کد خبر: 3726

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/19

نمونه توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

تهیه توصیه نامه برای مصاحبه های آزمون دکتری معمولاً کار ساده ای نیست.

توصیه نامه یا سفارش نامه که به اصطلاح (Recommendation Letter) به نامه ای گفته می شود که شخصی معتبر و با درجه علمی بالا برای شخصی دیگر می نویسد و نظر و عملکرد آن شخص را توضیح می دهد. توصیه نامه هایی که یک شخص متقاضی دکتری و تحصیل در خارج نیاز دارد، معمولا توسط اساتید دانشگاهی نوشته می شوند. توصیه نامه انواع مختلفی دارد و با هدف های متفاوتی نیز نوشته می شود که نوع تحصیلی آن در میان دانشجویان شناخته شده است و برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند ضروری و بسیار کاربردی می باشد.

شرایط مصاحبه دکتری

اگر تمایل داشتید به صورت ویژه برای شما توصیه نامه مخصوص مصاحبه دکتری نوشته بشود، در واتساپ به شماره ی 09306406058 پیام دهید.

از یک سو اساتید حوصله و حضور ذهن برای نوشتن توصیه نامه را ندارند و از سوی دیگر نوشتن نامه ای که سراسر تعریف از خود است برای دانشجویان دشوار است.

اگر استادتان پس از درخواست شما خودش شروع به نوشتن متن توصیه نامه کرد که چه بهتر.

اما اگر نه، برگه توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری را ضمن عرض توضیحات محترمانه به او بدهید تا امضا نماید.

البته معمولاً توصیه نامه های هیأت علمی دانشگاه خودتان بهتر است بر روی سربرگ دانشگاه باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی دانشگاه هایی که می خواهید برای حضور در مصاحبه آنها اقدام نمایید، فرم مخصوصی برای گرفتن توصیه نامه دارند که می بایست از آن استفاده کنید.

بهتر است توصیه نامه توسط 3 استاد پر شود و حتما نوع نگارش توصیه نامه ها متفاوت باشد . هر استاد توصیه نامه را در پاکتی جدا بگذارد و روی آن مهر دانشگاه بزند و امضا کند ، سپس آن را مهر و موم نماید .
البته بعضی از دانشگاه های معتبر در ایران دارای پاکت های مخصوصی برای این موضوع هستند .
بعضی از اساتید به دلیل مشغله کاری زیاد ، از متقاضی می خواهند که توصیه نامه را بنویسد ، سپس آن را به استاد دهد تا امضا کند.

توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری

چگونه می‌توان از کسی توصیه نامه درخواست کرد؟

هیچ حقه‌ی جادویی‌ای وجود ندارد؛ مجبورید درخواست کنید و پیش از آن‌که از دل‌شوره دست‌هایتان را در هم گره بزنید و عرق کنید، متوجه باشید که نه‌تنها مدیران، رؤسا، معلمان و افراد مشابه با شنیدن درخواست نوشتن در توصیه نامه غریبه نیستند، بلکه احتمالا از کمک کردن به شما نیز بسیار خوشحال می‌شوند؛ با وجود این، راه‌هایی وجود دارند که در فرایند درخواست برای در توصیه نامه کم‌تر معذب شوید؛ این راه‌ها عبارت‌اند از:
روراست باشید: به فرد موردنظر بگویید که از شما خواسته‌اند در کنار فرم تقاضای خود، در توصیه نامه ای حرفه‌ای نیز ارسال کنید و بسیار خوشحال می‌شوید اگر ایشان بتوانند آن را برایتان بنویسند؛
اطلاعات بدهید: جزئیات درخواست خود و موعد تحویل توصیه‌نامه را در اختیار نویسنده بگذارید؛
به برخی از مواردی که باید بنویسند اشاره کنید: با بیان بعضی از موارد برجسته‌ی کاری یا صفات مثبت شخصیتی به نویسنده‌ی در توصیه نامه کمک کنید؛
پیشنهاد کنید که خودتان نامه را بنویسید: این امر آن‌قدر که به نظر می‌رسد عجیب نیست و معمولا اتفاق می‌افتد. افراد پرمشغله‌اند، بنابراین می‌توانید پیشنهاد دهید که شما خودتان نامه را بنویسید و برای آنان ارسال کنید و ایشان در صورتی که با نوشته‌ی شما موافق باشند، می‌توانند آن را امضا کنند.

