کد خبر: 1890

تاریخ بروزرسانی : 1401/06/25

مرحله کتبی آزمون دکتری برگزار شد

منابع آزمون دکتری

مرحله کتبی آزمون دکتری

مرحله کتبی آزمون دکتری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رقابت بین ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب آزمون دکتری سال 1396 برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد امروز در ۵۴ شهر برگزار شد. که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد هستند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۴ کد رشته امتحانی در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان برگزار شد.

اجرای مرحله اول آزمون به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش صورت می گیرد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی، آموزشی، فناوری و مصاحبه علمی و … توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

پس از برگزاری آزمون کارنامه داوطلب شامل نمرات خام، نمرات تراز شده و سایر موارد در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ انتخاب رشته کنند.

مشاوره تحصیلی کنکور دکتری

سطح سوالات امتحانات اختصاصی آزمون فوق حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی و با ضریب 4، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

وی ادامه داد: اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی و… توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون دکتری 96 کارنامه‌ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین ماه 1396 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. بدیهی است داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند بر اساس ضوابط در نیمه اول اردیبهشت ماه 96 اقدام به انتخاب رشته کنند.

ارتباط در واتساپ

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x