کد خبر: 12419

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/26

نقش تاثیر گذار بخش مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها

منابع آزمون دکتری

مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها

نقش تاثیر گذار بخش مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : در این وزارتخانه با وجود همه پستی و بلندی، ثبات و پیشرفت موثر در رشد کمی و کیفی همه بخش‌های آموزش عالی دیده می شود. همه دانشگاه‌های کل کشور باید نقشه راه برای بین المللی شدن طراحی کنند تا بتوانند آمادگی لازم رفاهی و زیرساختی جهت رسیدن به این هدف را داشته باشند.

دکتر صدیقی افزود : یکی از راه های بین المللی شدن دانشگاه‌ها جذب دانشجویان غیرایرانی است که تا امروز ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه خارجی در کشور مشغول به تحصیل اند که باید این میزان تا پایان برنامه ششم به ۷۵ هزار نفر برسد. برای رسیدن به این هدف فراهم ساختن زیرساخت‌ها و حمایت کمی و کیفی از دانشگاه‌ها برای بین المللی شدن لازم است و این برنامه باعث نقش مثبت دانشگاه‌های کشور در عرصه بین الملل می گردد.

ایشان افزود : هر سال 4 هزار نفر اتباع غیرایرانی از طریق آزمون وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند و تعدادی نیز از طریق بورسیه و با همکاری وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب می گردند. وی همچنین با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها افزود بخش مهمی از کار دانشگاه‌ها در این دو حوزه است که وزارت علوم نیز به ان تاکید می نماید. ایشان ادامه داد : بخش مشاوره در دانشگاه‌ها بسیار مهم است زیرا با ارائه خدمات مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها، از آسیب‌های اجتماعی میان دانشجویان جلوگیری به عمل می اید.

مطلب پیشنهادی :  آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

وی همچنین به نقش مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها دانشجویان اشاره کرد و گفت در حال حاضر میانگین فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۱.۱۸ متر مربع است که باید آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانیم.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x