کد خبر: 1715

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/11

معجزه‌ی تورق سریع مطالعه منابع آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

مطالعه منابع آزمون دکتری

معجزه‌ی تورق سریع مطالعه منابع آزمون دکتری

برای موفقیت در آزمون دکتری و تکمیل مطالعه منابع آزمون دکتری ، حداقل هفته ای یک بار بایست منابع آزمون دکتری و خلاصه‌نویسی‌های خود را ورق بزنید.(برای اطلاع ازبهترین روش های مطالعه کنکور دکتری کلیک کنید)

فلش‌کارت‌ها را بازخوانی و دوره کنید.

با سرعتی یکنواخت و متعادل منابع آزمون دکتری را ورق بزنید. تمرکز کن و با حواس جمع این کار را انجام  بده. محیط خلوت و ساکتی را برای تورق کتاب‌ها انتخاب کن. تیزبین باش و همه‌ی نکات مهم را ببین.برای موفقیت در آزمون دکتری در مرور نکات وسواس نداشته باش. مطالب را از طریق مرور چشمی به حافظه‌ی کوتاه‌مدت انتقال بده.(بهترین روش برای تقویت حافظه)

تورق سریع

تورق سریع باعث می‌شود هر آن‌چه تا به حال خوانده‌ای و به نظرت مهم و نکته‌دار بوده یک بار دیگر مرور کنی و امکان فراموشی آن‌ها را از بین ببری. با انجام این کار به همه‌ی فرمول‌ها و نکاتی که یاد گرفته‌ای و در ذهنت ذخیره شده‌اند، جهت بده.تورق سریع، آخرین تیری است که به سمت موفقیت نشانه می‌روی. آن را به درستی انجام بده تا معجزه‌ی تورق سریع در یادآوری نکات مهم سر جلسه‌ی کنکور را ببینی.(شبیه سازی جلسه کنکور)

به یک هفته مانده به کنکور دکتری، هفته‌ی تورق سریع می‌گویند. در این هفته با توجه به این‌که شما در جمع‌بندی‌های سه روز یک‌بار بسیاری از مطالب و مباحث را در حد توان خود کار کرده‌اید و یادگیری‌های ناقص خود را به یادگیری‌های کامل و مرور مباحث مهم انجام داده‌اید، بهتر است در این هفته‌ی پایانی از صفحات کتاب خود عکس بگیرید و این عکس‌ها را مثل وقتی می‌خواهید آلبوم درست کنید در کنار هم قرار دهید.

شما نکات ریز بسیاری از صفحات را می‌دانید. حالا وقت آن است که آلبومی از صفحات کتاب در ذهن خود درست کنید. وقتی با سؤالات کنکور مواجه می‌شوید به خوبی می‌توانید تصویر صفحه‌ی مربوط را به یاد آورید و نکته‌ی سؤال را راحت‌تر به خاطر بیاورید.

ماه آخر کنکور بسیار طلایی است. مسلما می توان با قرار گرفتن در مسیر درست، جمع بندی خوبی داشت و نتیجه را تغییر داد. فرض کنید که اگر شما فقط روزانه 1 درصد تغییر کنید و پیشرفت کنید در پایان این ماه میتوانید حداقل 30% بهتر از قبل باشید و پیشرفت کنید و یعنی یک سوم رقبای خود را کنار بزنید و از آنها سبقت بگیرید.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

نحوه برنامه ریزی هفته آخر کنکور دکتری

مسلما مطالعه در روزهای پایانی اهمیت بسیاری دارد. داوطلبانی که در این روزها درس و برنامه ریزی را ها می کنند؛ موجب خاکستری شدن اطلاعات در حافظه خود می شوند و در روز کنکور با پدیده فراموشی و شک بین دو گزینه مواجه می شوند.

معجزه‌ی تورق سریع مطالعه منابع آزمون دکتری و جمع بندی کنکور به روش مثلث غند

 www.phdphd.org

مطالعه منابع آزمون دکتری

از تکنیک های زیر برای افزایش تمرکز و بازدهی جهت مطالعه منابع آزمون دکتری استفاده کنید:

* به شکست فکر نکنید و برای شکست برنامه ریزی نکنید.
*به جای سیر در رویاهای غیر واقعی ، با تکیه بر واقعیت خود سعی کنید کمی بهتر از آن در آزمون دکتری ظاهر شوید و برای همان میزان پیشرفت نیز تلاش کنید.
*از دور باطل «اضطراب ← کم کاری ← اضطراب» پرهیز کنید و در صورت نگرانی از سیکل بازخورد منفی یعنی « اضطراب ← تلاش ← کاهش اضطراب» بهره ببرید.
*به اصل «عادی بودن» معتقد باشید و با بی خوابی و شب بیداری یا فشرده کاری در چند روز تغییر زیادی در نتیجه حاصل نخواهد شد . بنابراین برنامه «آهسته و پیوسته» خود را ادامه دهید؛ حتی اگر در سطح متوسط یا پایین قرار داشته باشند.
* پراکنده کاری نکنید و حول برنامه خویش که بیشتر به آزمون اصلاح (try and true) تکیه دارد متمرکز شوید.

«برنامه ریزی آزمون دکتری، شرط لازم برای موفقیت در کنکور است.» این حرف، تکراری ترین و شاید اعصاب خردکن ترین جمله ای است که کنکوری ها در سال کنکورشان می شنوند، و گرچه درست است؛ آن قدر کلی است که به هیچ دردی نمی خورد. تا کنکور چند روز بیشتر باقی نمانده. چه با برنامه درس خوانده باشید چه بی برنامه، اگر در این فرصت باقی مانده برنامه درست و حسابی نداشته باشید، زحمتتان خدای ناکرده بر باد می رود.

درس جدید نخوانید. هر قدر خوانده اید، دیگر بس است. اگر شما ۸۰% از منابع آزمون دکتری را با کیفیت ۱۰۰% خوانده باشید، بهتر است از داوطلبانی که ۱۰۰% مباحث کنکور را با کیفیت ۸۰% خوانده اند. خلاصه این که، ماه آخر وقت جدید خوانی نیست، وقت دوباره خوانی است. فقط باید مرور کنید. اما چگونه؟ جواب این سوال برمی گردد به این که شما موقع درس خواندنتان ، چگونه درس خوانده باشید. اگر در طول سال، موقع درس خواندن و تست زدن، با علامت گذاری جلو می رفتید و مشخص می کردی که کجاها ضعفتان بیشتر است و کدام تست ها را اشتباه می زدید، خوش به حالتان. کارتان ساده می شود. برای “دوباره خوانی” می توانید از مرور همان تست های علامت خرده استفاده کنید. البته اهمیت تست زنی در دروس اختصاصی بیشتر از دروس عمومی است. دروس عمومی را می توانید با خلاصه نویسی و یا نشانه گذاری هایی که جزوه تان ایجاد کرده اید، دوره کنید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x