یک نمونه توصیه نامه تحصیلی (این فقط یک نمونه برای درک بهتر توصیه نامه تحصیلی است)

گاهی برخی از افراد توصیه نامه را نیز یکی از مدارک مصاحبه دکتری بر می شمرند. توصیه نامه توسط سه تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد به خصوص استاد راهنما نوشته می‌شود. به طور کلی توصیه نامه مهارت و توانایی‌های علمی داوطلب را از منظر اساتید دوره ارشد تشریح می‌کند.

نمونه فارسی

با سلام

بدین وسیله تأیید می گردد که سرکار خانم/جناب آقای … که مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه … به اتمام رسانده اند در طول دوران تحصیل خود از جمله دانشجویان بسیار سختکوش، با استعداد و پرانگیزه گروه … بوده اند. نامبرده دروسی را نیز با اینجانب داشته اند و در تمامی این دروس جزو دانشجویان بسیار شاخص و ممتاز بوده اند.

براین اساس و باتوجه به شناختی که اینجانب از شخصیت اجتماعی ارزشمند ایشان دارم ایشان را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری آن دانشگاه معظم و هر دانشگاه تراز اول دیگری قویا توصیه می کنم. تردیدی ندارم که در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی اسعداد شگرف ایشان در سایه پشتکا، سخت کوشی و توکل به خداوند متعال خواهیم بود.

با احترام فراوان
….. (نام استاد)
استاد گروه … دانشگاه  ….
شماره تماس
آدرس پست الکترونیک

نمونه توصیه نامه داوطلبان آزمون دکتری انگلیسی

To whom it may concern,

I have known Mr/Mrs …. since ….. (insert year for example 2010) as a graduate student in ….. (name of the university) at …… (name of the depatment). He/She has passed the ….. (name of the subject) with me where she/he was one of my top students.

She has successfully passed her MSc thesis titled “……” with me and has submitted several papers to international journals and conferences from her thesis. During this thesis, I found Mr/Mrs. …… a hard working student, interested in the subject, and with a very good perseverance. Her team work is excellent.

So it is a great pleasure for me to strongly recommend her to participate in a Ph.D program and I am sure that she can fulfill Ph.D with qualified excellent dissertation

Sincerely
SUPERVISOR NAME, Ph.D
FACULTY NAME

….University of

Contact No

Email

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

چگونه توصیه نامه به دانشگاه مقصد ارسال شود؟

توصیه نامه معمولا توسط توصیه شونده به دانشگاه مقصد ارسال می شود. مگر آنکه دانشگاه در این زمینه الزامی ارائه نکرده باشد و هر کس بتواند به دانشگاه مقصد، توصیه نامه را ارسال نماید. توصیه نامه ها بایستی ضمیمه مدارک تحصیلی داوطلبان شود و به واحد پذیرش دانشگاه ADMISSION DEPARTMENT یا GRADUATE DEPARTMENT یا Undergraduate Department ارسال می شود و مسئولان هماهنگی این واحد ها، نسبت به بررسی توصیه نامه ها و ارسال آن به دانشکده مقصدی که اپلای کردید، اقدام می کنند.

 www.phdphd.org

اگر تمایل داشتید به صورت ویژه برای شما توصیه نامه مخصوص مصاحبه دکتری نوشته بشود، در واتساپ به شماره ی 09306406058 پیام دهید.

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کبری
میهمان
کبری
4 اسفند ، 1402

تشکر می‌کنم از تیم مشاوران و پشتیبانان شما که که در این یکسال دلسوزانه و حرفه‌ای راهنمایی ام کردند.

