کد خبر: 4475

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/20

نحوه پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد برای سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠٢

منابع آزمون دکتری

دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد

فراخوان پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد برای سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠٢

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه یزد بر اساس آئین نامه ” پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) در رشته های اعلام شده، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط زیر، از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی 1403 – 1402 دانشجو می پذیرد.

الف – شرایط عمومی:

1 – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2 – متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
3 – نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصالح.

ب – شرایط اختصاصی:

دانش آموختگان دوره آموزشی- پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد در صورت احراز شرایط زیر میتوانند تقاضای خود را برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون به دانشگاه ارائه دهند.

۱- متقاضی باید دارای میانگین کل (یا میانگین همتراز شده) ۱۶ یا بالاتر در دوره کارشناسی پیوسته و میانگین کل (یا میانگین همتراز شده) ۱۷ یا بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد باشد.

۲- از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد تا اول مهر سال پذیرش بیش از ۲ سال نگذشته باشد. لذا داوطلبانی که قبل از مهرماه 1400 دانش آموخته شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۳- متقاضی باید حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست کسب کند. کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف شماره ۱ الزامی می‌باشد مگر برای متقاضیانی که یکی از شرایط زیر را دارند:

الف) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های سطح 1 (در نظام سطح بندی سابق) و یا دانشگاه یزد منوط به قرار گرفتن در زمره بیست درصد برتر مقطع خود (یا رتبه 1 تا 3 برای ظرفیت پذیرش های کمتر از 15 نفر).

ب) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های سطح 2 (در نظام سطح بندی سابق) و یا دانشگاه یزد منوط به داشتن شرط معدل برای آن مقطع (17 برای مقطع کارشناسی و 18 برای مقطع کارشناسی ارشد) و گذراندن مقطع دیگر در دانشگاه های سطح 2 (در نظام سطح بندی سابق) با کسب رتبه 1 تا 3.

ج) دانش آموختگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های سطح 2 (در نظام سطح بندی سابق) و منوط به کسب رتبه 1 تا 3 در هر دو مقطع و یا رتبه 1 تا 3 در یک مقطع و کسب شرط معدل (17 برای مقطع کارشناسی و 18 برای مقطع کارشناسی ارشد) در مقطع دیگر.

۴- متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1402 دانش آموخته شود.

5- دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها به صورت دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، نیمه حضوری، آزمون اختصاصی (داخلی) و یا از دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فنی حرفه ای بوده، مشمول این آئین نامه نمیباشند.
6- دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصییلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها در دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور و یا پردیسهای خودگردان و یا بین الملل بوده است، همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، دارندگان مدرک کارشناسی حوزوی (مشروط به ورود به مقطع ارشد از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش) و پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصییلی تنها در صورتی میتوانند در این فراخوان شرکت کنند که مقطع تحصییلی دیگر آنها در یکی از دانشگاه های دولتی سطح 1 و یا 2 (در نظام سطح بندی سابق) باشد.
7- اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1401-1400 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

توضیح وزیر علوم در خصوص ورود دکترا بدون آزمون

رشته های پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد برای سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠٢

رشته های پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد

رشته های پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد

ج – نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده:

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و با وابستگی دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۱: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲- ارائه گواهی اعتبار مجله الزامی است.

۳- هرگونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵- دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تاییدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور و ارگان‌های مشابه و مورد تایید را کسب و ارائه نمایند.

۶- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

د – ظرفیت پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد :

۱- حداکثر ۲۰٪ ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.
۲- ظرفیت مذکور، مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.
۳- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

هـ – فرآیند اجرا:

۱- مدارک واصله ابتدا در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه از حیث برخی شروط عمومی و اختصاصی الزامی مندرج در بند الف و ب، بررسی و پرونده داوطلبان حائز شرایط جهت ارزیابی علمی و تصمیم گیری به دانشکده‌ها و بخش‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود.
۲- امتیازدهی توسط کمیته علمی رشته ذیربط و به کلیه مستنداتی که در زمان ثبت نام بارگذاری شده‌اند و پیش از اتمام زمان فراخوان پذیرش قطعی دارند صورت می‌گیرد. داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره 1 ، 2 و 3  کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.
توجه: امتیاز پژوهشی حداکثر ۴۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۱)، امتیاز آموزشی حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۲) و امتیاز مصاحبه حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۳) است. امتیازدهی به مدارک زبان متقاضیان (برای دارندگان مدرک زبان)، عین مطابق جدول شماره ۴ صورت خواهد گرفت.
۳- پس از بررسی‌های نهایی لازم، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.
۴- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصرا پس از تایید سازمان سنجش و آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

