کد خبر: 9188

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/13

نکات کلیدی چاپ مقالات علمی در مجلات

منابع آزمون دکتری

نکات کلیدی چاپ مقالات علمی در مجلات

نکات کلیدی چاپ مقالات علمی در مجلات

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مقالات علمی نشان‌دهنده‌ علاقه دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن می باشد. به تجربه ثابت شده است که دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای دریافت پذیرش در مقطع دکتری دارند. چنانچه دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و قصد ادامه‌ی تحصیل در آزمون دکتری را دارید،‌ در چاپ مقالات علمی کوشش جدی نمایید.

سابقه پژوهش چیست؟

مقالات علمی معمولا در کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها چاپ می‌شوند. از نظر اعتبار تمام کنفرانس‌ها و ژورنال‌ها یکسان نیستند و کیفیت مقالاتی که در آنها چاپ می‌شود بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که وقتی برای ادامه‌ تحصیل در دانشگاه‌ های خارج از کشور اقدام می‌کنید، کسی معمولا مقالات شما را نخواهد خواند، بلکه تعداد مقالات شما و اعتبار جایی که مقالات شما در آن چاپ شده است، معیار ارزشیابی خواهد بود. بنابراین سعی کنید که مقالات خود را به کنفرانس‌ها و ژورنال‌هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند ارسال نمایید.

چگونه در مصاحبه آزمون دکتری یک مقاله ISI ارزیابی میشود؟

هزینه چاپ مقاله

مجلات open access از نویسندگان برای چاپ مقالات ISI هزینه دریافت می‌کنند، اما هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI همواره ثابت و یکسان نیست و بسته به نوع مجله و البته گاهی کیفیت آن متفاوت است. نکته دیگر این‌که علاوه بر هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI، هزینه چاپ سریع مقاله ISI نیز وجود دارد و شامل حال نویسندگانی می‌شود که تمایل دارند مقالات آن‌ها در زمان کوتاه‌تری داوری و چاپ شود؛ به عبارت دیگر این امکان در نظر گرفته شده تا پژوهشگرانی که می‌خواهند آثارشان سریع و به‌طور اختصاصی داوری و مقاله‌شان در صورت تایید بدون نوبت چاپ شود، با پرداخت مبلغی بیشتر از هزینه چاپ، این امر برای‌شان میسر شود.

مطالب مفید در حوزه مقالات 

www.phdphd.org

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x