کد خبر: 9833

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/04

نکات کلیدی Reading آزمون آیلتس

منابع آزمون دکتری

نکات کلیدی Reading آزمون آیلتس

نکات کلیدی Reading آزمون آیلتس

در این مطلب به بررسی نکات کلیدی Reading آزمون آیلتس می پردازیم ؛ در آزمون آیلتس، شما در بخش reading، همواره با متن های ساده و سخت رو به رو هستید و مدت زمان کمی برای پاسخ به پرسش های مفهومی و غیر مفهومی این بخش دارید. هم می توانید از خواندن پرسش ها به متن مراجعه کنید و جواب را بیابید، هم می توانید ابتدا متن را به طور خلاصه مطالعه کرده و سپس پرسش ها را بخوانید تا کلیات قضیه را متوجه شوید. برای تقویت مهارت خواندن، روش های زیادی توصیه شده است که یادگیری آن فقط با مطالعه مستمر به دست می آید. هیچ گاه در مهارت خواندن، بر اساس عقیده و تصور خود نتیجه گیری نکنید. برای مثال اگر در متن خواندید که شمار بی خانمان ها در آمریکا در حال افزایش است، و دولت راهکارهایی برای کاهش این قضیه دارد و یکی از این راه حل ها، کمک مالی و اسکان و مسائلی از این دست است که به صورت روتین در فکر و ذهن من و شما می گنجد. بسیار اتفاق می افتد که همه متن را می خوانید، در جمله آخر نویسنده می گوید که دولت بخاطر مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه، فعلا تصمیمی برای کاهش میزان بی خانمان ها اتخاذ نکرده است و در پاسخ ها نیز ،گزینه هیچ کدام بوده است و شما نزده اید. از هیجان پیدا کردن جواب، از گوش دادن بقیه مطلب یا خواندن طفره نروید. این اشتباه بزرگی است که متقاضیان آزمون آیلتس همواره با آن دست به گریبان هستند. همواره توجه داشته باشید که آزمون آیلتس، ارزشیابی میزان حوصله، دقت، درک مطلب و مهارت زبان انگلیسی شما هست نه ارزشیابی دانش عمومی و اطلاعات تخصصی شما و ضریب پیش بینی و تحلیل شما نسبت به مسائل مختلف.

شرایط برگزاری آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس، انشا دوم همواره نمره بیش تری از انشا اول دارد. بنابراین ابتدا نسبت به مطالعه و بررسی و تحریر انشا دوم اقدام کنید که نیازمند وقت و تمرکز بیش تر است و ذهن شما هم کم تر خسته است. اگر شما وقت کافی برای این بخش در نظر نگیرید، امتیاز قابل توجهی را از دست خواهید داد و این موضوع در نمره نهایی مهارت نوشتاری تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما در این بخش، با موضوع گسترده ای رو به رو هستید که باید با مهارت مختلف، به موضوع پرداخته و به صورت آکادمیک، به طرح موضوع و جمع بندی آن اقدام کنید. اما در انشا اول، موضوع کاملا برای شما روشن است و اعداد و ارقام خود نشان دهنده فرآیند کاری شما است و برای تحلیل موضوع، کار سختی پیش رو ندارید. اما باید توجه داشته باشید که برگزار کننده  آزمون آیلتس، ابتدا انشا اول شما را خوانده و سپس به انشا بلند شما رجوع می کند. اگر بخش اول را ضعیف بنویسید، او متوجه می شود که با نویسنده ای آماتور رو به رو است و این ذهنیت، بر روی ارزشیابی بخش دوم شما نیز تاثیر مثبتی نخواهد داشت. پس از نکات کلیدی Reading آزمون آیلتس میتوان حفظ کردن جملات خوب، کلمات حرفه ای، مطالعه زیاد مقالات و خواندن متن ها در زمینه های مختلف باشد چون می تواند قابلیت شما را برای کسب آمادگی بیشتر جهت شرکت در این آزمون ارتقا دهد.

نحوه ارسال مدرک زبان به دانشگاه جهت پذیرش قطعی

آزمون IELTS - مجموعه رادیو phd

کتابهای مناسب جهت تقویت قدرت Reading

🔴 توصیه میکنیم برای دانلود فایلهای زیر از کامپیوتر و لپ تاپ + مرورگر کروم استفاده شود.
🔴 لطفا جهت دانلود فایل ها بدلیل حجیم بودن آنها، از دانلودرهایی مانند (Internet download manager) IDM و یا غیر استفاده کنید.
🔴 با توجه به موقعیت قرارگیری سرورهای دانلود در داخل ایران، حجم دانلود اینترنت شما بصورت نیم بها محاسبه می شود.

 

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x