کد خبر: 5825

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/22

موقعیت های شغلی آموزش زبان انگلیسی

منابع آزمون دکتری

به طور کلی، در بین رشته‌های علوم انسانی، مجموعه‌ی زبان انگلیسی از بازار کار نسبتا پررونق‌تری هم از لحاظ فرصت‌های شغلی و هم از لحاظ دستمزد برخوردار است. علت این امر نیاز پایان ناپذیر و روز‌افزون به فراگیری زبان انگلیسی در کشور ماست. ایران عزیزمان کشوری در حال توسعه است و به همین سبب همه روزه نیاز بیشتری به ارتباط با جهان خارج در میهنمان شکل می‌گیرد.

بازار کار مجموعه‌ی زبان انگلیسی را از دو بعد می‌توان مورد بررسی قرار داد:
– یک دسته‌ی مشاغل، مربوط به کارهای تخصصی و آکادمیک می‌شود و فارغ التحصیلان هر گرایش می‌توانند دروس مربوط به گرایش خود را در موسسات آموزش عالی آزاد و یا دولتی و در دانشگاه‌ها تدریس کنند. امروز شاید دست‌کم نیمی از دانشجویانی که وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند در پی ادامه‌ی تحصیل در مقطع بعدی، یعنی مقطع دکترا، هستند. علت آن هم همین دسته‌ی اول مشاغل مربوط به گرایش‌های مجموعه‌ی زبان انگلیسی است چراکه برای احراز صلاحیت تدریس فرد چه در دانشگاه‌ها و چه در موسسات آموزش عالی آزاد و یا دولتی، به ویژه به صورت دایمی، اغلب نیاز به مدرک دکترا وجود دارد. 
– در خصوص کارهای کمتر تخصصی، یعنی دسته‌ی دوم مشاغل، مانند ترجمه و تدریس مکالمه‌ی زبان انگلیسی بین هر سه گرایش همپوشانی وجود دارد. بدین معنی که مثلا فارغ التحصیلان هر یک از این سه گرایش می‌توانند در موسسات آموزش مکالمه‌ی زبان انگلیسی مشغول به فعالیت شوند. حتی در موارد زیادی دیده شده که افراد از رشته‌های دیگر نیز وارد بازار کار گرایش‌های مجموعه‌ی زبان انگلیسی می‌شوند و بعضا بسیار موفق هم بوده‌اند. البته طبیعی است که هر یک از فارغ التحصیلان می‌توانند در مشاغلی که به طور خاص مربوط به گرایش خود می‌شوند موفق‌تر عمل کنند.

در بین سه گرایش مجموعه‌ی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی بیشترین میزان جذب مدرس، مولف، مشاور و محقق را در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزاد و یا دولتی دارا می‌باشد. ولی در زمینه‌ی دسته‌ی دوم مشاغل عملا هیچ فرقی بین گرایش مذکور و سایر گرایش‌ها وجود ندارد زیرا همانطور که گفته شد در خصوص کارهایی مانند ترجمه و تدریس مکالمه‌ی زبان انگلیسی بین هر سه گرایش و حتی با رشته‌های دیگر همپوشانی وجود دارد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x