کد خبر: 9187

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/18

نکاتی در مورد دکتری

منابع آزمون دکتری

 

 

نکاتی در مورد دکتری

نکاتی در مورد دکتری

دوره دکترا چند ترم است؟ 

ببینید، دکترا به دو بخش «آموزشی» و «پژوهشی» تقسیم می‌شود. دانشگاه‌ها تمایل دارند که هر کدام از این بخش‌ها حداقل چهار ترم طول بکشد.

در دوره آموزشی شما در کل ۶ درس دارید که ممکن است هر ترم سه تا از آن‌ها و یا دو تا از آن‌ها را ارائه کنند. (که معمولاً ۳ تا ارائه می‌کنند) پس همان دو ترم اول درس‌های شما تمام می‌شود.

کلاسهای دکترا چند روز در هفته است؟

آزمون جامع چیست؟

در ترم سوم یا چهارم، شما باید چهار درس از این شش درس را که قرار است خودتان انتخاب کنید اما معمولاً دانشگاه انتخاب می‌کند، مطالعه کنید و در یک آزمون مجدد از هر چهار درس شرکت کنید. دانشگاه‌های دولتی ظاهراً هم شفاهی آزمون می‌گیرند و هم کتبی. (امکان جایگزینی آزمون جامع برای دانشجویان دکتری)

ضمناً قبل از شرکت در آزمون جامع شما باید بروید سراغ تهیه مدرک زبان معتبر. (یعنی آیلتس یا تافل یا اگر دانشگاه آزاد هستید، EPT که مخصوص دانشگاه آزاد است هم قبول است)

ترم پنجم دکترا چه کار باید کنیم؟

در این ترم، درس پایان‌نامه را اخذ می‌کنید و با این کار دوره پژوهشی شما رسماً آغاز می‌شود. در این ترم باید پروپوزال رساله دکترا را تهیه کنید و علاوه بر این‌ها کم‌کم برای ثبت حداقل دو مقاله ISI از رساله‌تان اقدام کنید.

مراحل انتخاب موضوع رساله دکتری

بخش دوم دکترا: دوره پژوهشی

ظاهراً در دولتی، در بدو ورود به دکترا برای شما استاد راهنما تعیین می‌کنند، اما در آزاد ترم ۳ یا چهار باید استاد راهنمایتان را کم‌کم مشخص کنید که در دوره پژوهشی بچسبید به کار و تا چهار ترم فرصت دارید که رساله را آماده کنید و مقالات ISIتان را برساتید.

درس‌های دکترا پیش‌نیاز دارند؟

پیش‌نیازهای دوره دکترا، درس‌های کارشناسی هستند و نه ارشد.

پیرامون مطلب نکاتی در مورد دکتری حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
24 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تورج
میهمان
تورج
18 آذر ، 1402

دانشجوی دکتری که مقاله نوشتن بلد نباشه بدرد لای جرز می خوره و میشه همین دکترای الکی و رانتی که همه جا ریخته و مقاله هاشونو پول دادن براشون نوشتن

هلن
میهمان
هلن
18 آذر ، 1402

من از سایر دانشگاههای با رنکینگ به اصطلاح بالا هم خبر دارم. اساتید برای چاپ مقاله بیشتر، دانشجو را مشغول به خواندن آزمون جامع نمی نمایند. حتی در برخی دانشگاهها، استاد راهنما قبل از آزمون جامع، سؤالات را به دانشجو می دهد تا دانشجو فقط مشغول کار بر روی مقاله باشد. آزمونی که تا این حد صوری است، چرا اصلا وجود داشته باشد. این فقط عمر دانشجو را هدر می دهد و بار مالی برای کشور به جا میگذارد.

مهمان
میهمان
مهمان
18 آذر ، 1402

من دانشجوی دانشگاه یاسوج هستم و با چاپ دو مقاله isi پیش از جامع و کسب نمره لازم در آزمون کتبی جامع، در آزمون شفاهی با مواجهه با سوالات غیر منصفانه رد شدم و بایستی یک بار دیگر وقتم را به جای پژوهش، صرف مطالعات دروس تکراری تئوری کنم.

