کد خبر: 9756

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/16

نکات کلیدی Speaking در آزمون IELTS (آیلتس)

منابع آزمون دکتری

 

نکات کلیدی Speaking در آزمون IELTS (آیلتس)

نکات کلیدی Speaking در آزمون IELTS (آیلتس)

بخش گفتاری آزمون آیلتس، یکی از بخش هایی هست که می توان نمره بالا در آن گرفت و ضعف برخی از بخش ها را تا حدی با نمره بالای این قسمت جبران کرد. در این قسمت، شما باید تا می توانید جملات و نظر خود را تقویت(promote) کنید و تا حد امکان از مهارت های ترجمه استفاده کنید. باید مهارت های مختلفی را در این بخش به کار ببرید. کسی در آزمون آیلتس، قصد ندارد سطح اطلاعات عمومی شما را اندازه بگیرد و اگر سوال کرد که به نظر شما رنگ آبی بهتر هست یا قرمز، شما به عنوان متخصص جواب بدهید. از شما انتظار دارد که نگویید : نمی دانم! سوال بعدی!! مثلا برای Speaking در آزمون IELTS بگویید : به نظر من، رنگ آبی و قرمز، رنگ های زیبایی هستند که در نظر افراد مختلف، منعکس کننده چیزهای مختلف هستند. میوه های قرمز رنگ خوشمزه و آبی دریاها زیبا هست. چنین روشی را باید در این بخش به کار ببرید تا ممتحن آزمون، بفهمد که شما توان توسعه جمله را دارید.

300 واژه ی زبان انگلیسی پرتکرار آزمون دکتری

بخش speaking در آزمون آیلتس از 2 بخش تشکیل شده است. بهترین منبع برای یادگیری بخش گفتاری، سایت رسمی آیلتس هست. باید توجه کنید که در بخش مصاحبه آزمون آیلتس، آنچه مهم است، اطلاعات عمومی یا دانش فنی و تخصصی شما نیست. آن چه از اهمیت بیشتری برخوردار است، سرعت درک مطلب شما و پاسخ به پرسش ها است. اگر از شما سوال شد که نظرتان راجب رستوران های چینی تهران چیست، اصلا اهمیت ندارد که شما قبلا به آنجا سر زده باشید. آن چه اهمیت دارد، توانایی شما برای بیان چند دقیقه ای نظرات خود درباره رستوران و غذا و فرهنگ و این جور مسائل است که واقعیت یا عدم واقعیت ان، اصلا در ارزشیابی نمره شما در آزمون تاثیری ندارد. اصلا اهمیتی ندارد در Speaking در آزمون IELTS که شما درباره موضوعی که صحبت می کنید، دارای اطلاعات دقیق و مستند هستید یا خیر. صدای شما ضبط می شود و فرد یا گروه دیگری بعدا پاسخ های شما را بررسی و سطح زبان شما را ارزشیابی می کنند. بنابراین تا می توانید از جنبه های مختلف به موضوع بپردازید و نظر خود را بیان کنید. از حفظ کردن جمله ها کلیشه ای و اصطلاحات خاص پرهیز کنید تا ممتحن حس نکند که شما برای وقت کشی ، جمله هایی را حفظ کرده اید این موضوع قطعا باعث کاهش نمره شما خواهد شد. موضوعی که منجر به افزایش نمره شما در Speaking در آزمون IELTS می شود، فهم صحیح پرسش ها و آمادگی لازم برای نظر دهی با جملات و کلمات صحیح و تلفظ قابل قبول است که مصاحبه ای ارزنده و کوتاه را به زبان انگلیسی سبب می شود.

منابع مهم و مفید مطالعاتی برای آزمون آیلتس

🔴 توصیه میکنیم برای دانلود فایلهای زیر از کامپیوتر و لپ تاپ + مرورگر کروم استفاده شود.
🔴 لطفا جهت دانلود فایل ها بدلیل حجیم بودن آنها، از دانلودرهایی مانند (Internet download manager) IDM و یا غیر استفاده کنید.
🔴 با توجه به موقعیت قرارگیری سرورهای دانلود در داخل ایران، حجم دانلود اینترنت شما بصورت نیم بها محاسبه می شود.

