کد خبر: 10826

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

نیمه اول شهریورماه زمان اعلام نتیجه آزمون دکتری ۹۶

منابع آزمون دکتری

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نمود در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.d) نیمه‌متمرکز سال ۹۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب نیز غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۱٫۷۴ درصد داوطلبان حاضر بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته هستند و تعداد ۱۴۵ هزار و ۸۶۹ داوطلب و یا به عبارتی ۷۳٫۱۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود و ثبت کد رشته‌محل‌های مذکور به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی این سازمان اقدام کرده اند. به عبارت دیگر تعداد ۵۳ هزار و ۴۳۴ داوطلب انتخاب رشته نکردند.

دکتر حسین توکلی اظهار کرد: کارنامه نتیجه انتخاب رشته و وضعیت علمی داوطلبان در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی آنها به منظور شرکت در مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و به عبارت دیگر مرحله ارزش‌یابی به همراه اطلاعیه آن سازمان درخصوص برنامه زمانی هر یک از موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مراحل مذکور از ۱خردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان 1404-1403

وی در ادامه اضافه نمود: داوطلبانی که براساس تاریخ اولیه آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز ۹۶ مجاز به انتخاب رشته شدند و کد رشته‌محل‌های انتخابی مذکور را در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش ثبت کرده اند براساس کارنامه نتیجه انتخاب رشته در یک یا چند کدرشته محل از کد رشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی با توجه به مفاد اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش با داشتن مدارک لازم و براساس برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای شرکت در مصاحبه با بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۱۴۵ هزار و ۸۶۹ داوطلب انتخاب رشته‌کننده حدود ۵۸ هزار نفر آنها حداقل در یک کدرشته‌محل یا چند کدرشته‌محل دارای حد نصاب علمی لازم بودند. به عبارت دیگر حدود ۳۹٫۷۶ درصد انتخاب‌رشته‌کنندگان حداقل در یک کدرشته‌محل یا چند کدرشته‌محل براساس کارنامه نتیجه انتخاب‌رشته دارای حدنصاب علمی لازم بودند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x