کد خبر: 22491

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/11

معرفی منبع دکتری تحقیق در عملیات پیشرفته

منابع آزمون دکتری

معرفی منبع دکتری تحقیق در عملیات پیشرفته

معرفی منبع دکتری تحقیق در عملیات پیشرفته

منابع آزمون دکتری تخصصیمجموعه مدیریت صنعتیدرس تحقیق در عملیات پیشرفته– منبع دکتری تحقیق در عملیات پیشرفته

 

پیشنهاد ویژه : میتوانید برای مشاهده سرفصل های درس تحقیق در عملیات پیشرفته کلیک کنید.

سرشناسه:الفت، لعیا، ‏‫۱۳۳۷ – ‬
‏عنوان و نام پدیدآور:تحقیق در عملیات پیشرفته/ تالیف لعیا الفت، فرزانه خسروانی، رضا جلالی.
‏مشخصات نشر:تهران: مهکامه، ‏‫۱۳۹۰.‬
‏مشخصات ظاهری:‏‫۴۲۷ ص.‬: جدول، نمودار.
‏شابک:‏‫‭978-964-2827-81-7‬‭‬
‏موضوع:تحقیق عملیاتی — ‏‫مسائل، تمرین‌ها و غیره (عالی)‬
‏موضوع:تحقیق عملیاتی — ‏‫راهنمای آموزشی (عالی)‬
‏موضوع:برنامه‌نویسی خطی– راهنمای آموزشی (عالی)
‏موضوع:برنامه‌نویسی خطی– مسائل، تمرین‌ها و غیره (عالی)
‏شناسه افزوده:خسروانی، فرزانه، ‏‫۱۳۶۴ -‏
‏شناسه افزوده:جلالی، رضا، ‏‫۱۳۶۳ -‏
‏رده بندی کنگره:‏‫‭T۵۷/۶‏‫‭‭/‮الف‬۷۴ت۳ ۱۳۹۰‬
‏رده بندی دیویی:‏‫‬‮‭۰۰۳/۰۷۶
‏شماره کتابشناسی ملی:‎۲‎۳‎۷‎۴‎۵‎۹‎۶

منابع آزمون دکتری تخصصیمجموعه مدیریت صنعتیدرس تحقیق در عملیات پیشرفته– منبع دکتری تحقیق در عملیات پیشرفته

 

پیشنهاد ویژه : میتوانید برای مشاهده سرفصل های درس تحقیق در عملیات پیشرفته کلیک کنید.

تحقیق در عملیات دانشی است به منظور بکار بستن روش های تحلیل ی توسعه یافته (OR) به طور خالصه، تحقیق در عملیات برای کمک به تصمیم گیری بهتر. تحقیق در عملیات با استفاده از روش هایی نظیر، مدلسازی ریاضی به منظور تحلیل شرایط پیچ یده، به مد یران اجرایی توانایی اتخاذ تصمیمهای مناسبتر و ای جاد س یستم کارا و ثمر بخش در موارد زیر را می دهد :

🔵 مجموعه داده های پیچیده
🔵 در نظر گرفتن تمامی محدودیت ها و شرایط موجود
🔵 پیش بینی دقیق نتایج و ارز یابی ریسک
🔵 بکارگیری پیشرفته ترین روش ها و ابزارهای تصمیم گیری

 

منبع : سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

 