🔵 دانلود کتاب 504 Absolutely Essential Words (واژگان)

🔵 دانلود کتاب OXFORD WORD SKILLS – Advanced (واژگان)

🔵 دانلود کتاب Barrons 1100 Word You Need to Know (واژگان)

🔵 دانلود فایل های صوتی Barrons 1100 Word You Need to Know (واژگان)

🔵 کتاب Oxford Lifetime Level 2 (مکالمه)

🔵 دانلود فایل های Lifetime Level 2 Video (مکالمه)

🔵 دانلود کتاب Cambridge Grammar for IELTS (گرامر)

🔵 دانلود فایل های صوتی Cambridge Grammar for IELTS (گرامر)

🔵 دانلود کتاب Common Mistakes at IELTS Advanced (جمع بندی)

سوالات متداول درباره آزمون آیلتس

❓❓قوانین آزمون IELTS چیست؟
قونین و دستورالعمل‌های آزمون را می‌توانید در بخش یادداشت‌هایی برای داوطلبان ببنید که در فرم درخواست IELTS ارائه شده است. همچنین به شما توصیه می‌شود جزوه‌ی داوطلبان را بدقت بخوانید تا فرمت آزمون را بفهمید و بدانید در روز امتحان باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. موسسه‌ی آموزشی IDP توصیه‌هایی عملی برای روز آزمون را در وبسایت www.idpielts.me قرار داده است.
❓❓در اتاق آزمون چه چیزهایی را می‌توانم همراه داشته باشم؟
فقط خودکار، مداد و پاک‌کن. شما باید گذرنامه/ کارت ملی مورد استفاده در زمان ثبت نام آزمون را همراه داشته باشید. گوشی‌های تلفن همراه و پیجر باید خاموش شده و همراه با وسایل شخصی در محدوده‌ی تعیین شده توسط سرپرست قرار گیرند. اگر گوشی/پیجرتان را خاموش نکنید یا همراه خود به داخل اتاق بیاورید، رد صلاحیت خواهید شد. در مورد روز آزمون بیشتر بدانید.
❓❓آزمون صحبت کردن Speaking چیست؟
آزمون صحبت کردن گفتگویی به مدت 14-11 دقیقه با یک ممتحن تایید شده از طرف IELTS است. آزمون صحبت کردن از سه بخش تشکیل شده است و بر روی یک نوار کاست یا یک دستگاه ضبط صوت دیجیتال ضبط می‌شود.
❓❓برای آزمون صحبت کردن به چه چیزی احتیاج دارم؟
شما باید همان گذرنامه/کارت ملی را دنبال داشته باشید که در زمان پر کردن فرم ثبت‌نام ارائه کرده‌اید و از همان اسناد شناسایی برای هر بخش از آزمون استفاده کنید. هویت شما پیش از ورود به اتاق مصاحبه بررسی خواهد شد.
❓❓چه لهجه‌هایی را می‌توان در آزمون‌های شنیداری و گفتاری شنید؟
از آنجا که IELTS یک آزمون بین‌المللی است، چندین لهجه‌ی انگلیسی در هر دو تست استفاده می‌شود.
❓❓آیا می‌توانم با حروف بزرگ بنویسم؟
بله، شما می‌توانید در بخش‌های خواندن و شنیداری و همچنین نوشتاری می‌تواند از حروف بزرگ استفاده کنید.
❓❓آزمون‌ها چطور نمره‌دهی می‌شوند؟
IELTS از یک سیستم نه نمره‌ای استفاده می‌کند. شما نمرات جداگانه‌ای برای مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری و یک نمره‌ی کلی از یک تا نه می‌گیرید.
❓❓آیا می‌توانم با مداد بنویسم؟
شما باید برای بخش‌های شنیداری و خواندن از مداد استفاده کنید. در آزمون نوشتاری می‌توانید از خودکار یا مداد استفاده کنید.
❓❓آیا می‌توانم یادداشت‌هایی بر روی دفترچه سوال آزمون های شنیداری و خواندن بنویسم؟
بله. افرادی که سوالات شما را تصحیح می‌کنند دفترچه سوال شما را نمیبینند.
❓❓چه کسی نمره‌ی قبولی در IELTS را تعیین می‌کند؟
