیران اکو گروهی را مأمور ارائه راهکارهایی برای تقویت سازمان اکو جهت بررسی وضعیت موجود مؤسسات وابسته و چگـونگی فعال تر کردن آنها نمود. گروه یاد شـــده پس از انجام بررسی های لازم به وجود خلاء آموزشی در منطقه اشاره و توصیه نمود که اساسنامه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو با هدف تبدیل آن به یک مؤسسه آموزشی معتبر بین‌المللی اصلاح گردد. در همین راستا پیش نویس اصلاحی اساسنامه مؤسسه تهیه شد و در جلسات مختلف با نمایندگان کشورهای عضو اکو این اساسنامه مورد بحث و بررسی قرارگرفت. این اساسنامه که مشتمل بر ۱۵ ماده می باشد در تاریخ ۲۰ اکتبر۲۰۰۷ (  ۲۸ مهر  ۱۳۸۶) در شهر هرات کشور افغانستان تهیه و مورد تصویب شورای وزیران اکو قرار گرفت. نسخه اصلی (به زبان انگلیسی) به دولت جمهوری اسلامی ایران ارائه شد. و دولت ایران نسخه های تایید شده (برابر اصل) اساسنامه را برای کشورهای عضو و دبیرخانه اکو ارسال نمود.

انتشار مجلات جدید دانشگاه

شماره اول نشریه پژوهش های بیمه ای در زمینه مدیریت بیمه و آمار بیمه منتشر شد.

شماره اول نشریه اندیشه علامه طباطبائی منتشر شد

شماره اول نشریه اقتصاد محیط زیست و منابع بزودی منتشر می شود.

شماره اول نشریه مطالعات دبستان و پیش دبستان با سردبیری دکتر فرخنده مفیدی منتشر گردید

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x