کد خبر: 2909

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/04

مشاوره رایگان برای آزمون زبان تافل TOFEL در مقطع دکتری

منابع آزمون دکتری

آزمون زبان تافل TOFEL

مشاوره رایگان برای آزمون زبان تافل TOFEL در مقطع دکتری

🔰 آشنایی با آزمون تافل :

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language یعنی «آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی» می باشد، آزمون جـامع زبان انگلیسی برای غیرانگلیسی زبانان است که بـرای ورود به بیش از 7000 دانشگاه در ایالات متحده، کانادا و دیـگر بخش هـای جهان، لازم است. همچنیـن مقیمان کشور های خارجی که دارای مشاغل حرفه ای می باشند، بـرای ادامه فعالیت های حرفه ای خود در آمریکا و کانادا به صورت مرتب به یک رتبه تافل نیاز دارند. آزمون تافل (TOEFL) توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون (Princeton) برگزار میگردد.
این آزمون، مهارت در بخش های شنیداری، گفتاری، نوشتاری، و درک مطلب انگلیسی مورد سوال قرار میگیرد.

نحوه ارسال مدرک زبان به دانشگاه جهت پذیرش قطعی

🔰شیوه  برگزاری تافل به چه صورت است ؟

آزمون تافل از سال 1968 تا 1998(مصادف با سال 1347 تا 1377 شمسی) با فقط به صورت کتبی مورد آزمون قرار میگیرد که دارای پاسخ نامه برگه ای بود.در سال 1998 موسسه ETS Sylvan Learning Systems که برگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده گرفت، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری برگزار کرد. روش اینترنتی از سال 2005 شروع و به تدریج جایگزین دو روش دیگر شد.

نهاد اصلی آزمون دارای 4 بخش می باشد. امتیاز این امتحان از 310 تا 677 می باشد که به جمع نمره 3 بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا محاسبه میگردد. برای اکثر دانشگاه های دنیا نمره 550 حد پایین می باشد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

🔰 بخشهای مختلف تافل کاغذی

عنوان بخش آزمونتعداد پرسشمدت زمان پاسخگویی
بخش شنیداریListening50 پرسش35 دقیقه
ساختارStructure and Written Expression40 پرسش25 دقیقه
درک مطلبReading50 پرسش55 دقیقه
نگارشWriting

🔰 بخش شنیداری:

این بخش از تافل توانایی داوطلبان را در درک مکالمه‌های انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار می‌دهد.
این بخش خود به سه قسمت تقسیم می‌شود:
قسمت اول این بخش ((Part A)(پارت اول) شامل مکالمه‌هایی کوتاه می‌باشد که بین دو نفر صورت می‌گیرد و پس از پایان هر مکالمه پرسشی مبنی بر اطلاعاتی بین این دو نفر رد و بدل شده است و یا پرسشی در مورد زمان یا مکان این مکالمه، مطرح می‌شود.
در قسمت دوم ((Part B)(پارت دوم) مکالمه‌های گسترده‌تری بین دو یا چند نفر خواهد شد .
قسمت سوم (Part C)(پارت سوم )دربرگیرنده  سخنرانی‌هایی است که بیشتر در رابطه با موضوعات آکادمیک است .

🔰بخش ساختار دستوری:

این بخش دو دسته از سؤالات است و هر دو دسته برای سنجش توانایی داوطلب در تشخیص گرامر و ساختار صحیح در یک متن طراحی شده‌اند.
قست اول (ساختار یا Structure) داوطلب باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهد. این دسته از سؤالات از یک جمله با یک یا چند جای خالی تشکیل شده است و باید گزینه‌ای را که به بهترین نحو جمله را تکمیل می‌کند، انتخاب شود.( نسبتا سطح عمومی تری از  دانسته ها را در بر دارد ).
قسمت دوم(نگارش یا Written Expression) هم داوطلب با جملات کاملی روبرو می‌شود که زیر چهار مورد از کلمات آنها خط کشیده شده است و باید کلمه یا عبارت نادرست شناسایی گردد.

🔰 درک مفاهیم:

مهارت کافی در درک متون انگلیسی و نیز دایره لغات خوب، کلید موفقیت در همه بخش‌های تافل محسوب می‌شود، اما در این بخش این مهارت‌ها به‌طور خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح می‌شود. همه اطلاعاتی که برای پاسخ به پرسش‌ها مورد نیاز است در داخل متن‌ها گنجانده شده است و نیاز به پیش‌زمینه علمی خاصی نمی‌باشد.

مطلب پیشنهادی :  زمان برگزاری آزمون‌ زبان دکتری دانشگاه پیام نور (PNUET) ۱۴۰۳

🔰 بخش نوشتاری:

نمره این بخش از 0 تا 6 می‌باشد ولی این نمره در نمره‌ی کل امتحان محاسبه نمی‌گردد.، 5/4 و گاهی نیز ۵ را به عنوان حداقلِ قابل قبول تعیین می‌نمایند.

🔰 امتیازدهی آزمون زبان تافل TOFEL

آزمون تافل کاغذی امتیازی بین 310 و 677 دارد
امتیاز هر بخش مطابق زیر است
– Listening (31 – 68)
– Structure and Written Expression (31 – 68)
– Reading (31 – 67)

اعتبار مدرک

امتیاز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاریخ آزمون اعتبار دارد.