هیچ قبولی یا رد شدنی در IELTS وجود ندارد. نمره‌ها با یک سیستم 9 نمره‌ای گزارش می‌شوند. هر سازمان آموزشی حداقل نمره‌ی خاصی را برای تایید آزمون در نظر می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید لیستی از نمرات پذیرش IELTS موسسات مختلف تهیه کنید.
❓❓چه زمانی می‌توانم نتایج آزمونم را دریافت کنم؟
فرم نتیجه آزمونتان 13 روز پس از تاریخ آزمون قابل دریافت است. شما فقط یک نسخه‌ از این فرم را دریافت می‌کنید، مگر اینکه درخواستی برای سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا داده باشید (UKBA) داده باشید، در این صورت می‌توانید دو نسخه دریافت کنید. البته باید مدارک درخواست به CIC و UKBA ارائه شوند.
❓❓من می‌توانم چند کارنامه گزارش آزمون (TRFs) بگیرم؟
شما فقط می‌توانید یک نسخه از فرم گزارش آزمونتان را دریافت کنید، مگر اینکه درخواستی برای سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا داده باشید (UKBA) داده باشید، در این صورت می‌توانید دو نسخه دریافت کنید. البته باید مدارک درخواست به CIC و UKBA ارائه شوند.
بیش از پنج نسخه از TRF شما به سازمان‌های مرتبط لیست شده بر روی فرم درخواست IELTS ارسال می‌شود. هزینه‌ی ارسال الکترونیکی این نسخه‌ها رایگان است. هزینه‌های خدمات پیک و/یا پست به کشورهای خارجی بر عهده‌ی شما خواهد بود. می‌توانید از مرکز آزمونی که نتایجتان را اعلام کرده نسخه‌های بیشتری برای اعلام به مراکز معتبر درخواست دهید. لطفا توجه داشته باشید، برای نسخه‌های اضافی TRF باید هزینه‌ پرداخت کنید. اگر مدرکتان را گم کرده‌اید، لطفا با مرکز آزمون ارائه‌ی دهنده‌ی نتایجتان تماس بگیرید.
❓❓اگر مرکز آزمون پس از آزمون من تعطیل شده باشد، چگونه می‌توانم فرم‌های گزارش آزمون بیشتری دریافت کنم؟
اگر مرکز آزمونی که از شما آزمون گرفته تعطیل شده است، ما تا دو سال می‌توانیم نسخه‌های TRF را برای سازمان‌های مورد نظر شما ارسال کنیم. برای درخوست فرم گزارش آزمون باید یک فرم درخواست TRF دیگر تکمیل کنید. بسیار مهم است که نام و نام خانوادگیتان دقیقا مشابه مدارک شناساییتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مرکز آزمون IELT در موسسه‌ی IDP تماس بگیرید.
❓❓چگونه می‌توانم مجددا در آزمون شرکت کنم؟
هیچ محدودیت زمانی برای شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد. با اینحال اکیدا توصیه می‌کنیم پیش از شرکت در آزمون‌های دیگر حتما بیشتر مطالعه بفرمایید. برخی از مراکز آزمون دوره‌های آمادگی و کارگاه‌ هایی برگزار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور دانشجویی موسسه‌ی IDP یا مرکز آزمون منطقه‌ی خود تماس حاصل کنید.
❓❓اگر از نتایج آزمونم راضی نباشم چکار کنم؟
شما می‌توانید در طول 6 هفته از تاریخ آزمون و در مرکز آزمون درخواست تجدید نظر در نتایج بدهید. شما باید مبلغی را بپردازید و اگر نمره‌ی شما تغییر کند این مبلغ به شما بازگردانده خواهد شد. توجه کنید که ممتحنان و تصحیح کنندگان IELTS از دستورالعمل‌های ارزیابی دقیقی پیروی می‌کنند و بطور منظم تحت نظارت قرار می‌گیرند. فرایند آزمون IELTS با کیفیت‌ترین روش‌های کنترل را دارد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x