کد خبر: 16616

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/23

نکات کلیدی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

نکات کلیدی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

🔶 تکمیل ظرفیت یک فرصت جدید برای داوطلبان ازمون دکتری است که با تراز و رتبه ی نزدیک به رشته ی مورد پذیرش قبول نشده اند. پس برای داوطلبانی که فاصله زیادی با تراز و رتبه اخرین نفر قبولی دارند محسوب نمی شود.

🔷 پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری و ثبت نام دانشجویان و آغاز کلاس‌ها، زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌هاست. زمانی که تعداد ثبت نام‌های دانشگاه‌ها کم باشد، این کمبود توسط سازمان سنجش با تکمیل ظرفیت برطرف میشود.

🔷 یکی از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت شرکت در کنکور همان سال است یعنی اگر داوطلبی در کنکور دکتری شرکت کند میتواند در تکمیل ظرفیت شرکت نماید. پس هر فرد مجاز است فقط در تکمیل ظرفیت همان سالی که کنکور داده است شرکت کند.

🔷 لذا کلیه داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نموده‌‌اند و با توجه به کارنامه آزمون دارای نمره کل مثبت می باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند .

🔶 هر ساله تعداد زیادی از رشته ها و دانشگاه ها به دلیل انصراف دانشجویان ظرفیت های خالی دارند. در این زمان دانشگاه اعلام تکمیل ظرفیت مینماید تا دانشجویانی که می‌خواهند شانس خود را برای قبولی مجدد امتحان کنند، بتوانند دوباره انتخاب رشته دانشگاه را انجام دهند. دانشگاه زمانی که ثبت نام دانشجویان تکمیل شده میتوانند اعلام تکمیل ظرفیت کنند.

🔷 داوطلبینی که در تکمیل ظرفیت دکتری شرکت کرده اند و قبول شدند ورودی بهمن به حساب امده و از نیمسال دوم تحصیلی مجاز به انتخاب رشته و آغاز ترم جدید تحصیلی‌شان هستند.(برا اطلاعات بیشتر جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری  کلیک کنید)

امسال تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری برگزار نمی شود

🔶 به گزارش سازمان سنجش آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ قبلاً در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری قرار گرفته و به عنوان پذیرفته شده اعلام شده اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می‌باشند، لذا چنانچه این دسته از داوطلبان در این مرحله از پذیرش، متقاضی رشته‌های تحصیلی مرحله تکمیل ظرفیت شوند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این مرحله نیز قرار بگیرند، قبولی قبلی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی گردیده و مطابق ضوابط می‌بایست در کدرشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل نمایند و هیچگونه تقاضایی بعد از اعلام نتایج پذیرفته نخواهد شد.

🔶 برای شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه ازاد داوطلب باید در مرحله اول به مصاحبه برای دوره تخصصی دعوت‌ شده‌ باشد و در جلسه مصاحبه حضور داشته باشد تا بتواند در تکمیل ظرفیت شرکت کند.(برای کسب اطلاعات بیشتر در این بخش شرایط تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۶ آزاد کلیک کنید)

🔷 داوطلبان میتوانند حداکثر 20 رشته محل را انتخاب نمایند پس برای قبولی در این بخش سعی کنید رشته محل هایی را انتخاب نمایید که فاصله نمره کل نهایی شما با اخرین نفر قبولی در ان رشته خیلی کم باشد.

🔶 نکته بعدی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد این است که اگر کسی که قبلا در یک رشته محل قبول شده و در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شرکت کند و بواسطه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در یک رشته محل جدید قبول شود ، قبولی قبلی اش لغو و باطل خواهد شد .

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری فلسفه
میهمان
دکتری فلسفه
6 آبان ، 1397

الان تو یه سایتی خوندم که دانشگاه ها درخواست تکمیل ظرفیت دادن برای امسال برخلاف نظر سنجش و گفتن که ظرفیتهاشون تکمیل نشده. و اعلام شده که بهمن ماه تکمیل ظرفیت هست. هنوزم جای امیدواری هست

ناصر
میهمان
ناصر
6 آبان ، 1397

باز خداروشکر که الحمدااله. ممکنه برای بهمن نظرشون عوض شه.

حبیبی
میهمان
حبیبی
9 اسفند ، 1396

با عرض سلام.خسته نباشید…
دانشجوی که در دکترا شزکت کرده و مهر ماه سال دیگه پایان نامه را ارائه میده در صورت قبولی میتواند قبولی خود را ذخیره کند و سال بعد ثبت نام کند
یا نه قبولی را ثبت نام نکند..نمیتواند از ان قبولی استفاده کند

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x