دانشجوی دکتری شریف
میهمان
دانشجوی دکتری شریف
18 آذر ، 1402

در حال حاضر، آزمون جامع بصورت کاملاً صوری در دانشگاه ها اجرا می شود و بدلیل کمبود دانشجو، هیچ دانشگاهی دانشجویش را بوسیله آزمون جامع از تحصیل محروم نمی نماید. با این حساب، حذف آزمون جامع (با مقاله یا بدون آن) طول دوره دکتری را کاهش داده، و هزینه‌های یک ترم تحصیلی متحمل بر کشور را کاهش خواهد داد.

رحمان
میهمان
رحمان
18 آذر ، 1402

کاملا واضحه هست که دوره دکتری از دو بخش آموزشی و پژوهشی تشکیل شده. آزمون جامع ماحصل آموخته های دانشجو در دو الی سه ترم دوره آموزشی از جمله تسلط بر فنون پژوهش و مبانی نظری رشته تخصصی را به وضوح نشان می دهد.
همچنین پیش شرط آزمون جامع ارائه نمره آزمون کفایت زبان عمومی هست که خود به خود نشان می دهد فرد کاندید تا حد زیادی توانایی کاوش در منابع روز علمی را دارد.
خواهشمندم دوستان توجه کنند اگر امکان شرکت در دوره های آموزشی-پژوهشی را ندارند صرفا دوره های پژوهش محور را انتخاب کنند که این چنین شأن جایگاه را پایین نیاورند.

محسن
میهمان
محسن
18 آذر ، 1402

کدوم استاد واقعا درمقالاتی که دانشجویان دکتری کار میکنن نقش داره؟ اساتید که با مقالات دانشجویان دارن ارتقا میگیرن چرا صدتا مقاله مشترک دارن ولی ده‌تا مستقل ندارن؟ شما اصلا از لابی چاپ مقالات و مافیای فروش مقالات بی مصرف خبر دارین؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
18 آذر ، 1402

الان من مورد بدخواهی یکی از اساتید واقع شدم و حقم تضییع شد، اعتراض زدم، اما مورد تهدید واقع شدم! معدلم بالاست. مقاله دارم. آزمون خود را به بهترین شکل ممکن دادم، اما دفعه قبل مرا مردود اعلام کردند و اعتراض هم نتیجه ای نداشت. الان هم دانشگاه ما میخواد از ورودیهای ۱۴۰۲ به بعد این قانون رو اعمال کنه. تا زمانیکه قانون برای همه دانشگاهها لازم الاجرا و یکسان نباشه و به خود گروهها سپرده بشه، دست برخی اعمال نفوذها و بدخواهی ها و نظرات سلیقه ای اساتید همچنان بازه! وزارت محترم علوم، عدالت را اجرا کنید تا سرنوشت و زندگی ما بازیچه قرار نگیرد!

ناشناس
میهمان
ناشناس
18 آذر ، 1402

ما هنوز داریم یکی به نعل یکی به میخ می زنیم…. آخه مقطع دکتری… کنکور؟؟؟؟؟ اصلا درست نیست….

صبوری
میهمان
صبوری
18 آذر ، 1402

آیا دانشجویان آموزش محور محدودیتی برای پذیرش در دوره دکتری دارند؟

ملیکا
میهمان
ملیکا
18 آذر ، 1402

شیوه آموزش محور چیست؟

مهتاب
میهمان
مهتاب
18 آذر ، 1402

پسندیدم

پوریایی
میهمان
پوریایی
18 آذر ، 1402

دکترای پژوخش محور به هیچ عنوان عضو هیات علمی نخواهد شد و همچنین حق کار در آزمایشگاههای بالینی را نخواهد داشت در ضمن به جز چند واحد اختیاری ملزم به گذراندن واحد تحصیلی نمی باشد . تنها به عنوان پژوهشگر در مراکز پژوهشی جذب خواهد شد

کنکوری
میهمان
کنکوری
18 آذر ، 1402

لطفا مصاحبه دکتری را لغو کنید. من امسال رفتم دانشگاه اهواز دیدم دانشجویان ترم قبل خودشان اومدن برای مصاحبه. مصاحبه شده پارتی بازی برای اینکه اساتید دانشجویی را که دوست دارن انتخاب کنن