معرفی نرم افزارهای تحقیق در عملیات

1. General Algebraic Modeling System  : GAMS
 GAMS برای حل مدل های برنامه ریزی ریاضی(مسائل برنامه‌ریزی خطی ، غیرخطی ، عدد صحیح ، مختلط و …) مورد استفاده قرار می گیرد. از سرعت بالایی در حل مدل های بزرگ برخوردار است . بهترین و پرقدرت‌ترین نرم افزار تحقیق در عملیات  است . به راحتی می تواند با پایگاه های اطلاعاتی ارتباط برقرار کند. برای مدلسازی، تنها کافی است برای یک بار تمامی مجموعه های مربوط به متغیرها و محدودیت ها را تعریف نمود و به راحتی محدودیت ها را تکرار می کند و نیازی نیست تمامی محدودیت ها نوشته شود.
2. LINGO
این نرم افزار نیز مانند  GAMS،‌ از کارایی بالایی در حل مسائل برنامه ریزی برخوردار بوده و قوی‌ترین نرم‌افزار OR بعد از آن است.در برنامه‌ریزی خطی و غیرخطی بکار می‌رود . دارای قابلیت هایی مثل بیان ساده مدل برنامه ریزی ، ورود اطلاعات از نرم افزارهای بانک داده و صفحه گستره، استخراج و ارسال نتایج حل مسئله به آنها،  قدرت بالا در حل مسائل با بهره گیری از بهینه ترین روش و دارا بودن یک راهنمای مفصل و کامل و جامع برای کاربران می باشد.استفاده از مزایای Windows و help ، برقراری ارتباط با Excel ، ابعاد مساله به طور عادی: 16000 متغیر ، 8000 محدودیت .
3. LINDO
یک بسته نرم افزاری برای برنامه نویسی خطی، برنامه نویسی عدد صحیح، برنامه نویسی غیرخطی، برنامه نویسی تصادفی و بهینه سازی سراسری است. برای حل مشکلات بهینه سازی که در زمینه های تجاری، صنعت، تحقیقات و دولت ایجاد می شود طراحی شده است. حل به دو روش انجام می پذیرد : 1‌- مساله را خودبه‌خود حل کرده و گزارش نهایی بدهد ؛ 2‌- مرحله به مرحله آن را حل کند . بسته LINDO شامل برنامه های کاربردی نمونه مربوط به توزیع محصول، ترکیب مواد، تولید، برنامه ریزی پرسنل، مدیریت موجودی است. 
4. FLEXSIM
این نرم افزار شبیه سازی امکان بهینه سازی و مطالعه هر سیستمی ‌را در هر صنعتی فراهم می‌کند. این نرم افزار در دسته‌ای از ابزارهای شبیه سازی رویدادی گسسته قرار دارد. از کد کامپیوتری کمی استفاده کرده یا اصلا استفاده نمی‌کند. بیشتر کار با آرایه‌ها (arrays) یا لیست‌های کشویی (drop-down  lists) و پنجره‌های ویژگی (property windows) برای سفارشی کردن مدل‌های مورد نیاز کاربر انجام می‌شود. از طراحی کاربر محور پشتیبانی می‌کند.می‌توانید با کشیدن و رها کردن(dragging and dropping) اشیاء سه بعدی تعریف شده، مدل بسازید.
5. WINQSB
این نرم افزار از جمله نرم افزارهای بسیار سودمند در زمینه مهندسی صنایع، اقتصاد، بازرگانی و مدیریت است که بسیاری از مباحث تصمیم گیری، برنامه ریزی، پیش بینی و کنترل را شامل می شود و در برنامه‌ریزی خطی ، مسائل حمل و نقل ، برنامه‌ریزی پویا ، تئوری صف ، شبیه‌سازی و مدیریت پروژه کاربرد دارد .  QSB در هر زمینه کاملا منعطف بوده و تمامی پارامترها و مدل موجود را می تواند تجزیه و تحلیل کند. بخش نمودارهای کنترل این نرم افزار علاوه بر ترسیم نمودارها , ابزارهای دیگری همچون تجزیه و تحلیل نمودار پاراتو ,هیستوگرام، گراف وکارائی فرایند و آنالیز توزیع داده ها و محاسبات مربوطه را در اختیار کاربر قرار می دهد. 
6. Didactic Linear Programming 
این برنامه یک اپلیکیشن اندرویدی است و هدف این برنامه شرح مرحله به مرحلۀ حل انواع مسائل برنامه ریزی خطی است.بدین منظور مفاهیمی که به کارگرفته شده است شامل سیمپلکس اولیه، سیمپلکس ثانویه، مسائل برنامه ریزی خطی عددصحیح، تحلیل پس از بهینه سازی و تفسیر گرافیکی می باشد.این برنامه جداول سمپلکس را مرحله به مرحله نمایش می دهد و در هر مرحله متغیر ورودی و خروجی را مشخص می کند. برای فهم محاسبات شاید نیاز باشد که قبل از استفاده از این برنامه مباحث برنامه ریزی خطی ، روش های حل مبتنی بر ماتریس ها را همراه با سایر مباحث فوق الذکر مطالعه نمایید .
7. OR Commented 
این برنامه یک اپلیکیشن اندرویدی است و قادر به حل مسائل برنامه ریزی خطی(با استفاده از الگوریتم سیمپلکس) و مسائل حمل و نقل  و حل مرحله به مرحله و ارائۀ کامنت هایی به زبان انسان برای جنبه های مختلف فرآیند حل مسئله می باشد همچنین دارای قابلیت های  استفاده از نسبت های رایج برای عملیات عددی، تحلیل بعد از بهینگی و ارائۀ جواب بعد از بهینگی جدید(همراه با کامنت) ، نمودار گرافیکی برنامه ریزی خطی با دو متغیر و بدون نیاز به اتصال با اینترنت می باشد.
8. NCSS 2023
این نرم افزار آمریکایی شامل طیف وسیعی از ابزارها برای کاربرد در تحقیق در عملیات است. روش های تحقیق در عملیات موجود در NCSS همراه با جزییات فنی آن در سایت NCSS.COM آورده شده است. این تکنیک کاربرد گسترده ای در تحقیقات عملیاتی پیدا می کند و گهگاه در کارهای آماری استفاده می شود. این نرم افزار یک مجموعه کامل و آسان برای استفاده از صدها ابزار آماری و گرافیکی جهت تجزیه و تحلیل و تصویرسازی داده های شما فراهم می کند.
9. اپلیکیشن Simplex Algorithm Calculator نسخه 7.2 
این برنامه اندرویدی که از روش محاسباتی وب سایت www.mathstools.com به صورت آفلاین(بدون نیاز به اتصال با اینترنت) استفاده می کند؛ جهت حل مسائل برنامه ریزی خطی، به صورت گام به گام توسط الگوریتم سیمپلکس به حل مسائل می پردازد و المان لولا(متغیرهای ورودی و خروجی) ، جداول سیمپلکس و بهینه سازی را در هر گام نمایش می دهد.
10. اپلیکیشن Linear Optimization Pro نسخه 1.5 حرفه ای
این برنامه مسائل بهینه سازی خطی را با استفاده از متد سیمپلکس اولیه، متد سیمپلکس ثانویه(دوال) و متد سیمپلکس دوفازی (دومرحله ای) با هر تعداد متغیر و محدودیت حل می نماید و مسائل مینیمم سازی و ماکسیمم سازی و با هر نوع محدودیت =< یا = یا => را نیز حل کرده و هر مرحله را با جداول برداری و توضیح مرحله به مرحله نمایش می دهد.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x