و – مدارک مورد نیاز:

۱- فرم (الف) تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون (نوع فایل ارسالی: JPG)

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (نوع فایل ارسالی: JPG)
۳- تصویر گواهینامه دانش آموختگی مقطع کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات (نوع فایل ارسالی: JPG)
۴- تصویر گواهینامه دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد (برای دانش آموختگان) به همراه ریزنمرات (نوع فایل ارسالی: JPG)
۵- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد (نوع فایل ارسالی: JPG)
۶- تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه (نوع فایل ارسالی: JPG)
۷- تصویر کامل از کلیه مقالات علمی و گزارشهای پژوهشی منتشر شده. (نوع فایل ارسالی: JPG)
۸- تصویر گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد. (نوع فایل ارسالی: JPG)
۹- تصویر گواهی اعتبار درجه‌ی علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISC ،ISI، مجلات داخلی یا خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. (نوع فایل ارسالی: JPG)
۱۰- مستندات کلیه فعالیتهای پژوهشی قابل امتیاز در جدول شماره ۱ شامل گواهی ثبت اختراع، برگزیدگی در جشنواره‌های معتبر، انجام طرح پژوهشی، اثر بدیع و ارزنده هنری و…
۱۱- مستندات مربوط به کسب رتبه برتر مربوط به جدول شماره ۱ با ذکر رتبه و تعداد دانشجویان در کد رشته مربوطه در آن دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد رتبه بدون لحاظ نمودن نمره پایان نامه مد نظر می‌باشد).
۱۲- تصویر معرفی نامه علمی از استاد(ان) دوران تحصیل (ترجیحا دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه (نوع فایل ارسالی: JPG)

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان 1404-1403

۱۳- پرداخت مبلغ حق ثبت نام به شرح زیر:

مبلغ حق ثبت نام برای دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها مبلغ 1/500/000 (یک میلیون و پانصد هزار ریال) است. این مبلغ برای دانش آموختگان دانشگاه یزد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد مبلغ 1/000/000 (یک میلیون ریال) می‌باشد.
تذکر: لازم به توضیح است که در هنگام پرداخت اینترنتی، مبلغ پیش فرض 1/000/000 ریال است که دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها باید مقدار پیش فرض را به صورت دستی در قسمت “مبلغ پرداختی”  به ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال تغییر دهند و سپس جهت پرداخت، آیکن “سداد بانک مرکزی یا سامان حساب های دولتی” را انتخاب نمایند. لذا آن دسته از متقاضیانی که هیچ یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه یزد نگذرانده‌اند و فقط مبلغ 1/000/000 ریال را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل نموده‌اند لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس https://yazd.ac.ir/epay/talent و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر ذیل نسبت به واریز مبلغ دوم (500/000ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

پذیرش دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد برای سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠٢

ز – اطلاعات ثبت نام دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد :

۱- آخرین مهلت ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی) برای متقاضیان 1402/01/31 است.
۲- متقاضیان برای ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس http://golestan.yazd.ac.ir (Internet Explorer نسخه 7 به بالا) با مطالعه راهنمای مربوطه(دانلود فایل راهنما)، ثبت نام خود را به انجام برسانند.
۳- لازم است بعد از ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، اصل همه مدارک مورد نیاز (بند و) را به آدرس دانشگاه ( یزد – صفائیه – بلوار دانشگاه – چهار راه پژوهش – پردیس اصلی دانشگاه یزد – ساختمان شهید احمدی روشن – مرکز استعدادهای درخشان کد پستی : 8915818411 ) پست نمایند. درج عبارت “مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری سال تحصیلی 1403-1402- نام و نام خانوادگی، نام دانشکده و عنوان رشته مورد نظر “توسط متقاضی” بر روی پاکت الزامی است.
۴- پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ 1402/02/15 ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۵- نتایج اولیه از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس https://yazd.ac.ir اعلام خواهد شد (زمان تقریبی تیرماه 1402).

ح – توضیحات مهم:

1- پذیرش متقاضیان در مقطع دکترا بدون آزمون دانشگاه یزد ، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

2- تغییر رشته محل تحصیل و میهمانی برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون میشوند، ممنوع است.
3- پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام میپریرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیتها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.
4- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود، بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.
5- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

6 -مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را، مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
7 -داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد با شماره 035-31234486 (در وقت اداری) تماس حاصل و یا با ارسال ایمیل به آدرس: talented-std@pffices.yazd.ac.ir و یا به آدرس اینترنتی http://talent.yazd.ac.ir مراجعه نمایند.

توضیح وزیر علوم در خصوص ورود دکترا بدون آزمون

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x