سید حسین
میهمان
سید حسین
18 آذر ، 1402

تربیت مدرس رفتم مصاحبه. رزومه خیلی قوی داشتم هم در حوزه پژوهشی و هم صنعتی‌. تمام امتیازات را داشتم اما همون شب مصاحبه تماس گرفتن و گفتن ریجکت شدم. دلیل؟ شما علیرغم رزومه خوب فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستید و رییس گروه میگن باید دانشجوی دولتی بگیریم تا برند تربیت مدرس خراب نشه‌.
یعنی من به عنوان یه ایرانی حق ادامه حیات علمی تو مملکت خودم رو ندارم. جرمم چیه؟ در دانشگاه آزاد درس خوندم. یکی نیست بگه اگه دانشگاه آزاد بده چرا بهش مجوز میدین؟ اگر خوبه چرا دانشجوهاش رو ریجکت میکنید؟ مگه نه اینکه در مقطع دکتری تخصص و خلاقیت و سواد علمی مهمه؟ واقعا متاسفم‌. همین اساتید عامل اصلی مهاجرت جوانان هستن

پرهام
میهمان
پرهام
18 آذر ، 1402

من قصد دارم یک پایان نامه به انگلیسی برام یکی تهیه کنه کدوم موسسه رو پیشنهاد میدید شما؟

نعمتی
میهمان
نعمتی
18 آذر ، 1402

تنها چیزی که به درد ما دانشجو ها میخوره جمع اوری اطلاعات و کسب علم هست که انجام پایان نامه ارشد و یا دکتری، هیچ جایگاهی در این مسئله نداره.
حالا شاید یکی زحمت بکشه و خودش از صفر تا صد بنویسه که ایشون هم امیدوارم موفق باشن و براشون انجام پایان نامه، ثمره دیگه ای هم به جز نمره ای که به دردشون نمیخوره براشون داشته باشه.

دانشجو
میهمان
دانشجو
18 آذر ، 1402

من بعد از نوشتن ۶۰ صفحه از پایان‌نامه تصمیم گرفتم که آن را به استاد نشان دهم. البته استاد من چون بیرون از دانشگاه مسئولیت داشت؛ زمان خیلی کمی برای دانشگاه می‌گذاشت. بالاخره یک روز توانستم ایشان را ببینم و به من گفت: صفحات آماده شده را چاپ کن و بیاور؛ تاکید هم داشت که حتماً چاپ شده باشد. روز موعود، ۶۰ صفحه را چاپ کردم و نزدیک به یک ساعت هم پشت در اتاق استاد منتظر ماندم. پایان‌نامه من در مورد فارابی بود؛ بعد از یک ساعت معطلی، استاد برگه‌ها را از من گرفت، ۱۰ ثانیه آنها را ورق زد و گفت: «نبوتش کم است؛ ببر زیادش کن»، بعد هم برگه ها را به من پس داد.

میری
میهمان
میری
18 آذر ، 1402
پاسخ به  دانشجو

دقیقا من هم همین معضل رو دارم تجربه می کنم ؛ در حال حاضر مشغول تکمیل پایان‌نامه دوره دکتری هستم. بعد از نوشتن پایان‌نامه، آن را برای استاد راهنما فرستادم. تنها چیزی که به من گفته، این است که این هنوز علمی نیست. حالا من باید چه کار کنم که پایان‌نامه علمی شود؛ مثلاً یک قاشق علم روی آن بریزم یا از اسپری علم استفاده کنم. خب قاعده بر این است که استاد باید پایان‌نامه را بخواند و به دانشجو بگوید که فلان استدلال غلط است، این بخش را اضافه کن، این بخش را حذف کن؛ اما فقط به من گفت: «علمی نیست.»

مرضیه
میهمان
مرضیه
18 آذر ، 1402
پاسخ به  میری

استاد راهنمای رساله دکتری معادل ۱۸ واحد درسی از دانشگاه پول می‌گیرد. یعنی حداقل باید هفته ای ۲ تا ۳ ساعت برای پایان‌نامه یک دانشجو وقت بگذارد. اگر چنین کاری را انجام ندهد عملاً حقوقی که استاد می‌گیرد؛ حرام است اما اساتید این کار را انجام نمی‌دهند.

محدثه
میهمان
محدثه
18 آذر ، 1402

سلام،من کنکور دکتری روانشناسی دادم،سوالات تخصصی مفهومی بودوباید به مطالب تسلط خوبی داشتیم ودرکل سخت بود.
امیدوارم امسال راحت تر باشه

مونسی
میهمان
مونسی
18 آذر ، 1402

از چه طریقی میشه از مشاورین شما کمک گرفت برای برنامه ریزی کنکور؟

24
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x