کد خبر: 1916

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/01

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور

منابع آزمون دکتری

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور

وزیر علوم از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی در شهریور ماه سال آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

سال های گذشته نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به فاصله چند روز از طریق سایت sanjesh.org اعلام شد. امسال اعلام نتایج دکترا از طریق سایت سنجش صورت گیرد. برای اطلاع لحظه ای و دقیق از اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج نهایی دکتری می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی و یا صفحه اینستاگرام دکتری شوید.

جدول زمانبندی کنکور دکتری 1401 به شرح زیر است:

جدول زمانبندی کنکور دکتری 1401

پایگاه اطلاع رسانی ازمون دکتری www.phdphd.org

در کنکور دکتری سال 1401 حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

در مجموع ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر در دانشگاه‌های دولتی و آزاد این دوره پذیرفته شدند. داوطلبان می‌توانند در این لینک http://result۲.sanjesh.org/NOETphd_RsFinal۱۴۰۰۰۵/ نتیجه آزمون را مشاهده کنند. در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۵۵ درصد مرد و ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر معادل ۴۵ درصد زن بودند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰، نسبت به آمار داوطلبان سال ۱۳۹۹ تعداد ۶ هزار و ۷۱ نفر بیشتر بوده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۱۶۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

در آزمون متمرکز شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و پژوهش محور ۳۰ درصد و همچنین سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری در شیوه آموزشی پژوهشی ۲۰ درصد و پژوهش محور ۲۰ درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی شیوه آموزشی پژوهشی ۳۰ درصد و پژوهش محور نیز ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد سهم پذیرش را شامل می‌شود. همچنین اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در نهایت نتایج نهایی کنکور دکتری اعلام می شود و  از بین متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی صورت خواهد گرفت. در نهایت گزینش نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام می‌گیرد.

همچنین نمره مصاحبه شامل ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش دانشگاه‌ها ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای همه افراد معرفی شده نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین کرده و گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی حد نصاب برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده که نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x