کد خبر: 11688

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/21

معرفی 14 استاد دانشگاه برای گذراندن فرصت مطالعاتی و پسا دکتری صنعتی

منابع آزمون دکتری

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : طبق آیین نامه برگزاری دوره پسادکتری صنعتی هدف از این آیین‌نامه افزایش و توسعه همکاری های بین دانشگاه و صنعت ، استفاده از توان دانشگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات حوزه صنعت، افزایش توانمندی‌های علمی و دانش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی و کمک به افزایش توان و مهارتهای علمی متقاضیان فعالیت در مراکز آموزش عالی در محیط واقعی تولید را اعلام کرد.

طبق این ایین نامه تمام اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قبل از اینکه جذب دانشگاه شوند می‌توانند از یک فرصت مطالعاتی 1 ساله در بخش صنعت استفاده کنند که این کار باعث اشنایی بیشتر فارغ التحصیلان با بخش صنعت میگردد.

بر اساس شیوه نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی به جای فرصت مطالعاتی شش تا ۹ ماهه در خارج از کشور می توانند از فرصت مطالعاتی یکساله در بخش صنعت استفاده نمایند که باعث افزایش همکاری این دو بخش و توسعه رونق اقتصادی می گردد.

تا امروز از سمت وزارت صنعت ۸۰ اولویت و از سمت وزارت علوم ۲۰ اولویت در حوزه پسا دکترا ابلاغ شده است و تعداد ۱۲ طرح پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی بین  این دو حوزه یعنی دانشگاه و صنعت به مرحله عملی رسیده است.

مطلب پیشنهادی :  آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

دکتر احمدی اشاره کرد : امروزه طرح کاراموزی به عنوان یکی از طرح های ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است که از این طریق دانشجویان شاغل به تحصیل در طول دوره تحصیل باید دوره 3 ماهه ای را تحت عنوان دوره صنعتی بگذرانند که این کار عملا باعث شناخت بهتر از این بخش یعنی بخش صنعت می شود.

ایشان افزود : ارتباط بین این دو حوزه فقط محدود به رشته های صنعتی و بخش صنعت نمی گردد برنامه ریزی های برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها و سایر رشته ها از جمله علوم انسانی در حال انجام است که در قالب طرح کارآموزی دانشجوهای غیر صنعتی مانند علوم انسانی می توانند برای گذراندن این دوره ها به برخی دستگاههای اجرایی و نهادها مراجعه و معرفی شوند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x