کد خبر: 1733

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/19

هدف یا آرزو برای موفقیت در ازمون دکتری

منابع آزمون دکتری

هدف یا آرزو برای موفقیت در ازمون دکتری

در این محتوا قصد داریم ، هدف یا آرزو برای موفقیت در ازمون دکتری را بصورت مختصیر برای شما داوطبان عزیز توضیح دهیم.

تا حالا داستان مرد خیالباف را شنیدید؟

همان آدم تنبلی که مردم هر روز بابت کار کمی که انجام می‌داد یک کاسه‌ی روغن به او می‌دادند و مرد خیالباف در رؤیای خودش می‌دید که روزها و شب‌ها این روغن‌ها را جمع کرده و با فروش آن‌ها پولدار شده است؛ ولی روزی که باز هم شروع به رؤیاپردازی کرده بود، در یک چشم به زدن با یک غفلت کوزه‌ی روغن را می‌شکند و تمام رؤیاهاش نقش بر آب می‌شود.

«من آرزو دارم که روزی...»، «من می‌خواهم که روزی...»! به نظرتان فرق بین این دو جمله چیست؟

خیلی از آدم‌ها در خیال خودشان مدام به این فکر می‌کنند که در ازمون دکتری موفق می‌شوند و تمام اطرافیان به آن‌ها افتخار می‌کنند ولی همین افراد در دنیای واقعی نیستند و کوچک‌ترین تلاشی برای قبولی در ازمون دکترا انجام نمی‌دهند(5 گام تا رسیدن به موفقیت در آزمون دکتری).

آدم‌های اطراف ما چند دسته‌اند: عده‌ی که شب و روز در تلاش‌اند تا هر طور شده به موفقیت و هدفشان برای قبولی در آزمون دکترا برسند. عده‌ای دیگر موفقیت را فقط در خیال خود می‌بینند و دسته‌ی دیگر اصلاً زحمت نمی‌کشند حتی برای رسیدن به موفقیت‌های خود فکر و خیالبافی کنند. کلاً این آدم‌ها فارغ از همه چیز هستند(8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)).

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

شما جزء کدام دسته هستید؟ شما آرزو دارید یا هدف؟ بین آرزو و هدف تفاوت و فاصله‌ی زیادی وجود دارد. شما برای قبولی در ازمون دکترا باید قدم بردارید. کسانی که تنها در ذهن خود به موفقیت در ازمون دکتری می‌رسند افرادی هستند که از شکست هراس دارند؛ به همین دلیل اصلاً تلاش نمی‌کنند و خلاف این قضیه در افراد موفقی  وجود دارد که اصلاً از شکست در کنکور دکترا هراس ندارند بلکه در صورت شکست خوشحال هم می‌شوند؛ چون یکی از راه‌هایی را که به شکست می‌رسد پیدا کرده‌اند.

نکات کلیدی مطالعه مفید برای آزمون دکتری

از روبه‌رو شدن با  شکست نترسید فقط کافی است کمی اراده و همت به خرج دهید که قفل بسته را باز کنید. یک نفس عمیق بکشید و گام بعدی را محکم بردارید و بدانید لیاقت رسیدن به خواسته‌های‌تان را دارید.

دوره جامع فنون موفقیت در آزمون دکتری

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x