کد خبر: 12551

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/23

موفقیت دانشگاه صنعتی سهند در استفاده از روش کپسول سازی گرافنی

منابع آزمون دکتری

پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند با یک روش نوین به نام کپسول سازی گرافنی توانستند توزیع یکنواخت نانوذرات در زمینه‌ نانوکامپوزیت های آلومینیومی را افزایش دهند و این امر باعث شده نانوکامپوزیت تولید شده خواص مکانیکی، حرارتی و خوردگی بسیار بالایی را ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم یکی از مشکلات تولید کامپوزیت‌های زمینه فلزی ، عدم توزیع یکنواخت ذرات تقویت‌کننده در زمینه فلزی است و برای حل این مشکل از روش کپسول سازی گرافنی استفاده می شود.

با استفاده از این روش توانسته ایم به یک ماده نانوکامپوزیتی که هم‌زمان از خواص مکانیکی و حرارتی خوبی برخوردار است، دست پیدا کنیم که داشتن هم‌زمان این دو خاصیت موجب شده کارایی قطعاتی که با هدف مقابله با شوک حرارتی ساخته می‌شوند، افزایش پیدا کند.

همچنین یکی از مشکلات آگلومره شدن یا بهم چسبیدن نانوذرات است که زمان تولید نانوکامپوزیت ها رخ می دهد این موضوع مستقیما به نیروهای سطحی نانوذرات وابسته است پس با تغییر نیروهای سطحی نانوذرات می‌توان بر این مشکل فائق امد.

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

در این تحقیق اثر غلاف گرافنی پوشش‌دهنده ذرات بر توزیع ذرات کاربید سیلیسیوم در زمینه‌ آلومینیوم به کمک میکروسکوپ الکترونی روبشی و عبوری بررسی شد و جهت ورود نانوذرات در زمینه‌ فلزی از روش های حالت ذوبی و جامد استفاده شده است.

این پروژه حاصل تلاش‌ مهندس علیرضا فدوی بوستانی دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی سهند تبریز، پروفسور ساسان یزدانی و پروفسور رسول آذری خسروشاهی اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x