🔰 آشنایی با آزمون زبان تافل TOFEL کامپیوتری

این روش امتحانی بسیار شبیه امتحان تافل کتبی است، با این تفاوت که پشت کامپیوتر برگزار می‌شود. تفاوت‌ها و شباهت‌های آن عبارتند از:

در ایران برگزار نمیشود.

  • در بخش شنیداری امکان دیدن سوالات مانند تافل کتبی وجود ندارد و بعد از شنیدن، سوالات روی صفحه ظاهر می‌شوند. در این امتحان زمان در دست داوطلب است. داوطلب یک زمان کلی در اختیار دارد که می‌تواند یک سوال را در 10 ثانیه و یک سوال را در 30 ثانیه پاسخ دهد که در بخش شنیداری تافل کتبی این کار امکان پذیر نیست.

سوالات این امتحان تطبیقی می‌باشد. به این مفهوم که اگر پاسخ سوال اول غلط جواب باشد، سوال بعد ساده‌تر و امتیاز آن کمتر خواهد بود.

  • بخش نوشتاری باید تایپ شود.
  • کارنامه امتحان در مقایسه با امتحان ورقه‌ای که 40 روز طول می‌کشد، خیلی سریعتر صادر می‌شود.
  • نمره ماکزیمم آن 300 می‌باشد که 250 معادل 600 امتحان کتبی است
عنوان بخش آزمونتعداد پرسشمدت زمان پاسخگویی
بخش شنیداریListening30-50پرسش40-60 دقیقه
بخش ساختارStructure and Written Expression20-25پرسش15-20 دقیقه
درک مطلبReading44-60پرسش70-90 دقیقه
نگارشWriting1 انشا30 دقیقه

🔰 بخش شنیداری:

در آزمون زبان تافل TOFEL ، داوطلب برای شنیدن از گوشی (head phone) استفاده می‌کند. همچنیـن در آزمـون کامپیوتری علاوه بر صـدایی که داطلب می‌شنود، تصویــری هم به نمـایش درمی‌آید.
به همراه هر پرسش گزینه‌هایی در صفحه نمایش داده می‌شوند که به‌جای حروف(A)، (B) ، (C) و (D) کنار هر گزینه یک بیضی [ ] دیده می‌شود و داوطلب باید روی پاسخ(های) صحیح کلیک کند.
در آزمون کامپیوتری تافل گاهی بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد. در چنین حالتی به داوطلب گفته می‌شود که چند پاسخ صحیح را باید انتخاب کند.
این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود:
قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانی‌تر است.
در قسمت دوم هم مکالمه‌ها و سخنرانی‌های طولانی‌تری وجود دارد.

🔰 ساختار:

این بخش آزمون تافل کامپیوتری، دقیقاً همانند تافل کتبی است و تفاوت آن در این است‌که داوطلب به‌جای علامت زدن با مداد روی کاغذ، با ماوس روی گزینه صحیح کلیک می‌کند.

🔰 درک مطلب:

در این بخش داوطلب ابتدا متنی را می‌خواند که معمولاً طولانی‌تر از آن است که همه آن در یک صفحه نمایش داده شود. بنابراین لازم است از «نوار مرور» برای دیدن (یا مرور) بقیه متن استفاده شود (تا زمانی‌که «مرور» متن تمام نشده باشد، کامپیوتر پرسش‌ها را در اختیار قرار نمی‌دهد) در این مرحله باید روی گزینه Proceed کلیک کرد. حال متن در سمت چپ و پرسش در سمت راست صفحه نمایش مشاهده می‌شود. در این مرحله می‌توان با کلیک روی گزینه Preview به پرسش قبلی بازگشت..

🔰 بخش نوشتاری:

این بخش جدا از رتبه کلی داوطلب گزارش می‌شود. انشاء را هم می‌توان با قلم روی یک پاسخ‌نامه نوشت و هم می‌توان به طور مستقیم در کامپیوتر تایپ نمود.

امتیاز کسب شده هر داوطلب تا 2 سال پس از تاریخ آزمون اعتبار دارد.

بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری فقه و مبانی حقوق
میهمان
دکتری فقه و مبانی حقوق
12 تیر ، 1397

سلام ضمن تشکر بابت پاسخ ارائه شده ، می دانم مدرک تافل بعد از 2 سال ارزشی ندارد منتهی سئوال من این است درصورت سپری شدن مدت زبان آیا جهت ادامه مسیر دکتری در همان رشته و در همان دانشگاه آیا مجددا باید در آزمون تافل شرکت کرد یاخیر ؟

دکتری فقه و مبانی حقوق
میهمان
دکتری فقه و مبانی حقوق
11 تیر ، 1397

سلام درصورت قبولی درتافل و آزمون جامع با توجه به اعتبار 2ساله زبان و پس از گذشت 2سال جهت ادامه مسیر دکتری (پایان نامه و دفاع ) نیاز مجدد به آزمون تافل است یا خیر؟ممنون می شوم کسی پاسخ دهد. با تشکر واحترام

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x