الهام
میهمان
الهام
3 دی ، 1402

عالییییییییییییییییییییییییییییی
لذت بررررررررررررردم

قائمیان
میهمان
قائمیان
3 دی ، 1402

بسیار عالی ومفید هست ممنون از بابت زحماتی که کشیدین

دانشجو
میهمان
دانشجو
17 مهر ، 1402

سلام سازمان سنجش برای ثبت نام دکتری پول میگیردبرای انتخاب رشته پول میگیردبرای مصاحبه تعییت صلاحیت عمومی پول میگیرداینهاکنارهردانشگاه دولتی برای مصاحبه ۲۰۰هزارتومان پول میگیرددراین گرانیها کرایه اتوبوس رفت وبرگشت وهزینه اسکان وغذا برای یک شب مصاحبه دکترابرای چندین دانشگاه دولتی سرسام آورهست من بخاطرهزینه زیاد مجبورشدم ازانتخابهایم صرفنظرکنم حتماآنهاخبری ازدغدغه ماندارندکه اینطوری برنامه ریزی میکنندیکی ازمصاحبه هایم رابدون صبحانه وناهارگذراندم ازشدت استرس رفت وبرگشت.

سید محمد طباطبایی
میهمان
سید محمد طباطبایی
17 مهر ، 1402

تربیت مدرس رفتم مصاحبه. رزومه خیلی قوی داشتم هم در حوزه پژوهشی و هم صنعتی‌. تمام امتیازات را داشتم اما همون شب مصاحبه تماس گرفتن و گفتن ریجکت شدم. دلیل؟ شما علیرغم رزومه خوب فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستید و رییس گروه میگن باید دانشجوی دولتی بگیریم تا برند تربیت مدرس خراب نشه‌.
یعنی من به عنوان یه ایرانی حق ادامه حیات علمی تو مملکت خودم رو ندارم. جرمم چیه؟ در دانشگاه آزاد درس خوندم. یکی نیست بگه اگه دانشگاه آزاد بده چرا بهش مجوز میدین؟ اگر خوبه چرا دانشجوهاش رو ریجکت میکنید؟ مگه نه اینکه در مقطع دکتری تخصص و خلاقیت و سواد علمی مهمه؟ واقعا متاسفم‌. همین اساتید عامل اصلی مهاجرت جوانان هستن

Pedram
میهمان
Pedram
29 تیر ، 1402

Thank you for providing me an invaluable service.

احسان جمشیدی
میهمان
احسان جمشیدی
29 تیر ، 1402

خیلی ممنون از زحماتتون که باعث میشه با خیال راحت خرید اینترنتی انجام بدیم. خدمات شما بسیار سریع و قابل اطمینان انجام میشه و از این بابت باعث آسودگی خیال بنده هست وقتی سفارشی رو ثبت میکنم

معین
میهمان
معین
29 تیر ، 1402

حتما دو باره از شما خرید خواهم کرد و به همه توصیه میکنم که از خدمات تان استفاده کنند
بسیار بسیار بسیار راضی هستم

رضا معصومی
میهمان
رضا معصومی
29 تیر ، 1402

متشکرم جهت ارائه سفارشم که به نحو احسنت انجام گرفت. تمام زوایای یک سفارش اینترنتی از تماس، نحوه برخورد و کیفیت محصول با بالاترین سطح ارزیابی رعایت شده و بینهایت ممنونم.

ناشناس
میهمان
ناشناس
18 خرداد ، 1402

یکی از ویژگی های خانم دکتر عدالت و همکاران مسوولیت پذیری و پشتیبانی سریع و بی نقص ایشان می باشد.

متقاضی دکتری
میهمان
متقاضی دکتری
18 خرداد ، 1402

سپاس فراوان از جنابعالی و پرسنل زحمتکش آن مجموعه

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
18 خرداد ، 1402

من که فرم های اجباری رو فقط فرستادم و توصیه نامه هم نگرفتم کلا جوری که از اسمش میاد یه چند خط از ویژگی های مثبت دانشجو باید باشه که اساتید قبلی سفارش می کنن و از یک صفحه بیشتر که نمیشه اگه بخوای تایپ کنی؛ و توی فایل زیپ گلستان دانشگاه هم ندیدم این فرم رو”

12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x